פיאט 500X 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2014 פיאט הצטרפה לגל רכבי הפנאי הקטנים ששוטף את אירופה עם הפיאט 500X.
הו יורש לסדיצ'י ואח לג'יפ רנגייד. ה-500X, כמו ה-500L, חולק עם ה-500 הקטנה רק את השם ואת סממני העיצוב האיקוניים של הדגם. העיצוב משדר "שטח" כמתבקש, אך פחות מזה של האח לפלטפורמה, הרנגייד.
ה-500X מוצע עם הנעה קדמית או כפולה ומרווח הגחון נע בין 16.1 ס"מ ל-17.9 ס"מ בהתאם לגרסה. בפיאט אפילו טורחים לציין נתוני זווית גישה (21.3 מע'), נטישה (30.1 מע') וגחון (157.7 מע').
ה-500X יוצע עם מגוון מנועי דיזל ובנזין. אלינו הדגם הגיע ביוני 2015 עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר (140 כ"ס) בשידוך לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית (6 היל') או עם מנוע 1.6 ל' (אטמוספרי) עם תיבה ידנית (5 היל') - בשני המקרים, עם הנעה קדמית בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
בדומה ל-500 הקטנטנה, גם ה-500x נהנה מעיצוב שובה לב - וברור לאיזו משפחה הוא שייך.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב למדי גם הוא והחומרים מהם הוא עשוי רכים ונעימים למגע בחלק העליון של לוח המחוונים. צג המגע אמנם קטן, אך נוח מאוד לתפעול.
 
בצד השלילה תצויין איכות ההרכבה וגימור לא מרשימה, בעיקר בכל הקשור לאיכות חיבור חלקי הפלסטיקה.
 
מלפנים המושבים נוחים וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. מאחור המרווח צנוע לבוגרים - הן לאורך והן לרוחב ולמשענת הגב מבנה לא נוח.
-
מנוע וביצועים
השילוב של מנוע הטורבו-בנזין 1.4 ל' עם התיבה הדו-מצמדית (6 היל') מוצלח מאוד, הן מבחינת הביצועים והן מבחינת העברות ההילוכים.
 
צריכת הדלק במבחן עמדה על 11.5 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
ה-500x סובל ממתלים נוקשים, המקשים על נהיגה נינוחה - הן בעיר והן מחוץ לעיר.
 
יחד עם זאת, כן מורגש ריסון בזמן נסיעה על מפגעים ואין חבטות במעבר על מכשולים - אולם כשמדובר על כביש מגורד (או על שבילים), מדובר בעניין לא נעים.
 
התנהגות הכביש טובה ביחס לסגמנט, בין השאר הודות לבורר מצבי הנהיגה.
-
תמורה למחיר
ה-500x מוצע במספר גרסאות, הן מבינת תיבות הילוכים והן מבחינת אבזור.
 
המחירים גבוהים ביחס למקובל בסגמנט, בוודאי בדגמים המאובזרים.
-
סיכום
לחיוך יש מחיר - והוא גבוה.