ג'נסיס G80 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ג’נסיס G80 היא מכונית הסלון של יצרנית מכוניות היוקרה הקוריאנית.
עיצובה של G80 מוחצן ובולט מאוד, והפרופרציות הנאות רק מוסיפות לה — במקום חזות של מכונית סדאן הקווים הכלליים מזכירים יותר מכונית קופה או פאסטבק ספורטיבית.
לישראל הגיע בשלב הראשון רק מנוע הבנזין הבסיסי, 2.5 ליטר טורבו, וזה מפיק 304 כ”ס ו-43 קג”מ ומשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. ההנעה אחורית.
במאי 2022 נוספה להיצע גרסה חשמלית כפולת הנעה. ממדי המרכב ללא שינוי, אך נפח תא המטען קטן ב-70 ליטרים ל-354 ליטרים ואילו משקל הרכב גדל ב-465 ק"ג ל-2250 ק"ג.
ל-G80 החשמלית שני מנועים והתפוקה המשולבת היא 370 כ"ס ו-71.4 קג"מ. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 4.9 שניות והמהירות המרבית 225 קמ"ש.
לסוללה 87.2 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 520 ק"מ; המערך החשמלי מאפשר הספק טעינה אולטרא מהיר של 350 ק"ו (בשלב זה, אין עמדות כאלה בישראל).
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של G80 מזכיר מכוניות יוקרה של מותגים בריטיים רבי תהילה. התוצאה מאוד שונה ומיוחדת.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג עיצוב מקורי ומיוחד והיא מקנה תחושה יוקרתית.
הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת, וקשה להבין איך מתפעלים את שפע מערכות הרכב.
תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית ומרווח הראש מצומצם לגבוהים.
המרחב מאחור נדיב והמושבים שם נוחים מאוד - אבל בפועל מיועדים רק לשני נוסעים.
תא המטען קטן עבור רכב כה גדול, אך בעל מבנה נוח לשימוש בגרסת הבנזין. לגרסה החשמלית תא מטען קטן עוד יותר.
-
מנוע וביצועים
במנוע הטורבו-בנזין התגובה הראשונה אינה של מכונית שיש לה יותר מ-300 כ"ס ומגיעה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, אבל הרבה מכך הוא בגלל שהתיבה האוטומטית אינה זריזה וההילוכים ארוכים.
האצות הביניים מרשימות יותר, גם תחת עומס. המנוע נינוח ושקט בשיוט.
הגרסה החשמלית (הנעה כפולה, 370 כ"ס) היא החזקה מבין השתיים וביצועיה טובים מאוד עד מצוינים. לכך מוסיפה גם אופי פעולה חלק ומעודן יותר.
-
נוחות והתנהגות
הרכב שנבחן מצויד בבולמים נשלטים-אלקטרונית המכוילים באופן רך.
כתוצאה מכך, ה-G80 מטפלת היטב בכביש מחוספס וסופגת היטב פסי האטה, אך אינה מרוסנת ונוטה להתנדנד על פני רצף שיבושים או כבישים גליים.
ג'נסיס הקפידה על בידוד הרעשים ברכב, והדבר מוצא ביטוי בנסיעה שקטה.
אותו כיול רך וריסון חסר, גורם לכך שבמהירויות גבוהות בכבישים מאתגרים הרכב אינו מרוסן מספיק, והדבר פוגע בתחושת הביטחון. ההתנהגות גם אינה רהוטה ומגובשת דיה בכבישים מפותלים.
ההיגוי מהיר, אך תגובת המכונית להפניה אינה נחושה והוא עצמו אינו מדויק כנדרש בנהיגה כזו.
-
תמורה למחיר
התמורה של G80 בכל הגרסאות טובה מאוד ביחס למתחרות.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'נסיס G80 משווקת בישראל בשתי גרסאות – טורבו-בנזין עם 304 כ"ס או חשמלית עם 370 כ"ס.
ברמת הגימור 'אקסקלוסיב' תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, מולטימדיה עם צג "14.5 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, תאורה אווירה וריפוד דמוי-עור.
רמת 'אלגנט' מוסיפה גם תפעול חשמלי לדלת תא המטען, סגירה רכה לדלתות, מושבים קדמיים מתקדמים ומושב נהג עם עיסוי, ריפוד עור, וילונות צד ועוד.
רמת הגימור 'לקשרי' מוסיפה לזה בולמים אדפטיביים המבוססים על מערכת הסורקת את פני הכביש, חישוקי "19, סגירה רכה לדלתות, גימור עץ, ריפוד מהודר יותר, אוורור למושבים, תצוגה עילית ומערכת שמע של 'לקסיקון'.
לגרסה החשמלית גג סולרי במקום גג שמש נפתח.
-
בטיחות
ג'נסיס G80 נבדקה על ידי ארגון יורו NCAP וקיבלה דירוג של חמישה כוכבי בטיחות.
מפרט הבטיחות מלא וכולל בנוסף מצלמות היקפיות כולל הצגת תמונה של שטח מת, מערכות למניעת שכחת ילד ויציאה מסוכנת מהרכב.
-
צריכת דלק
במבחן דרכים מאומץ צריכת הדלק עמדה בממוצע על 8.2 ק"מ לליטר. בשיוט נינוח נרשמו כ-12 ק"מ לליטר בממוצע.
-
טווח נסיעה
במבחן דרכים מאומץ טווח הנסיעה של G80 החשמלית עמד על 380 ק"מ לפי 4.6 ק"מ לקוט"ש. בקטעי נהיגה נינוחה יותר הטווח עמד על כ-460 ק"מ בין טעינות (5.6 ק"מ לקוט"ש).
-
מה חדש בג'נסיס G80 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
עדיין לא ברמה של המתחרות המובילות בקטגוריה, אך המחיר נמוך משמעותית.