קופרה טווסקאן - אוטו
בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת "VA הַנְגָּשָׁת אָתָרִים". הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לִפְתִיחַת תַּפְרִיט הֵנְּגִישׁוּת לְחַץ ALT+0

קופרה טווסקאן

קופרה טווסקאן מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח קומפקטי
גירסה מומלצת:
569 ק"מ
שנת השקה: 2024

קופרה טווסקאן יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב חיצוני ופנימי, ביצועים, יכולת דינמית
חסרונות איכות חומרים, נוחות נסיעה, מחיר, תחושת בלמים בעומס, פחות ספורטיבי מהסטנדרט של קופרה
בשורה התחתונה פנאי חשמלי מעוצב ומרשים - אך לא מספיק ספורטיבי

קופרה טווסקאן 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    בדצמבר 2024 החל שיווקו של קופרה טווסקאן החשמלי בישראל.

    טווסקאן, שהינו רכב פנאי קומפקטי (C-SUV), מבוסס כמו רבים מאחיו לקונצרן (סקודה אניאק, פולקסווגן ID.4 ועוד) על רצפת MEB; הוא בעל מידות קונבציונליות לסגמנט - בסיס גלגלים של 276 ס"מ, אורך של 464 ס"מ, רוחבו כ-186 ס"מ וגובהו 160 ס"מ, עם תא מטען בנפח של 540 ל'.

    ישנן שתי גרסאות, שלשתיהן סוללת 82 קוט"ש (77 קוט"ש נטו). בגרסת ההנעה האחורית מדובר במנוע אחד לו 285 כ"ס ו-55 קג"מ, עם טווח נסיעה של כ-560 ק"מ.

    גרסת VZ, עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים - ומשקל גדול כמעט ב-200 ק"ג מגרסת הכניסה (2.3 טון) - מייצרת 340 כ"ס ו-69 קג"מ, ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות ועד 180 קמ"ש מרביים. טווח הנסיעה הוא 516 ק"מ.

    הספק הטעינה המרבי בכל הגרסאות הוא 135 קילוואט.

  • עיצוב ונוכחות

    החזית בטווסקאן אגרסיבית ועם מכסה המנוע המפוסל נראית נהדר. בחושך, סמל המותג המואר בחניה לצד מפגן תאורת הלד, מעצימים את המופע.

    חישוקי "21 בגווני נחושת חותמים הופעה המושכת את העין.

  • תא נוסעים ומטען

    עיצוב סביבת הנהג בטווסקאן מקורי וייחודי.

    חומרים כמו ריפוד אלקנטרה ונגיעות בנחושת מוסיפים אף הם, ומנגד, איכות החומרים גורעת, בגלל שהם קשיחים מדי או דקים מדי (כיסוי גג הזכוכית, למשל). העיצוב גם תכליתי, ועיקרו צג מרכזי גדול, "15, הפונה לנהג, ולוח מחוונים נפרד במרכז.

    תפעול המערכות דרך הצג עובד לא רע, אך עדיין טעון שיפור,,ופסי המגע השולטים במערכת השמע ובבקרת האקלים עדיין לא נוחים לתפעול.

    גלגל ההגה עמוס במתגים צפופים ולא נוחים מכיוון שחלקם הם לחצני מגע.

    בדלתות מציקה ההמצאה החדשה בקבוצת פולקסווגן, שני מתגי חלונות מתחלפים לפנים/אחור - שלרוב לא פועלים כפי שציפיתם.

    תנוחת הנהיגה קצת נמוכה עבור רכב פנאי בעוד גלגל ההגה מעט נמוך, אבל קל להסתגל. הראות לאחור מוגבלת וטוב שיש מצלמות היקפיות. מושב הנהג נעים, מאוד נאה ועשיר באפשרויות כוונון.

    המרחב מאחור טוב, אך משענת הגב מוטה מדי. פתחי המיזוג, הריפוד, הגוונים ותאורת האווירה בדלתות יוצרים מקום שנעים לשהות בו.

    תא המטען גדול, שימושי ועשוי היטב.

  • מנוע וביצועים

    הביצועים של טווסקאן VZ שבחנו בהחלט טובים, אך הוא אינו כוחני בזינוק כפי שהתרגלנו מחשמליות עתירות הספק אחרות. כמו בהרבה מאוד דגמים חשמליים, הביצועים מרשימים פחות מעל מעל 100 קמ"ש.

  • נוחות והתנהגות

    בגרסת VZ שנבחנה, נוחות הנסיעה בעיר טובה מהצפוי, אבל הרכב אינו נוח על פני שיבושים גדולים.

    בכביש הבין-עירוני נוחות הנסיעה טובה יותר, אך גם שם מפגעים גדולים מורגשים. במצבם הרך של המתלים האדפטיביים הרכב נע מדי על גלי כביש ואינו משוכך מספיק לאחר מעבר על שיבושים, ומעבר למצב קשיח יותר היה עדיף. רעשי הכביש מבודדים היטב במהירויות נמוכות, סבירים בגבוהות, ואילו רעשי הרוח בנסיעה בין-עירונית מורגשים יותר.

    בשבילים רכב הפנאי הזה אינו מרגיש בבית.

    בכביש מפותל הוא כן מרגיש בבית, אך הוא כבד ואינו ספורטיבי לתחושה כמצופה מהמותג ומהיומרות.

    היכולת עצמה בהחלט גבוהה, וטווסקאן VZ יכול לנוע בכביש המפותל במהירות גבוהה מאוד, לשנות כיוון בחדות ולהגיב נכון להעברות משקל.

    ההגה אינו מהיר במיוחד, 2.7 סיבובים מנעילה לנעילה, אך משקלו נכון במצבי הניהוג הדינמיים.

    הבלמים מתקשים מול האתגר שמציב משקל הרכב, ותחת עומס הם התעייפו ודעכו. הבלימה הרגנרטיבית משנה את עוצמתה עם מעברים בין מצבי הניהוג, וזה מעצבן.

  • תמורה למחיר

    קופרה טווסקאן אינו זול, ובמחירו הוא עומד מול תחרות קשה של דגמי פנאי חשמליים שמפרט הביצועים שלהם מרשים בהרבה, וממדיהם גדולים יותר. התמורה בינונית.

  • גרסאות ורמות גימור

    קופרה טווסקאן משווק בגרסת הנעה אחורית בשתי רמות גימור או בהנעה כפולה ברמת גימור אחת.

    בגרסת ההנעה האחורית, ברמת גימור 'אימרסיב' הבסיסית תמצאו מולטימדיה 15", בקרת אקלים תלת אזורית, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, בורר מצבי נהיגה, ממשקי אפל ואנדרואיד, חימום לגלגל ההגה, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית, פנסי לד קדמיים ואחוריים וחישוקי 19".

    רמת אבזור 'אנדורנס' מקבלת חישוקים מוגדלים ל-20", מערכת שמע של 'סנהייזר' עם 11 רמקולים, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ומצלמות היקפיות.

    גרסת VZ כפולת ההנעה מוצעת ברמת גימור 'אדרנלין' אשר כוללת בנוסף תאורת לד מטריקס, מתלים אדפטיביים, גג פנורמי, חישוקי 21", וכן תאורת אווירה מתקדמת יותר.

  • בטיחות

    קופרה טווסקאן נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 89% בהגנת מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-79% על מערכות בטיחות.

    כל רמות הגימור מצוידות בבלימת חירום אוטונומית לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אור גבוה אוטומטי, ניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת יציאה בטוחה ועוד.

  • טווח נסיעה

    בגרסת VZ שנבחנה, במהירויות כביש 6 וביום חמים יחסית, הצריכה הייתה 4.8-4.9 ק"מ/קוט"ש לטווח של כ-370-380 ק"מ.

    בימים קרירים יותר בהם המזגן כמעט ולא נדרש והמהירות הייתה נמוכה יותר, הצריכה ירדה ל-5.2-5.5 ק"מ/קוט"ש, לטווח של 400 עד 430 ק"מ.

  • מה חדש בקופרה טווסקאן 2025

    תחילת שיווק בישראל, בדצמבר 2024.

  • סיכום

    קופרה טווסקאן הוא דגם ייחודי בעיצובו, מכובד ביכולותיו ובעל סמל שצבר כבר מוניטין של יוקרה.

קופרה טווסקאן גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
569 ק"מ
285
החל מ- 1,898 ₪
242,900
558 ק"מ
285
החל מ- 2,015 ₪
257,900
516 ק"מ
340
החל מ- 2,265 ₪
289,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים קופרה טווסקאן

ברשותך קופרה טווסקאן?

5
מתקדמים לרכב חדש? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

open chatbot