ג'נסיס G70 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2021 נחת בישראל באופן רשמי מותג היוקרה של קונצרן יונדאי – ג'נסיס. המשפחתית הגדולה של המותג, G70, המיועדת להתחרות בב.מ.וו סדרה 3 ומקבילותיה, הוצגה בסוף 2017 ומציעה מידות גדולות במקצת מהמקובל בקטגוריה. היא מוצעת בחו"ל עם מבחר של שלושה מנועים - צמד מנועי בנזין ואחד דיזל.
מנוע הדיזל בנפח 2.2 ליטר מפיק 202 כ"ס ו-45 קג"מ, ובפסגת ההיצע - מנוע V6 בנפח 3.3 ליטר עם 370 כ"ס ו-52 קג"מ – אשר שניהם לא מוצעים בארץ. בגרסה המיובאת לישראל מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר טורבו המייצר 245 כ"ס, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה אחורית. בחו"ל מוצעות כל הגרסאות עם אופציה להנעה כפולה.
בסוף 2020 עברה ה-G70 מתיחת פנים, שעיקרה התאמת קווי העיצוב שלה לאלה המאפיינים את הדגמים החדשים של ג'נסיס. במפרט הבטיחות מערך מלא הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ומרכוז הרכב בנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, הקרנת תמונת שטח מת במחוונים עם איתות, מערכות למניעת שכחת ילד ברכב ויציאה לא בטוחה ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
לג'נסיס G70 2021 עיצוב מרשים. הפרופורציות מצוינות, הודות לשילוב של חרטום ארוך, ישבן קצר וצללית נמוכה. עוד מחזקים את ההופעה חישוקי "19 סביב, כונסי אוויר בדפנות וצמד מפלטים בולטים מאחור.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים עשיר ומכונית ההדגמה עטתה עור באדום – במושבים ועל משטחי הדיפון. אין בסביבת הנהג אותה ראוותנות של צגים ומרקמים שיש בדגמים הגדולים יותר של ג'נסיס, אבל היא בהחלט נאה וממוקדת מבחינה פונקציונלית.
 
באופן יוצא דופן לטובה בימינו, הנדסת האנוש מצוינת למרות שפע האבזור: במרכז ניצב צג מולטימדיה גדול ("10.25) ונוח לתפעול, המחוונים המוקרנים מצוינים, ורק תמונת המצלמות ההיקפיות אינה ברורה במיוחד.
 
העובדה שהרכב נמוך מורגשת בכניסה, בייחוד עבור גבוהים. תנוחת הנהיגה הספורטיבית קצת נמוכה, אך זו תורמת ליצירת אווירה נכונה ברכב כזה, והמושבים נוחים.
הישיבה מאחור נעימה, המרחב מספק אבל אינו גדול. תא המטען רדוד ועדיין נראה גדול מנפחו המוצהר העומד על 330 ליטרים.
 
-
מנוע וביצועים
לג'נסיס G70 2021 ביצועים מצוינים, אבל התחושה אינה כוחנית כצפוי. ועם זאת, מדובר ברכב מהיר, הצובר היטב מהירות גם בעומס; התיבה מהירה ומגיבה היטב, אך פעולתה אינה חלקה תחת עומס, וכתוצאה מכך בניית המהירות ביציאה מפניות אינה הדרגתית מספיק.
 
 
-
נוחות והתנהגות
למרות ההבדל המשמעותי בין מצבי הניהוג, גם במצב 'נוח' ה-G70 אינה נוחה בנסיעה איטית בעיר. ככל שעולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת ובהחלט סבירה.
בפיתולים, בזכות כיול מתלים נכון וההנעה האחורית, היא בהחלט מתנהגת בצורה ספורטיבית. לרוב זה מהנה, אבל בפניות הדוקות בכבישים חלקלקים היא עלולה להפתיע בהחלקות זנב. אפילו בקו ישר בעיר ניתן לחוש לפעמים שהאחוריים תרים אחר אחיזה.
 
מה חסר? קצת יותר רהיטות, והדרגתיות, וגם פעולה מדויקת יותר של ההגה שיש לו יחס העברה משתנה. בנוסף, בנהיגה מהירה בכבישים שהאספלט שלהם פגום, נראה שההיגוי מושפע מהשיבושים.
לבלמים פעולה טובה, אך במקרי קיצון נראה שהצמיגים הקדמיים קרבים לנעילה מהר מהצפוי ומביאים להפעלה מוקדמת של ה-ABS.
 
-
תמורה למחיר
ג'נסיס, מותג יוקרה שהוכרז רק ב-2015, ממשיך להתקדם לפי תכנית סדורה וללא כל רגשי נחיתות מול מותגי היוקרה הוותיקים. המתכון כולל אבזור תקני שופע שאינו מקובל בנבחרת גרמניה וגם הספק גבוה יותר לשקל. מה שחסר ל-G70 היא גרסת כניסה זולה יותר, כמו שיש למתחרות.
-
צריכת דלק
מסלול המבחן היה תובעני מהרגיל, ומכאן צריכת דלק שנעה בין 7 ל-8 ק"מ/ל'. בשיוט בכביש המהיר עומדת צריכת הדלק על 11 ק"מ/ל'. לא מזהיר.
-
מה חדש בג'נסיס G70 2021
תחילת שיווק בישראל בפברואר 2021.
-
סיכום
ספורט סדאן קוריאנית שמסוגלת להתחרות ראש בראש מול הגרמניות.