דונגפנג בוקס - אוטו

דונגפנג בוקס

דונגפנג בוקס מידע כללי

קטגוריה: סופרמיני
גירסה מומלצת:
310 ק"מ
שנת השקה: 2024

דונגפנג בוקס יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, איכות ואבזור תא נוסעים, מרווח, נוחות נסיעה, תמרון עירוני
חסרונות הנדסת אנוש ותפעול, מושב נהג ותנוחת נהיגה, ביצועים והתנהגות מחוץ לעיר, תפקוד מערכות בטיחות
בשורה התחתונה האריזה נוצצת ומפתה, הביצוע קצת פחות

דונגפנג בוקס 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    דונגפנג היא יצרנית הרכב השלישית בגודלה בסין, נמצאת בבעלות המדינה ואחת היצרניות הוותיקות שם.

    לדונגפנג מספר מותגים, ביניהם וויה, פורת'ינג ו-MHero, המשווקים בארץ. שאר המותגים של היצרנית המוצעים בסין, Aeolus, אי-פאיי ו-Nammi מציעים דגמים רבים – ואלו מהם שישווקו באירופה יוצעו תחת מותג דונגפנג.

    הסנונית הראשונה היא כזו, סופרמיני חשמלית של מותג 'נאמי' שתשווק בארץ כדונגפנג בוקס.

    בדומה לחשמלית הקומפקטית אורה 03 (פאנקי קאט) המשווקת בארץ זה מכבר, גם הבוקס מציגה מידות חריגות המציבות אותה בתפר שבין כמה קטגוריות: אורכה מקביל למכונית סופרמיני (403 ס"מ), בסיס הגלגלים (266 ס"מ) והרוחב (181 ס"מ) הם כשל משפחתית קומפקטית, ואילו מימד הגובה כבר דומה לשל רכבי פנאי קטנים (157 ס"מ). תא המטען מציע נפח נדיב של 326 ליטרים.

    מבחוץ מציגה הבוקס עיצוב מודרני ונאה, ומבפנים בולט ריפוד בעור סינטטי עם תפירה בדוגמת מעויינים, הגה דו גווני ונגיעות עיצוביות נוספות שאינן אופייניות לקטגוריה.

    כמקובל בדגמים סיניים, נמצא גם לוח מחוונים מוקרן קטן "5 לצד מולטימדיה גדולה "12.8 ורשימת אבזור נדיבה.

    דונגפנג בוקס מצוידת במנוע חשמלי קדמי המפיק 95 כ"ס ו-16.3 קג"מ.

    הזינוק למאה קמ"ש אורך 10.6 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-140 קמ"ש.

    סוללת LFP בגודל 43.2 קוט"ש (41 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 310 ק"מ. טעינה ביתית אפשרית עד 6.6 קילוואט בלבד וטעינה מהירה עד 50 קילוואט.

  • עיצוב ונוכחות

    הממדים הגדולים-יחסית מעניקים לבוקס פרופורציות טובות, אך כמשתמע משמה, הפיסול קופסתי למדי ומזוויות מסוימות נראה מעט מגושם.

  • תא נוסעים ומטען

    כאשר פותחים את הדלת של הבוקס, לא מצפים למצוא את מה שנמצא בפנים: פריסה יפהפייה של עור טבעוני בתפירת מעויינים, מגע רך ועמוק של כל החומרים בהישג יד, צביעה דו-גונית נאה מקצה לקצה כולל גלגל ההגה, כשאת הכל משלימה תאורת אווירה נאה. וזה עוד לפני שמגיעים למפרט האבזור שגם הוא עשיר באופן יוצא מגדר הרגיל וחסר תחרות בסגמנט. המראה, המגע, הגימור והאווירה מציבים את בוקס בליגה משל עצמה, קובעים רף חדש בקטגוריית הגודל הזו.

    אולם בכל הנוגע לתפעול והנדסת אנוש, זה עדיין מוצר סיני במרעו. המולטימדיה מסורבלת והתפעול אינו אינטואיטיבי אפילו בפעולות יומיומיות - נסו למשל לשנות את עוצמת השמע תוך כדי נסיעה. החלל הייעודי לסלולרי נוח, אבל הוא חשוף מדי לשמש, וגם הדיבורית לא משהו.

    המושבים הקדמיים רכים וכמעט כורסתיים בתחושה, אולם נעדרים תמיכה כלשהי לגב או לירכיים. בשל כוונון מוגבל להגה, הנע רק מעלה/מטה, קשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה, ומי שאוהב לשבת גבוה יגלה שההגה מסתיר את החלק העליון של לוח המחוונים.

    מאחור המון מקום לכל כיוון הודות לבסיס הגלגלים הארוך ולרוחב הנדיב. התנוחה מעט נמוכה אך נוחות הישיבה הכוללת טובה. אפילו לנוסע החמישי יהיה נוח בזכות הרצפה השטוחה לחלוטין.

    עם 326 ליטר יש לבוקס תא מטען גדול למדי וגדול משל מרבית המתחרות, אבל הנצילות שלו פחות מוצלחת. הסף גבוה ומשעוברים אותו מגלים רצפה עמוקה. בתי הגלגלים גוזלים מקום יקר בצדדים ומעליהם לא ניתן להניח דבר. בנוסף אין כיסוי, אין עיגונים, אין תאורה ואין גלגל חליפי.

  • מנוע וביצועים

    עם 95 כ"ס ומומנט זמין, הביצועים בעיר ובפרברים טובים להפתיע.

    מחוץ לעיר, בערך מעל 80 קמ"ש, רמת הביצועים דועכת באופן מורגש, ואם תרצו לעקוף זה כבר יצריך תכנון מוקדם. חשוב לציין כי מדחס המזגן התנתק וחזר לפעולה ללא סיבה נראית לעין. במפתיע זה לא תמיד התרחש בעת מאמץ. בימי החורף בהם התבצע מבחן הדרכים זה היה פחות משמעותי, אבל בימי קיץ זה יכול להציק.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה העירונית של הבוקס מפתיעה לטובה. היא אומנם מתקשה לסנן שיבושים קטנים, אבל בשאר הפרמטרים הנוחות טובה מאוד, אפילו במעבר על בורות ומפגעי אספלט גדולים.

    רמז נוסף לייעוד העירוני יתקבל בביצוע סיבוב הפרסה הראשון, כאשר צידוד מוצלח של הגלגלים מקטין למינימום את רדיוס הסיבוב בפניות עירוניות הדוקות.

    הנוחות הטובה נשמרת גם כשעולה המהירות, ורק בידוד רעש הרוח פחות מוצלח.

    בפיתולים רכות המתלים מלווה בריסון מרכב חסר, והתוצאה היא תנודות גוף יחסית גדולות. הצמיגים הסיניים סיפקו אחיזה סבירה אך מתחילים לצווח כבר בעומס קל.

    לבוקס היצע מכובד של מערכות בטיחות אקטיביות, אלא שכמקובל בדגמים סיניים - הביצוע בפועל פחות מוצלח, ויש המון התרעות מיותרות שבשלב כלשהו פשוט מעצבנות.

  • תמורה למחיר

    השוק הישראלי צמא למכוניות חשמליות קטנות במחיר נגיש, ועל המשבצת הזו דונגפנג בוקס מתיישבת בדיוק. כחשמלית במחיר של 115,000 שקלים היא כמעט בודדה בסגמנט – בשלב זה - ומעניקה תמורה מצוינת.

  • גרסאות ורמות גימור

    רמת האבזור מכובדת ביחס לרכב שהוא סופרמיני וברמת המחיר הזאת, וכוללת תאורת לד, חישוקי "17, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, צג "12.8 עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו בהתקנה מקומית, משטח טעינה, מחוונים מוקרנים, מושב נהג בתפעול חשמלי כולל מיזוג, תאורת אווירה וריפוד דמוי-עור.

  • בטיחות

    דונגפנג בוקס טרם נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP.

    מפרט הבטיחות התקני כולל 6 כריות אוויר, התרעה מפני התנגשות מלפנים עם בלימת חירום אקטיבית, סיוע אקטיבי לשמירה על נתיב הנסיעה, התראה מפני עייפות הנהג, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

  • טווח נסיעה

    סוללת 42.3 קוט"ש מספקת טווח רשמי של 340 ק"מ. במבחן המאומץ שלנו עמדה הצריכה על 6.7 ק"מ/קוט"ש, והמשמעות היא טווח בפועל של קצת מעל 280 ק"מ.

  • מה חדש בדונגפנג בוקס 2025

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • סיכום

    מעוצבת לתפארת מבפנים, מפתיעה ומרשימה בעיר, אך פחות מתאימה לנסיעות בינעירוניות.

דונגפנג בוקס גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג דונגפנג בוקס
דונגפנג בוקס גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
310 ק"מ (WLTP)
95
החל מ- 890 ₪
113,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים דונגפנג בוקס

ברשותך דונגפנג בוקס?

ציון ותגובת גולשים

דונגפנג בוקס מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5