אלפא רומיאו טונאלה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2022 הושק בעולם אלפא רומיאו טונאלה, שמבטיח לפתוח עידן חדש עבור היצרנית. העיצוב נעשה בהשראת דגמי עבר של אלפא רומיאו, דוגמת אלפא SZ מ-1989 ובררה מ-2005, ענין הבא לידי ביטוי בחזית, במבנה הפנסים ובחתימת התאורה.
הטונאלה מתבסס על פלטפורמה ותיקה שמקורה בפיאט, אותה הוא חולק גם עם ג'יפ קומפאס, כאשר רמות הגימור הבכירות מוצעות עם בולמים אדפטיביים.
טונאלה משווק עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 130 עד 160 כ"ס. במנוע מוטמע מערך היברידי-מתון של 48 וולט המשולב בתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
בפסגת ההיצע גרסה היברידית-נטענת; לזו מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר, התיבה אוטומטית עם 6 הילוכים והכוח מועבר לגלגלים הקדמיים. מאחור ממוקם מנוע חשמלי ליצירת הנעה כפולה, וההספק המשולב הוא 275 כ"ס. בגרסה זו סוללה של 15.5 קוט"ש לטווח חשמלי של יותר מ-60 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
אלפא טונאלה נראה פשוט מצוין ומכל זווית מזכיר כי האיטלקים יודעים את העבודה בכל הקשור לעיצוב. עם זאת, בצבעים מסוימים (לבן, למשל), חלק גדול מהקווים הייחודיים נעלמים והמופע פחות מרשים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג ייחודי ולמחוונים המוקרנים מופע קלאסי של דגמי אלפא מהעבר. במרכז צג "10.25 וקישוריות עדכנית, כולל ממשקים לאלקסה או לגוגל. לשני המסכים תצוגות פשוטות ותפעולם מעט מבלבל.
איכות החומרים מעורבת: ישנם חלקים מדופנים בעור איכותי ולצידם משטחי פלסטיק פחות מזמינים.
מושבי הספורט נראים נהדר אך אינם נוחים במיוחד. המרחב מלפנים טוב לנהג ולנוסע ותנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש מרכב פנאי. הראות החוצה אינה מצטיינת.
המרחב לנוסעים מאחור טוב למדי.
לתא המטען נפח של 500 ל' והוא גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסת ה-130 כ"ס ביצועים מספקים ויעילים ליום-יום. גרסת ה-160 כ"ס מספקת תאוצות נמרצות יותר, אך בפני עצמם הביצועים מספקים ולא הרבה מעבר.
לתיבה הדו-מצמדית פעולה מורגשת מדי שאינה תמיד חלקה דיה, בעיקר במהירויות נמוכות.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים בטונאלה נוקשה, גם בגרסאות המצוידות בבולמים אדפטיביים. זה מוביל לנוחות נסיעה בינונית בעיר. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, אך עדיין אינה מצטיינת.
בידוד הרעשים גם הוא אינו מבריק, במיוחד בכל הקשור לרעשי כביש.
אותו כיול נוקשה מסייע להתנהגות כביש טובה ויכולת דינאמית גבוהה, וגם בעומס גבוה הטונאלה נשאר מרוסן היטב.
-
תמורה למחיר
ביחס למרבית המתחרים בתחום היוקרה התמורה טובה, בעיקר בגרסת הבסיס.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'ספרינט' הבסיסית מציעה תאורת לד, חישוקי 18 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.
רמת גימור 'TI' מוסיפה תאורת לד-מטריקס, ריפוד עור, אוורור ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ומערכת שמע משודרגת.
רמת גימור 'ולוצ'ה' מוסיפה חישוקי 20 אינץ', בלמים של ברמבו, בולמים אדפטיביים ועוד.
-
בטיחות
אלפא רומיאו טונאלה נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP ב-2022 וזכה ל-5 כוכבי בטיחות עם 83% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-67% בהגנה על הולכי רגל.
מפרט הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, אך אין בו ניטור שטחים מתים.
 
-
צריכת דלק
במבחני הדרכים שלנו לשתי הגרסאות צריכת דלק דומה – כ-11 ק"מ לליטר בממוצע וכ-13.5 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.
-
מה חדש באלפא רומיאו טונאלה 2022
תחילת שיווק בישראל ביולי 2022.
-
סיכום
רכב פנאי יוקרתי ומעוצב.