קאדילק SRX 2016 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
רכבי הפנאי-פרימיום הראשון מבית קאדילק מציע עיצוב חיצוני אגרסיבי (שלא משאיר ספקות לגבי המותג ממנו הוא הגיע), מימדים גדולים ומנועים עתירי נפח והספק – כל מה שתצפו מתוצרת אמריקה.
רכב הפנאי של קאדילק, מוצע בישראל רק עם מנוע אחד, בנזין V6 אטמוספרי - עד 2013 היה זה מנוע 3.0 ל' (265 כ"ס) ומ-2013 מדובר על יחידת 3.6 ל' חדשה עם 314 כ"ס (308 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית).
לצד שדרוג חטיבת הכוח, קאדילק דאגה לשיפור בידוד הרעשים ולכיול מתלים משודרג.
בנובמבר 2015 נחשף מחליפו של ה-SRX - ה-XT5 - שהגיע לישראל בקיץ 2016.
-
עיצוב ונוכחות
ל-SRX הופעה אמריקאית אגרסיבית ועם נוכחות בולטת הודות לקווי העיצוב החדים של קאדילק.
-
תא נוסעים ומטען
איכות תא הנוסעים טובה, אבל המתחרות האירופאיות מעט טובות יותר.
 
רמת האבזור גבוהה בצורה יוצאת דופן לקטגוריה.
 
המרווח לנוסעים ולתא המטען ממוצעים, למרות מימדים גדולים לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-3.0 ליטר מעט עצל ודורש סל"ד גבוה בשביל למצות את כוחו, שם הוא מרגיש יותר חי.
 
לתיבת ההילוכים יחסי העברה ארוכים ופעולתה איטית.
 
מנוע ה-3.6 ליטר לא משפר את הביצועים באופן מורגש. צריכת הדלק גבוהה.
-
נוחות והתנהגות
לקאדילק התנהגות בטוחה וצפויה, ונוחות הנסיעה טובה, הן בעיר, הן בכביש מהיר וגם בשבילי כורכר, כאשר מעבר להם עדיף לא להכניס את ה-SRX.
-
תמורה למחיר
מחירו של ה-SRX מציב אותו מול תחרות קשה. לזכותו אבזור רב, נוחות נסיעה טובה, ועיצוב מוחצן.
-
סיכום
חבילה טובה, גם אם לא לגמרי שלמה.