אסטון מרטין DB11 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בתחילת 2016 הציגה אסטון מרטין את ה-DB11 - מקץ 13 שנות הכהונה של קודמתה, ה-DB9.
ה-DB11 היא המכונית הראשונה בקו הדגמים הנושאת את שפת העיצוב העדכנית של היצרן, אולם הדמיון ליתר הדגמים בהיצע בולט גם בדגם החדש (בעיקר מלפנים); יחד עם זאת, אלמנטים שונים מציגים סגנון חדש ונועז יותר מהמקובל אצל היצרן הבריטי.
ה-DB11 גדולה מה-DB9, לעתים אף בפער משמעותי - גם הרוחב וגם בסיס הגלגלים גדלו ב-6.5 ס"מ כל אחד.
יחידת ההנעה חודשה אף היא, עם מנוע V12 בנפח 5.2 ליטר, בעל שני מגדשי טורבו, המספק 608 כ"ס, מה שהופך אותה לאסטון החזקה אי פעם; המנוע, אגב, מבוסס על מנוע ה-V12 המוכר של אסטון מרטין, כולל אותם גדלים לראשי הבוכנות - אבל מהלך הבוכנות קצר מבעבר, דבר שעתיד לתרום לתחושה בשרנית יותר בסל"ד גבוה.
מאפיינים ספורטיביים נוספים באים לידי ביטוי הם ההנעה האחורית (לשם מגיע הכוח באמצעות תיבה אוט' עם 8 היל', של ZF), דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, הגה מהיר למדי (2.4 סיבובים מנעילה לנעילה) וחלוקת משקל כמעט מושלמת בין הסרנים, 51/49.
למרות כל השינויים, ה-DB11 קלה מעט מקודמתה (ב-15 ק"ג).
שיווק ה-DB11 בישראל החל בינואר 2017.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום