BYD דולפין 2023 - אוטו

BYD דולפין 2023 יד שניה

BYD דולפין 2023 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח קומפקטי
גירסה מומלצת:
427 ק"מ
שנת השקה: 2023

BYD דולפין 2023 יתרונות וחסרונות

יתרונות ביצועים, אחריות ארוכה, אבזור
חסרונות הנדסת אנוש, מיזוג, איכות נסיעה, יכולת דינמית, נוחות מושבים
בשורה התחתונה רכב בינוני במחיר אטרקטיבי

BYD דולפין 2023 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    באוגוסט 2023 החל שיווקו בישראל של דגם הפנאי הקומפקטי החשמלי BYD דולפין.

    דולפין הושק בסין באפריל 2021 ומכונה שם 'אטו 2' – והוא ממוקם בממדיו מתחת לאטו 3 המשווק כאן מזה קרוב לשנה.

    דולפין חולק אותה רצפה חשמלית-ייעודית E3.0 של BYD המשרתת גם את אטו 3. הממדים קומפקטיים: בסיס הגלגלים הוא 270 ס"מ, אורכו 429 ס"מ, רוחבו 177 ס"מ, גובהו 157 ס"מ ונפח תא המטען הוא 345 ליטרים. המשקל העצמי: 1,658 ק"ג.

    המכלולים והנתונים קרובים עד זהים לאלה של אטו 3. המנוע מייצר 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, ההנעה קדמית.

    לסוללה 60.4 קוט"ש לטווח מוצהר של 427 ק"מ והספק הטעינה המהירה 80 קילוואט.

    לרכב אחריות מלאה ל-6 שנים ול-150,000 ק"מ, ולסוללה אחריות ל-8 שנים ול-200,000 ק"מ.

  • עיצוב ונוכחות

    למרות מרכיבי עיצוב מאטו 3, ההופעה של דולפין צנועה משמעותית. הדולפין נראית מעט קטנה, אך עיצוב החזית, קווי הלד הנאים, חישוקי "17 והגג השחור ברמת הגימור הנבחנת יוצרים רכב שהופעתו מוצלחת.

  • תא נוסעים ומטען

    עיצוב סביבת הנהג נאה וצעיר. במכונית המבחן הדיפון והריפוד שחורים, ואלה הקנו אווירה קודרת מדי, אבל ניתן לקבלם בגוונים נוספים. איכות החומרים אינה מרשימה בגלל פלסטיק קשיח במינון גבוה.

    במרכז, וכרגיל בדגמי BYD, צג גדול שניתן למקמו אנכית או אופקית ונראה מרשים. אולם התפעול אינו נוח מספיק, גם אם טוב משמעותית מהמקובל בדגמים סיניים רבים אחרים.

    שפע האפשרויות גדול מאוד – כך למשל ניתן לכוון לחוד את משקל ההגה, דוושת הבלם, צליל המנוע – אלא שאלה השתנו לעיתים בלי הסבר. בנוסף, נדרשו יותר מדי לחיצות כדי לנתק או לשנות פעולת מערכות כאלה ואחרות.

    בקרת האקלים התגלתה כלא חזקה מספיק, ונראה כי תחת עומס איבדה מחץ. מעבר לכך וכרגיל, כל שנעשה חוזר למצב ברירת המחדל עם התנעה מחדש.

    בניגוד לצג הגדול המחוונים קטנטנים והחיווי בהם זעיר – צפוף מדי, ולא ברור.

    גג הזכוכית גדול אך הכיסוי שלו דקיק ותפעולו לא נוח.

    תנוחת הנהיגה טובה, אך מושב הנהג אינו נוח בנסיעות ארוכות.

    המרחב מאחור סביר. תנוחת הישיבה מעט נמוכה, ולמרות שהרצפה שטוחה, הישיבה במרכז אינה נוחה. בולטים בהיעדרם פתחי מיזוג.

    נפח תא המטען, 345 ליטרים, סביר עבור רכב שכזה, אלא ששפת הטעינה גבוהה.

  • מנוע וביצועים

    המנוע מייצר 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ. זהו רכב זריז, ההאצה מהמקום מכובדת ויכולת העקיפה טובה. ככל שעולה המהירות האצות הביניים מרשימות פחות, וקצב צבירת המהירות בעלייה בכלל, ובחום רב בפרט, היה טוב פחות מכיוון שמערך הניהול הגביל את התפוקה.

    בזחילת חניה היינו שמחים לתגובות יותר זורמות. צליל ההתרעה להולכי רגל חזק מדי.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה. עם זאת, פגמים גדולים גורמים לרכב לרטוב ויוצרים "תחושה עסוקה", ושיבושים גדולים אפילו מקפיצים את הרכב. בכביש הבין-עירוני השיכוך החסר מורגש על כביש גלי. מחוץ לעיר רעשי הכביש והרוח מוחשיים.

    דולפין, כמו קרובים רבים עם מפרט דומה, מתקשה להשתלט על התפוקה בפיתולים, ומציג אחיזת כביש בינונית והתנהגות מאוד לא מלוטשת.

    כמו היכולת הדינמית, גם להיגוי חסרים רהיטות ודיוק. פעולת דוושת הבלם אינה הדרגתית, וגם היא אינה מדייקת בפעולתה. יש רק שתי דרגות בלימה רגנרטיבית ושתיהן חלשות למדי.

    מערך הבטיחות מגיב בהתרעות יתר, כך שיצפצף בכל פעם שנראה היה לו כי עברתם את המהירות המותרת; הוא מזהה שלטים אבל לא תמיד את הנכונים. תיקון ההיגוי בסטייה מנתיב יכול להיות אלים.

  • תמורה למחיר

    BYD דולפין מביאה עמה אבזור עשיר, מוסיפה מראה נעים ואחריות ארוכה מהמקובל, ביצועים טובים וטווח הנסיעה שלה סביר. מנגד, התפעול אינו נוח, נוחות ואיכות הנסיעה וגם היכולת הדינמית בינוניות וחסרות אותה רהיטות המאפיינת דגמים דומים מאירופה, יפן או קוריאה.

    אבל המחיר אטרקטיבי.

  • גרסאות ורמות גימור

    BYD דולפין מוצעת בישראל בגרסה אחת – 204 כ"ס, סוללת 60.4 קוט"ש, 427 ק"מ טווח – ובשתי רמת גימור.

    רמת 'קומפורט' כוללת תאורת לד מלאה, חישוקי 17 אינץ', מערך מצלמות היקפי, כניסה והנעה ללא מפתח, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, צג מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ', מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים, ריפוד דמוי עור, קישוריות לאנדרואיד ואפל, אפליקציה לתפעול מרחוק ועוד.

    רמת הגימור 'דיזיין' מוסיפה בעיקר צביעה דו-גונית למרכב ושונה לחישוקים, גג זכוכית, וטעינה אלחוטית לסלולרי.

  • בטיחות

    BYD דולפין נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2023 וזכתה לדירוג של 5 כוכבים עם ציונים של: 89% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על-ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

  • טווח נסיעה

    את מבחן הדרכים של 'אוטו' סיים BYD דולפין עם נתון צריכה ממוצע של 5.5 ק"מ לקוט"ש, וטווח של כ-330 ק"מ.

  • מה חדש בBYD דולפין 2023

    באוגוסט 2023 החל שיווק BYD דולפין החדשה עם 204 כ"ס וטווח מירבי של עד 427 ק"מ.

  • סיכום

    רכב בינוני מאוד, במחיר קורץ למדי.

BYD דולפין 2023 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג BYD דולפין
BYD דולפין גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
427 ק"מ (WLTP)
204
לקבלת הצעה
-
427 ק"מ (WLTP)
204
לקבלת הצעה
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים BYD דולפין

ציון ותגובת גולשים

ברשותך BYD דולפין?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

2
  • הודיה

    האוטו שלי

    BYD דולפין חשמלי, Comfort
    מודל: 2023 - 2023

    תאריך: 21.08.2023

    תמורה מעולה למחיר אהבתי את העיצוב

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

  • חיים

    האוטו שלי

    BYD דולפין חשמלי, Comfort
    מודל: 2023 - 2023

    תאריך: 19.05.2024

    מי שלא מבין למה יצרו את הצג מסתובב זה: בזמן אתה משתמש במפת הGPS שיהיה למי שרוצה תמונה רחובית או אפקית של המידע במפה ו..שפתחי המיזוג לא ייחסמו בעת הפעלת המזגן שהמסך במצב אופקי חבל שלא עשו את המפתח תא המטען יותר רחב סך הכל הרכב מעולה

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5