ג'נסיס GV60 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ג'נסיס GV60 הוא רכב פנאי חשמלי ייעודי שנחשף לראשונה בשנת 2021. ה-GV60 חולק את הפלטפורמה (E-GMP) ומכלולי ההנעה עם דגמי איוניק 5 ו-EV של של יונדאי וקיה.
עם זאת, למרות הבסיס הדומה הוא לא לגמרי זהה: לג'נסיס GV60 בסיס גלגלים של 290 ס"מ ואורכו 452 ס"מ לעומת 300 ס"מ ו-464 ס"מ בהתאמה ליונדאי.
עיצובו החיצוני משלב אלמנטים מוכרים משאר דגמי ג'נסיס ליצירת רכב פנאי עם סיומת קופה בעל הופעה ייחודית למדי.
ג'נסיס שילבה ב-GV60 מגוון מערכות טכנולוגיות מסקרנות כמו פתיחת נעילה באמצעים ביומטריים (זיהוי פנים, טביעת אצבע), מצלמות במקום מראות צד, התראה על השארת ילדים מאחור ועוד.
ה-GV60 מוצע בישראל בשלוש יחידות הנעה, כאשר לכולן סוללה זהה בקיבולת 77.4 קוט"ש המאפשרת טעינה מהירה עד 350 ק"ו. טווח הנסיעה המירבי נע בין 466 ק"מ ועד ל-517 ק"מ בהתאם לגרסה.
לגרסת הכניסה 228 כ"ס, הנעה אחורית ו-7.8 שניות ל-100 קמ"ש. לגרסת הביניים כבר 318 כ"ס, הנעה כפולה ו-5.5 שניות ל-100 קמ"ש.
לגרסה הבכירה הספק כביר של 435 כ"ס ועד 489 כ"ס במצב "בוסט", הנעה כפולה ו-4 שניות בלבד בתאוצה ל-100 קמ"ש.
השיווק בישראל החל בחודש יוני 2022.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מקורי, רענן ומיוחד. GV60 לא נראה כמו שום דבר אחר שמסתובב בכבישי ישראל בזכות מופע פנאי-קופה יוקרתי ומרהיב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה לא פחות ואולי אפילו יותר מהחוץ. התחושה אוורירית בזכות שטח חלונות גדול וצבעים בהירים. החומרים, ההרכבה והגימור איכותיים ביותר.
התא משופע אלמנטי עיצוב נאים ומיוחדים התופסים את העין ומוסיפים לאווירה.
המרחב מלפנים טוב, המושבים נוחים והנדסת האנוש מוצלחת.
גם מאחור מרחב טוב לנוסעים, רק מרווח הראש גבולי בגלל הגג הנמוך. המושב עצמו אינו מוצלח במיוחד.
תא המטען סביר בנפחו (432 ל'), ויש תא מטען מלפנים 20-50 ל' בהתאם לגרסה.
-
מנוע וביצועים
גרסת ההנעה האחורית (228 כ"ס) מסוגלת לביצועים טובים (7.8 שניות ל-100 קמ"ש) עם מספיק כוח לעקיפות, גם במצבי עומס.
לגרסת 'TOP' בעלת 489 כ"ס והנעה כפולה ביצועים מדהימים – זהו רכב מהיר מאוד בכל מדד והקשר.
ליחידת ההנעה מספר מצבים – חסכוני, רגיל, ספורט – ויש אפשרות לנהיגה ב"דוושה אחת".
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה כאן טובה כמעט בכל מצב. רק תיקוני כביש חדים וגבוהים מורגשים מדי, אבל זה קורה לעיתים רחוקות. לגרסת 'TOP' הספורטיבית כיול נוקשה יותר והנוחות טובה פחות.
בידוד הרעשים מוצלח ותורם לאווירה הנינוחה.
היכולת הדינמית גבוהה ובתחום זה הוא מפתיע לטובה ובגרסת 'TOP' מצב דריפט מהנה למדי.
-
תמורה למחיר
בתחום היוקרה ג'נסיס GV60 מציע תמורה מאוד טובה לכסף, כרכב חשמלי ובכלל כרכב פנאי קומפקטי יוקרתי.
-
סיכום
אחד מהכלים הטובים בסגמנט.