BYD אטו 2 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב-2024 נחשף BYD אטו 2 – דגם פנאי חשמלי קטן (B-SUV) אשר אמור להיות זול משמעותית מאחיו הגדול והפופולרי, אטו 3.
אטו 2 חולק עם אטו 3 אותה רצפה וגם לו הנעה קדמית, אבל הבסיס מודרני ומתקדם יותר ובו מארז הסוללות אינו מונח בעריסה המהווה את הרצפה החשמלית אלא משולב במבנה שלה. מבנה זה מאפשרת קשיחות משופרת, הפחתת ויברציות וצמצום ממד הגובה של הרצפה - לשיפור מרכז הכובד והמרווח בתא הנוסעים.
הממדים בצד הגדול של הקטגוריה; בסיס הגלגלים 262 ס"מ, האורך 431 ס"מ, הרוחב 183 ס"מ, והגובה 167 ס"מ, 5 ס"מ יותר מאשר אטו 3.
נתוני יחידת הכוח צנועים ביחס למקובל בתחום החשמלי: המנוע מפיק 170 כ"ס ו-29.6 קג"מ, הסוללה קטנה יחסית (45.1 קוט"ש) והטווח עומד על 312 ק"מ.
גם הספק הטעינה המהירה לא גבוה, 65 קילוואט בלבד.
לסוללה הצנועה גם חלק בכך שהמשקל הוא 1570 ק"ג, נמוך בכ-180 ק"ג מזה של אטו 3.
בעוד מספר חודשים תוצג גרסה עם סוללה גדולה יותר לטווח של 420 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
דגמים אחרים של BYD הפגינו עיצוב מקורי, זה לא המצב כאן.
המראה מעט מגושם ובייחוד אינו צעיר, והעובדה שהרכב גבוה וצר מאטו 3 יוצרת פרופורציות פחות מושכות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עניינית וסולידית, פחות מקורית מזו שבאטו 3 ואינה מכוונת להיות מיוחדת. התוצאה היא עיצוב שלעיתים גולש לאפרוריות ועם זו מפגין חוסן ומכובדות. איכות החומרים טובה, אך חלק מהם קשיחים למגע.
האבזור בגרסאות שהוצעו בהשקה היה עשיר, וכלל גג זכוכית גדול עם כיסוי נאות, מצלמות היקפיות ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים.
במרכז צג די גדול' "12.8, וזה כמנהג BYD יכול להסתובב על צירו וכולל הרבה תפריטים ופריטים מבלבלים המסבכים את החיים.
כרגיל בכלים סיניים, מערכות הבטיחות נוטות לפעלתנות יתר ולצפצופים מרובים, ולבסוף מגיע הרגע שבו כבר לא יודעים מה מקורו של הצפצוף ולומדים להתעלם...
המושבים הנאים נוחים למדי, אך אלה חסרים אפשרות לשליטה בהקשחת משענת הגב, מה שבכל זאת פוגע בנוחות הישיבה. תנוחת הנהיגה אינה מושלמת אבל היא גבוהה כיאות. מושב הנוסע קצת נמוך ואינו מתכוונן לגובה.
מאחור המרחב מפתיע, בייחוד במרווח הרגליים אך גם במרווח הראש. המושב מעט נמוך ביחס לרצפה, ואין פתחי מיזוג.
לתא המטען נתון נפח נאה, 400 ליטרים, אך הוא אינו נראה גדול כמובטח והמבנה פחות שימושי מהרצוי.
-
מנוע וביצועים
אמנם נתוני ההספק באטו 2 אינם מרשימים בעידן הנוכחי של הרכב החשמלי, וזינוק כוחני מהמקום לא ידביק את הגב למשענת, אבל 170 כ"ס הוא בהחלט הספק מספק לרכב כזה, ויש לכך ביטוי גם בנתון ההאצה העומד על 7.9 שניות ל-100 קמ"ש.
במהירויות הגבוהות יותר, כמו השיוט המקובל באוטוסטרדות בספרד (או בכביש 6 שלנו) או בעקיפות בעומס, הביצועים מרשימים פחות.
-
נוחות והתנהגות
בכבישי ההרים אטו 2 מפגין כי הוא מכויל לטעם האירופאי ומתנהל היטב בעומס דינמי. ההיגוי קצת קל מדי וגם במצב ה"כבד" אינו משדר דבר. זה אינו הגה מהיר כמקובל בימינו (3 סיבובים מנעילה לנעילה), והרכב לא נכנס באופן חד לפנייה. כאשר הכביש רטוב בקרת היציבות עובדת שעות נוספות והיא לעיתים אגרסיבית.
לבלמים לרוב יכולת טובה, למרות שאלה חסרים נשיכה ראשונית, ותחת עומס הם מאבדים דיוק. חבל שיש רק שני מצבי בלימה רגנרטיביים, והקל מביניהם כמעט ואינו מורגש.
לגבי נוחות הנסיעה קצת קשה לחוות דעה. איכות הכבישים בהשקה בספרד הייתה טובה ובהתאם גם הנוחות.
נראה שהרכב אינו מצטיין בספיגת שיבושים גדולים ובמעבר עליהם ריסון המרכב לוקה בחסר.
פעולת המתלים שקטה, ובידוד רעשי הכביש טוב. רעשי הרוח חזקים יחסית.
-
תמורה למחיר
מחירים טרם פורסמו, ולכן שאלת התמורה תצטרך לחכות לתחילת השיווק בישראל.
-
טווח נסיעה
נהיגה נינוחה בכבישי ספרד הביאה לטווח של 240 ק"מ (צריכה משוערת של 5.3 ק"מ/קוט"ש). זה לא הרבה. שילוב קטעים הרריים מאומצים הוריד את הטווח ל-212 ק"מ (4.7 ק"מ/קוט"ש).
-
מה חדש בBYD אטו 2 2025
אטו 2 צפוי לנחות בישראל ברבעון השלישי של 2025, ובאותה העת צפויה להצטרף גרסה עם סוללה גדולה יותר וטווח של כ-420 ק"מ.
-
סיכום
אטו 2 של BYD אינו נראה כמו רכב פנאי, אך הוא כן נראה גדול, מרחב הפנים שלו נדיב, האבזור עשיר,הביצועים טובים, היכולת הדינמית סולידית ואיכות הנסיעה טובה. מנגד, העיצוב אינו מושך, הנדסת האנוש אינה מוצלחת, הטעינה בעמדה ציבורית לא מספיק מהירה וטווח הנסיעה לא מספיק ארוך.