אסטון מרטין ונטאג' 2012-2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הוואנטג' היא המכונית היותר-קטנה במבחר הדגמים של יצרן האקזוטיקה הבריטי – מעניין, לאור העובדה שהשם וואנטג' שימש בעבר את אסטון-מרטין לצורך גירסאות-הביצועים של דגמי החברה.
הוואנטג' מתחרה בגרסאות היותר-יקרות של פורשה 911, ב.מ.וו M6 ומזראטי גראן-טוריסימו.
מדובר במכונית ותיקה יחסית – במקור היא הוצגה בתערוכת ז'נבה 2005 ועברה מתיחת פנים ב-2008 שכללה שינויים מכאניים (מנוע, תיבת-הילוכים ומתלים) לצד עדכון קל לעיצוב החיצוני הנפלא.
הוואנטג' מוצעת עם מנוע V8 אטמוספרי בנפח 4.7 ליטר המספק 426 כ"ס ו-47 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית בעלת 7 הילוכים (קיימת אופציה לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים) שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים.
למרות המשקל הקל-יחסית (המרכב עשוי אלומיניום), המכאניקה המיושנת מייצרת אמנם ביצועים טובים בכל קנה-מידה (4.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 300 קמ"ש - בגרסה הרובוטית), אך מדובר בנתונים מעט פחות טובים ביחס למתחרות. למרות זאת, הוואנטג' מביאה עמה חווית נהיגה מהנה וייחודית.
למנוע זה קיימת גם גרסת S מחוזקת במעט, בעוד שלאוהבי הכוח המתפרץ מוצעת גרסה עם מנוע V12 בנפח 5.9 ליטר, עם 565 כ"ס ו-62 קג"מ, המוצעת רק עם התיבה הרובוטית (3.9 שניות במיאוץ ל-100 קמ"ש, 328 קמ"ש מרביים).
לצד כל אלו, מוצעת הוואנטג' גם גרסת רודסטר (גג רך), כמו גם בגרסת N430 בייצור מוגבל, המבוססת על הוואנטג' V8 ומציעה מתלים בעלי אופי ספורטיבי יותר וסממני עיצוב שונים, אשר נועדה להנציח את הצלחת החברה במירוץ 24 השעות של מסלול הנורבוגרינג.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום