אסטון מרטין ראפיד S 2019 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הראפיד היא מכונית קופה-ארבע-דלתות והיא האופציה היחידה למעשה לאסטון-מרטין עם שימושיות גדולה יותר.
המכונית הוצגה לראשונה, כקונספט, בתערוכת דטרויט 2006 ולאחר מכן, כמעט 4 שנים מאוחר יותר, הוצגה הגרסה הסדרתית בתערוכת פרנקפורט.
בעבר כבר הייתה לאסטון מכונית-על בעלת 4 דלתות – הלגונדה-ראפיד, שייצורה הופסק בשנת 1989 – והדגם הנוכחי הוא הניסיון הראשון של היצרן, מזה שני עשורים, לייצר מכונית 4 דלתות בניסיון לתת מענה לפורשה פאנאמרה, מזראטי קוואטרופורטה ולמכוניות הפאר הרגילות של הקטגוריה (S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7 וכו').
הראפיד מבוססת על שלדה מוארכת של ה-DB9 הוותיקה ומצוידת, כמוה, רק במנוע ה-V12 ובתיבה אוטומטית שמעבירה את הכח לגלגלים האחוריים, כמקובל בכל דגמי אסטון.
בשנת 2013 הראפיד התווספה האות S לשם לצד מתיחת פנים. מנוע ה-V12 הוחלף לגרסה החדשה של היצרן (558 כ"ס ו-62 קג"מ) ובוצע גם עדכון עיצובי קל.
ב-2014 הוצג עדכון קל נוסף שהביא לשיפור קליל בהספק (560 כ"ס) ובעיקר – תיבת הילוכים חדשה עם 8 היל' במקום 6.
ביחס לראפיד המקורית, נרשם שיפור משמעותי בביצועים – 4.4 שניות במיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 320 קמ"ש, לעומת 5.3 שניות ו-303 קמ"ש (בהתאמה) טרום העדכון.
הראפיד מהנה לנהיגה והמנוע נפלא, אבל המרווח מאחור (לצמד נוסעים בלבד) פחות טוב מהמצופה, אבל השימושיות טובה משמעותית בהשוואה לשאר דגמי המותג.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום