קאדילק XT4 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
XT4 הגיע לישראל ביולי 2019 ואיתו נכנסה קאדילק לקטגוריה חדשה בו טרם שיחקה: פנאי קומפקטי. הוא מבוסס על פלטפורמת E2XX (הנעה קדמית) שבין היתר משרתת את שברולט מאליבו, ובגרסתה המוארכת גם את קאדילק XT5 הגדול ממנו.
ממדיו גדולים מהמקובל כך שלמרות שהוא מיועד להתחרות באודי Q3 ואחרים, הוא מציע מידות נדיבות בהרבה שקרובות יותר לאלה של Q5.
קאדילק הציגה בדגם מספר חידושים ובהם דור חדש של מערך המולטימדיה שכולל כעת גם צימוד NFC מהיר לסלולר, אפשרות חיבור של שני מכשירי סלולר בו זמנית, מצלמת רוורס ברמת HD כולל אפשרות לזום, ועוד.
גם המנוע חדש בשורות קאדילק: 2.0 ל', מוגדש טורבו, עם אפשרות לניתוק שני צילינדרים (מתוך ארבעה) ו-237 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים (הנעה כפולה רק ברמת הגימור הגבוהה) בסיוע תיבת תשעה הילוכים אוטומטית.
הוא מוצע בישראל בשלוש רמות גימור ובכולן נמצא את כל אבזור הבטיחות שיש לדגם להציע: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה אדפטיבית, וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.
רמת הגימור הגבוהה ביותר, 'ספורט', היא היחידה שגם כוללת בולמים אדפטיביים והנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב המשתפל של הקורה האחורית, עוזר לרכב הפנאי להיראות כמעט כמו פנאי־קופה.
יחד עם הממדים והפרופורציות הגדולות, XT4 יוצר מופע רב רושם ועתיר נוכחות.
גם תא הנוסעים מרשימה למראה ולמגע בזכות שילוב של חומרים מכובדים (אפילו היכן שלא רואים) ואבזור עשיר במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרווחת, והנדסת האנוש טובה.
מערכת המולטימדיה מציעה כפתורים פיזיים בנוסף לתפריטים בצג שמוצלחים לכשעצמם, וחוגת תפעול נוחה ונעימה לשימוש. התצוגה העילית מרשימה.
העושר בתא הנוסעים ניכר באבזור שלא אופייני לסגמנט כמו מושבים קדמיים עם אוורור, חימום, עיסוי וזיכרון שגם זוכר את מיקום המראות וההגה הנע באופן חשמלי.
מאחור מרווחי הברכיים וכפות הרגליים מצוין, אבל מרווח הראש גבולי לגבוהים. במרכז המושב המצב מעט טוב יותר, אבל מנגד יש תעלת הינע גדולה.
המושבים מלפנים נוחים ואלה האחוריים מחסירים תמיכה לירכיים ולגב התחתון.
תא המטען ענק, ותפעולו החשמלי לדלת, כולל ברמות הגימור הגבוהות גם פתיחתה בחיווי רגל.
-
מנוע וביצועים
המנוע פועל באופן חלק ונעים, והביצועים טובים מאוד. הוא שקט עד 3000 סל"ד, נשמע מעבר לכך וצלילו חביב ביותר.
התיבה משלבת הילוכים היטב, ומגיבה לדרישת קיקדאון.
צריכת הדלק במבחן שכלל נהיגה נמרצת עמדה על 7.4 ק"מ/ל'. בשיוט אפשר להגיע לנתונים מעולים, גם בגלל שב־100 קמ"ש המנוע פועל ב־1000 סל"ד, וגם בגלל השבתת זוג צילינדרים.
-
נוחות והתנהגות
הדגם נבחן ברמת הגימור הגבוהה, 'ספורט', שכוללת בולמים אדפטיביים והנעה כפולה.
הנוחות טובה בכבישים אחדים, ובינונית באחרים. פעולת הבולמים רכה ובמקרים מסוימים מהמורות אינן נספגות לגמרי. מצב 'ספורט' ברכב, משפר את נוחות הנסיעה במקרים רבים, וגם המעבר להנעה כפולה (בנהיגה רגילה), ובייחוד על כביש גלי. במהירות שיוט רעשי כביש מתקבלים כבר בסביבות 100 קמ"ש ורעשי רוח בסביבות 120.
היכולת הדינמית טובה, גם בזכות ההנעה הכפולה. ההגה קל מדי במצב רגיל, ובעל משקל סביר במצב 'ספורט'. הבלימה דורשת הסתגלות בשל השימוש במגבר בלם אלקטרו-הידראולי.
מראות הצד קטנות מידי, וכך גם התמונה שמתקבלת ממצלמת הנסיעה לאחור. זו מופיעה במראה המרכזית, ועל אף איכותה ואפשרות השליטה בזום ובזווית הצילום, מציגה תמונה קטנה.
שטח? מרווח גחון של 17.1 ס"מ מכריז על גבולות גזרה ברורים ולא רחבים.
-
תמורה למחיר
ביחס למתחריו XT4 מציע ממדים, הידור, ואבזור ללא תחרות. יחד עם יחידת כוח מוצלחת, מתקבלת תמורה מצוינת.
-
סיכום
את הכניסה הראשונה של קאדילק לסגמנט היא עושה בסטייל.