ג'אקו J6 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
יצרנית הרכב צ'רי, שהוקמה בשנת 1997 ונמצאת בבעלות ממשלת סין, היא יצואנית הרכב הגדולה ביותר בסין. היא כבר מיוצגת בישראל ע"י פריסבי, אולם תחת כנפייה שמונה מותגי רכב שונים נוספים, ביניהם גם אומודה וג'אקו שישווקו ע"י כלמוביל.
מותג ג'אקו יפנה לקהל השמרני יותר עם עיצוב תואם, ודגמי הפנאי שלו מבטיחים יכולות שטח של ממש. לצורך כך, המנהל הטכני לשעבר של לנד רובר הוא האחראי על המפרט, ולדגמי ההנעה הכפולה שבעה מצבי נהיגה ומערכת המבוססת על 15 חיישנים הסורקים את תוואי השטח.
ישראל היא המדינה הראשונה מחוץ לסין בה ישווקו דגמי ג'אקו. הדגמים האלה, כך אנשי המותג, מאובזרים ברמה גבוהה, ומפרט הבטיחות אמור להיות מתקדם ביותר.
ג'אקו J6 הוא רכב חשמלי ראשון של ג'אקו, ובפועל הוא זהה לדגם "03" של המותג החשמלי של צ'רי, iCar, שהושק באפריל 2023.
זהו רכב פנאי קומפקטי, ואורך בסיס הגלגלים שלו הוא 271.5 ס"מ, אורכו 441 ס"מ, רוחבו 191 ס"מ וגובהו 172 ס"מ; מרווח הגחון 17 ס"מ. כמקובל, דגם זה מוצע עם מנוע יחיד והנעה אחורית או עם שני מנועים והנעה כפולה; ההספק הוא 186 כ"ס או 283 כ"ס בהתאמה.
ממפגש ראשוני בסין התרשמנו כי לרכב עיצוב מזוות, והוא נראה קרוב מאוד ללנד רובר דיפנדר - רק קטן יותר. ההופעה צעירה והתוצאה נאה.
הדשבורד נאה במיוחד, ואיכותי. בדומה לדיפנדר שהוזכר, גם כאן ישנם ברגים "חשופים" וזה בהחלט מוסיף לאווירה. לוח המחוונים קטן אך נאה, צג המולטימדיה עצום ופתחי המיזוג מיוחדים. המצלמות ההיקפיות ברמה ממש גבוהה וניתן לשחק עם תצוגת הרכב בהזזה עם האצבע.
המרחב מלפנים סביר ביחס למקובל בסגמנט והראות החוצה טובה. בסיס המושב נוח, התמיכה הצדית סבירה, אך המושב צר – מוטיב חוזר בדגמי המותג. מושב הנוסע מתכוונן לגובה, אבל התפעול בשני הקדמיים חשמלי.
מאחור בסיס המושבים נוח, משענת הגב זקופה מאוד והרצפה שטוחה. יש צמד פתחי מיזוג והמון מרווח בכל הכיוונים.
דלת תא המטען נפתחת ידנית, הצידה. הנפח מעט קטן, ואין גלגל חלופי - לא אידיאלי ברכב עם יומרות שטח.
שיווקו של ג'אקו J6 יחל ברבע הראשון של 2025, בתחילה בהיקף של 400 יחידות, ולאחר קבלת התקינה האירופאית המלאה ללא הגבלה.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום