קאדילק CTS 2014-2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של קאדילק CTS הוצג בשנת 2013, במסגרת תערוכת הרכב בניו-יורק.
העיצוב מהווה אבולוציה של קודמו ומתאים לקו החדש של קאדילק (כמו עם ה-ATS למשל) כאשר גם תא הנוסעים זכה לעדכון מתבקש ומיישר קו עם שאר דגמי החברה.
בחו"ל ה-CTS הוצגה עם שלושה מנועים, כאשר לישראל היא מגיעה - ממאי 2014 - עם המנוע היותר-קטן - 2.0 ל' טורבו עם 272 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 6 היל'.
ביוני 2016 החל שיווקה של ה-CTS-V, עם נתוני ביצועים מהממים ותג-מחיר נמוך משמעותית משל המתחרות המקבילות.
במקביל, החל שיווקה של גרסה מעודכנת ל-CTS, עם תיבה אוט' 8 היל'.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב זוויתי, אגרסיבי - ומאוד יפה ומרשים, מלפנים ומאחור.
 
אותו עיצוב מצליח להסתיר את ממדיה הכבירים של ה-CTS (4.95 מ' לאורך). אולי מסתיר אפילו קצת יותר מדי - במבט ראשון, ה-CTS דומה עד כדי בלבול ל-ATS הקטנה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של ה-CTS הוא בהחלט מקום שנעים להיות בו. האיכות גבוהה והאבזור שופע.
 
יחד עם זאת, הנדסת האנוש - בעיקר תפעול הממשק הדיגיטלי - אינו אינטואיטיבי ומצריך זמן לימוד.
 
מרווח הפנים טוב למדי מלפנים, אך קצת פחות טוב מאחור - בעיקר במדד המרווח לראש ולכפות הרגליים. המושב עצמו נוח, גם אם מעט קצר ונמוך.
-
מנוע וביצועים
המנוע חזק ומציע ביצועים טובים והרכב בהחלט מרגיש זריז כמצופה.
 
התיבה לא רהוטה דיו, עם העברות הילוכים מורגשות מהרצוי.
 
צריכת הדלק במבחן עמדה על 8.2 ק"מ לליטר בינוניים למדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה - הבידוד מפני הדרך אינו מוחלט, אבל המתלים מצליחים לטול את העוקץ מרוב שיבושי הדרך.
 
מבחינה דינאמית, ה-CTS היא מכונית מאוד מהירה, ולא רק בקו ישר - למרות ההגה והבלמים, שאינם מיישרים קו עם יכולותיה של ה-CTS. -
תמורה למחיר
אחד מיתרונותיה המובהקים של ה-CTS מתייחס לסעיף התמורה - תמורת מחיר נמוך מהמקובל מקבלים הופעה מרשימה
מבחוץ, מפרט טכני מעורר ורשימת אבזור ארוכה במיוחד. -
סיכום
קאדילק שאנחנו רוצים.