פיאט סקודו 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
פיאט סקודו הוא רכב מסחרי בגודל בינוני אשר נחשף לראשונה בשנת 1995, ומשווק כיום בישראל בדורו השלישי אשר הוצג בשנת 2016.
כבר בדורו הראשון הסקודו היה תוצר של שיתוף פעולה בין סיטרואן לפיאט אשר הניב שלושה דגמים מסחריים דומים אשר שווקו בשמות שונים – פיאט סקודו, סיטרואן ג'אמפי ופיג'ו אקספרט. כיום פיאט היא חלק מקבוצת סטלנטיס הכוללת גם את מותגי PSA.
פיאט סקודו מוצע בישראל בשתי תצורות מרכב מתוך שלוש המוצעות בעולם – בגרסת הביניים באורך 496 ס"מ או בגרסה הארוכה שאורכה 531 ס"מ. בסיס הגלגלים בשתי הגרסאות זהה – 327.5 ס"מ.
הסקודו מוצע בישראל בגרסת ואן סגורה, אולם אפשר לקבל אותו כרכב הסעות ל-8 נוסעים בהסבה מקומית. כושר ההעמסה עומד על כ-1,000 ק"ג בגרסה הקצרה וכ-1,300 ק"ג בגרסה הארוכה.
בישראל סקודו מוצע עם יחידת הנעה אחת – מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ל' המפיק 177 כ"ס, 40.8 קג"מ וזה משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
הסקודו מוצע בישראל עם אחריות ארוכה ביחס למקובל – 5 שנים מלאות או 250,000 ק"מ.
השיווק בישראל החל בינואר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של סקודו עדכני ונאה, והוא מזכיר מאוד את אחיו האחרים לפלטפורמה.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה לקבינה נוחה, ובפנים מתגלה עיצוב יעיל למדי. בכל זאת, גילו בולט – מערכת המולטימדיה בעלת צג קטן באיכות בינונית הממוקם רחוק מדי, למשל.
איכות החומרים טובה ביחס לסגמנט, ההרכבה גם אך הגימור פחות.
תנוחת הנהיגה טובה מאוד וגם שדה הראיה לפנים. מושב הנהג סביר. מראות הצד קטנות יחסית.
תפעול דלתות הצד ומאחור קל ונוח ומבנה תא המטען יעיל ביותר. סך הטעינה נוח. ניתן לקבע את הדלתות מאחור ב-180 מעלות, אך לא לפתוח ל-270 מעלות.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-דיזל – 2.0 ל', 177 כ"ס, 40.8 קג"מ – מספק לסקודו ביצועים טובים מאוד. היציאה מהרמזור מהירה, הגעה ושמירה על מהירויות שיוט גבוהות נעשית בקלות וביעילות. ויש יתרות כוח לעקיפה מזדמנת.
תיבת ההילוכים פועלת היטב עם המנוע הזה – היא חלקה ומגיבה בזריזות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד, הן בעיר והן מחוץ לעיר. בנוסף, בידוד הרעשים מוצלח ביחס לז'אנר כך שמדובר ברכב נעים יחסית לסגמנט.
היכולת הדינאמית טובה אף היא לסגמנט.
ההגה "ארוך" עם 3.8 סיבובים מנעילה לנעילה וכושר התמרון העירוני טוב.
לבלמים יכולת טובה.
-
תמורה למחיר
המחיר דומה לשל המתחרות, אולם לסקודו אחריות ארוכה של 5 שנים וזה בהחלט תורם לתמורה.
-
גרסאות ורמות גימור
פיאט סקודו 2024 מוצע בשתי אורכי מרכב – בינוני או ארוך – ועם מנוע אחד: טורבו-דיזל 2.0 ל' המפיק 177 כ"ס.
לגרסה הבינונית אורך של 496 ס"מ, כושר נשיאה של כ-1,000 ק"ג, נפח הטענה של 5.3 מ"ק וכושר גרירה של עד 2.1 טון (עם בלמים).
לגרסה הארוכה אורך של 531 ס"מ, כושר נשיאה של כ-1,300 ק"ג, נפח הטענה של 6.1 מ"ק וכושר גרירה של עד 1.8 טון (עם בלמים).
לכל הגרסאות רמת אבזור עשירה למדי הכוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע (7 אינץ') וקישוריות ל'אפל' ו'אנדרואיד', תא אחסון תחת מושב הנוסע, חיישני חניה ומצלמת נסיעה לאחור ועוד.
-
בטיחות
פיאט סקודו 2024 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות דל וכולל: התראה על סטיה מנתיב, התראה על עייפות נהג ו-2 כריות אוויר.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הדרכים של 'אוטו' הייתה נאה – 10.8 ק"מ לליטר. בשיוט קיבלנו כ-12 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בפיאט סקודו 2024
ביוני 2024 החל שיווק פיאט סקודו לאחר מתיחת פנים.
-
סיכום
הצעה משתלמת בסגמנט.