פיאט דובלו 2010-2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פיאט חשפה במהלך 2010 את הדובלו החדש, שמכוון, כמו מקביליו הצרפתיים, יותר למשפחה ופחות לעבודה.
גידול משמעותי של קרוב ל-20 ס"מ נרשם בבסיס הגלגלים, שמגיע עכשיו ל-2.75 מ', והממדים החיצוניים צמחו כך שהדובלו הוא עכשיו הגדול ביותר בקבוצה.
המשמעות היא שהדובלו מרווח משמעותית מבעבר – לא שהייתה לדגם הקודם בעיה בעניין הזה – ומציע כושר נשיאת מטען מרשים, מ-790 ליטרים ועד 3200 לאחר קיפול מלא של המושבים.
כל הגרסאות מקבלות 2 כריות אוויר כסטנדרט, כמו גם ESP, ויש אופציה לשבעה מושבים.
גם תיבה רובוטית יש בהיצע - אבל רק עם מנוע ה-1.6 טורבו-דיזל 90 כ"ס. שאר הגרסאות המשווקות בארץ - בנזין (95 כ"ס), טורבו בנזין (120 כ"ס) וטורבו-דיזל (105 כ"ס) נאלצות להסתפק בתיבה ידנית (6 הילוכים בדיזל החזק, 5 הילוכים בכל השאר).
ומה לגבי העיצוב? ובכן, הוא, אה, יותר מודרני.
-
עיצוב ונוכחות
הדובלו מצליח מעט להסוות את היותו טנדרון.
 
לעיצוב החיצוני רושם טוב, עם קווי עיצוב ייחודיים לחרטום וקו שמשות המטפס מעלה בסגנון של קרוסאוברים.
-
תא נוסעים ומטען
חלקים רבים מגיעים מהגרנדה פונטו מה שמכתיב איכות חומרים לא אחידה.
 
רמת האבזור טובה בהשוואה לשאר הטנדרונים למעט ההסתפקות ב-2 כריות אוויר.
 
תנוחת הישיבה גבוהה וידית ההילוכים ממוקמת בקונסולה נוחה לתפעול.
 
המרווח לנוסעים סביר לקטגוריה ותא המטען מוטעם לשימוש מסחרי.
-
מנוע וביצועים
עם 105 כ"ס זהו אחד הטנדרונים החזקים בארץ.
 
מתחת ל-1,500 סל"ד מורגש מחסור בכוח אך מעל זה הוא ירגיש זריז מספיק.
 
לתיבת ה-6 הילוכים מצמד נקודתי שמקשה מעט על הזינוק מעמידה.
 
צריכת הדלק היא בין הטובות בקטגורית הטנדרונים.
-
נוחות והתנהגות
לדובלו ניהוג בטוח וצפוי.
 
הנוחות הנסיעה נוקשה בעיקר בעיר אך משתפרת ברגע שמעמיסים משקל בתא המטען וריסון תנודות המרכב יכל להיות טוב יותר.
-
תמורה למחיר
מחירו ממוצע לקטגוריה והוא שיפור גדול לעומת קודמו.
 
אין לו מגרעות רבות, אך להסעת נוסעים יש טובים ממנו.
-
סיכום
טנדרון טוב וזריז.