אלפא רומיאו סטלביו 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במאי 2017 הושק בישראל רכב הפנאי הראשון של אלפא רומיאו, הסטלביו, אשר נשען על פלטפורמת הג'וליה וחולק עימה מכלולים רבים. הסטלביו מוצע בארץ רק עם הנעה כפולה, ומצויד במנוע 2.0 ל' טורבו המפיק 200 או 280 כ"ס. בהמשך הצטרפה גם גרסת העל, 'עלה תלתן ירוק', עם מנוע 2.9 ל' טורבו (V6) שמפיק 510 כ"ס.
ב-2020 החל שיווקה בישראל של גרסה מתוחת פנים. באלפא מציינים כי הסטלביו זכה לשינויים בעיצוב סביבת הנהג, שיפור בחומרים ובאיכות ההרכבה, ומערך מולטימדיה חדש שכולל גם צג גדול יותר (8.8 אינץ‘, כעת נשלט מגע). את תחילת השיווק של הדגם המחודש ליוותה היבואנית גם בהורדת מחירו באופן משמעותי.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שאלפא רומיאו סטלביו כבר אינו צעיר, נראה שיש תמימות דעים כי מדובר באחד הכלים הנאים והמושכים בסגמנט.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג אינה מפגינה קדמה דיגיטלית — עם כל הכבוד למסך "8.8 החדש שהוא טוב מקודמו ותפעולו אינטואיטיבי יותר — אבל היא נאה מאוד והנדסת האנוש טובה. המושבים הקדמיים נוחים והתמיכה הצדית מצוינת.
מאחור המרחב סביר, בסיס המושב מעט קצר וחסרה תמיכה לירכיים. תא המטען מספק בהחלט (499 ליטר) ונוח להעמסה.
-
מנוע וביצועים
לגרסת Q4 שנבחנה מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 280 כ"ס ו־40.7 קג"מ, אליו משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה; הביצועים טובים מאוד, ועקיפות בכבישים בין עירוניים מבוצעות בקלות. תיבת ההילוכים מעט איטית במצב רגיל, ומצאנו כי מצב 'דינמיק' בבורר מצבי הנהיגה הוא היעיל ביותר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר אינה מרשימה, אך מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת באופן משמעותי. יש לציין את בידוד רעשי הכביש המוצלח.
בפיתולים הסטלביו לא רק מאפשר קצב מהיר מאוד, אלא גם מהנה מאוד - למרות הגובה והמשקל.
-
תמורה למחיר
בזכות המחיר האטרקטיבי יחסית, התמורה עדיפה ביחס לדגמים מקבילים של יצרני היוקרה הגרמניים, וכבונוס מקבלים עיצוב מושך והנאה מנהיגה.
-
גרסאות ורמות גימור
אלפא סטלביו ברמת גימור 'ספורט' הבסיסית הוצע עם חישוקי 17 אינץ‘, מפתח חכם, בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מהנתיב. רמת גימור 'מונזה' הוסיפה חישוקי 19 אינץ‘, תאורת קסנון, גג זכוכית, פתיחה חשמלית לדלת אחורית, ריפוד דמוי עור, כיוון מושבים חשמלי ובתחום הבטיחות תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. רמת גימור 'TI' הוסיפה ריפוד עור. רמת גימור 'ולוצ'ה' (280 כ"ס בלבד) הוסיפה חישוקי 20 אינץ‘, תאורת אווירה ומערכת שמע משודרגת.
-
בטיחות
רמת גימור 'ספורט' כוללת בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מהנתיב. רמת גימור 'מונזה' מוסיפה תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
ב-2021 מפרט הבטיחות שודרג עם ניטור שטחים מתים כולל תיקון היגוי, ובקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירה על מרכז הנתיב והתאמה של מהירות הנסיעה לפי מערכת זיהוי התמרורים.
אלפא סטלביו נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2017 וזכה ל-5 כוכבים - אך מדובר בפרוטוקול מבחן פחות מחמיר מזה המקובל כיום.
-
צריכת דלק
במבחן דרכים מאומץ נמדדה צריכת דלק של 8.6 ק"מ/ל' ליטר, ובשיוט נינוח הצריכה עמדה על 13 ק"מ/ל'.
-
מה חדש באלפא רומיאו סטלביו 2023
בסוף 2022 הוכרזה מתיחת פנים שניה לאלפא רומיאו סטלביו.
במסגרת העדכון הדגם זכה לחזית רעננה הכוללת יחידות תאורה לד-מטריקס חדשות עם חתימת "3+3" החדשה של אלפא.
בסביבת הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן חדש, מערכת מולטימדיה משופרת ואפשרות לקבל עדכונים מהאוויר.
היצע המנועים ללא שינוי.
הגרסה המעודכנת נחתה בישראל בפברואר 2024.
-
סיכום
רכב פנאי נאה ומהנה לנהיגה, שמהווה אלטרנטיבה מושכת למתחרים מגרמניה.