קופרה אטקה 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מותג קופרה שהוכרז ב-2018 יצא לדרכו עם גרסה מעוצבת וכוחנית לדגם הפנאי הקומפקטי של סיאט, האטקה. במרץ 2021 נחתה בישראל גרסה מתוחת פנים, אשר זכתה למראה אגרסיבי יותר, בייחוד בחזית. סביבת הנהג עודכנה, וכוללת כעת צג מולטימדיה "9.2 חדש.
קופרה אטקה 2021 מצויד בטורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ, התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, הבולמים נשלטים-אלקטרונית וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 4.9 שניות, המהירות המרבית 250 קמ"ש.
במפרט האבזור: תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תאורת אווירה, בקרת אקלים תלת-אזורית. מפרט הבטיחות מלא.
חבילת אבזור הכוללת ריפוד עור ותפעול חשמלי למושב הנהג מוצעת בתוספת תשלום.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי בעיצוב ביחס לעבר אינו גדול, אך לאטקה המחודשת מראה אגרסיבי יותר, בייחוד בחזית. גם מאחור הרכב נראה מצוין, גם בזכות ארבעה מפלטים וספוילר אחורי.
-
תא נוסעים ומטען
עיקר השינויים בסביבת הנהג נובעים מהמולטימדיה מהדור החדש יותר. עם זאת, ובניגוד לדגמים החדשים של מותגי קבוצת פולקסווגן, חלק מהשליטה בהן נעשה באמצעות פקדים חיצוניים, וזה בהחלט מבורך.
כרגיל, פה ושם (ובייחוד במרכז) השתמשו אנשי סיאט בחומרים פחות איכותיים ממה שיש בדגמי פולקסווגן המקבילים. מושבי הספורט החדשים נראים מהודרים ומתגלים כנוחים, ותנוחת הנהיגה טובה.
למרות שממדי הרכב צנועים ביחס למקובל ברכבי פנאי קומפקטיים, המרחב מאחור נאה, ומרווחי הראש והברכיים טובים. המושב נוח, למרות שהבסיס שלו מעט נמוך מדי.
לתא המטען נפח של 485 ליטרים והוא מספק בהחלט.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע מושך היטב בכל סל״ד, שומר על אופי פעולה נעים בנהיגה רגילה. כאשר לוחצים על המצערת, עקיפות הופכות למשחק ילדים, העליות למישור, והקצב הממכר מקשה לשמור על המהירות החוקית. התיבה לא תמיד זורמת וזריזה, אבל גם היא אינה פוגעת בקצב המאוד גבוה שהרכב מסוגל לייצר, וההנעה הכפולה מאפשרת מקסום העברת הכוח והאחיזה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בהחלט במצב 'נוח', אך ההבדלים ברמת הנוחות לפי מצבי הניהוג מורגשים ביותר. אטקה אינו שקט בכביש הבין-עירוני ורעשי הכביש והרוח נשמעים.
בכבישים המפותלים האטקה מפגין כי לממדי הבסיס שלו, הקטנים מאלה של פורמנטור ולאון, יש יתרון בהם, עם כישורי פנייה עדיפים; אטקה, בתוואי ובנהיגה האלה, קליל יותר. המכונית מייצרת קצב מעולה ויודעת לייצר דרמות, להגיב לעיתים בפסיעה להעברות משקל.
בשני מצבי הספורט, התגובה להפנית ההגה נחושה וביציאות מהירות מפניות הדוקות ניתן לחוש שהחלק האחורי מסייע לקדמי בחיבוק האספלט.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של קופרה אטקה 2021 אינו נמוך לכשעצמו, אבל הוא סביר ביחס לרמת המחירים של דגמים כאלה ואפילו תחרותי. כעת, לאחר חידוש הדגם ששמר על מחירו הקודם וצויד באבזור עדיף במקצת, התמורה השתפרה עוד יותר.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במסלול המבחן המאתגר והמגוון עמדה על 7.5 ק"מ/ל', נתון סביר לרכב כזה ובנהיגה כזאת. עם זאת, אטקה לא הבריק בהקשר זה בשיוט רגוע, והצריכה הייתה 11.0 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בקופרה אטקה 2021
תחילת שיווק גרסה מחודשת בחודש מרץ 2021.
-
סיכום
רכב פנאי קומפקטי המציע ביצועים מעולים ויכולת משובחת.