ג'נסיס GV60 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2022 החל שיווק ג'נסיס GV60 בישראל. ה-GV60 חולק פלטפורמה חשמלית ייעודית עם יונדאי איוניק 5 וקיה EV6, אך ממדיו קטנים יותר.
ג'נסיס GV60 מוצע בשתי גרסאות מנוע/הנעה – בשתיהן סוללה 77.4 קוט"ש והספק טעינה מהירה של 350 ק"ו; נפח תא המטען האחורי 432 ליטרים.
לגרסת הכניסה מנוע יחיד המייצר 228 כ"ס ו-35.7 קג"מ. ההנעה אחורית, משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.8 שניות והמהירות המרבית 185 קמ"ש. הטווח הוא 517 ק"מ, המשקל 2,050 ק"ג ונפח תא המטען הקדמי 50 ליטרים.
לשנייה שני מנועים המייצרים במשולב 318 ו-61.7 קג"מ וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 5.5 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש. הטווח 470 ק"מ, המשקל 2,170 ק"ג ונפח תא המטען הקדמי 20 ליטרים.
לגרסת 'טופ' הבכירה 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ מקסימליים. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4 שניות, המהירות המרבית 235 קמ"ש. הטווח המוצהר 466 ק"מ והמשקל 2,220 ק"ג.
-
עיצוב ונוכחות
GV60 מרשים למראה, ומושך הרבה תשומת לב. הפרופורציות שלו ייחודיות בגלל אותו בסיס גלגלים ארוך ומרכב קצר, מבנה רחב וממד גובה נמוך יחסית לרכב פנאי – וכל אלה מעניקים לו הופעה דינמית.
-
תא נוסעים ומטען
אפשר לפתוח את ג'נסיס GV60 באמצעות זיהוי פנים ואפשר להפעיל אותו באמצעות טביעת אצבע.
בתא הנוסעים בחירת הגוונים והחומרים מצוינת, ודיפון העור ההפוך מעשיר את האווירה. בורר ההילוכים נראה כמו כדור בדולח מנצנץ ועם התנעה מתהפך והופך לחוגה; זה קצת מוגזם.
בסביבת הנהג לוח מחוונים מוקרן וצג מולטימדיה גדול, ולבקרת האקלים צג נפרד ונוח לשימוש. כמו בדגמי ג'נסיס אחרים, גם כאן מספר דרכים לתפעול, כולל קיצורי דרך פיזיים, אם-כי אלה ממוקמים נמוך מדי - ושפע אפשרויות התפעול עלול לסבך את החיים.
בחלק מרמות הגימור לרשות הנהג מצלמות ומסכים במקום מראות צד; מערך זה נראה מתקדם מאוד, אך הוא פחות נוח מאשר מראות רגילות.
תנוחת הנהיגה אינה מושלמת, והמושב שופע הכיוונים החשמליים לא היה נוח במיוחד.
מאחור המרחב גדול אך בסיס המושב הנמוך והזווית שלו פוגעים בנוחות הישיבה. לתא המטען נפח נאה, ובנוסף לו גם תא מטען קטן מלפנים.
-
מנוע וביצועים
גרסת ההנעה האחורית (228 כ"ס) מסוגלת לביצועים טובים עם מספיק כוח לעקיפות, גם במצבי עומס.
לגרסת 'TOP' הבכירה ביצועים מדהימים – זהו רכב מהיר מאוד בכל מדד והקשר.
ליחידת ההנעה מספר מצבים – חסכוני, רגיל, ספורט – ויש אפשרות לנהיגה ב"דוושה אחת".
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים נוקשה אחראי לנוחות נסיעה בינונית בעיר, ועל שיבושים בוטים הרכב קופצני. הוא אינו נוח גם מחוץ לעיר, ועל גלי כביש נע מדי מעלה/מטה.
מנגד, איכות הנסיעה טובה מאוד; פעולת המתלים שקטה ובידוד רעשי הכביש טוב מאוד.
בגרסת 'טופ' מנסים להעצים את חווית הנהיגה עם מצב 'דריפט' מאוד לא-שגרתי ברכב צנוע יומרות ספורטיביות. תהליך השילוב שלו מעט טרחני, אבל בפועל זהו מצב נהיגה מהנה ולא פרוע שנכון ומתאים בכבישים הנכונים.
ההיגוי טוב ומדויק, אם-כי הוא מעט נוקשה עם תחילת ההפניה ומלאכותי לתחושה. הבלמים חסרים דיוק בבלימות מתונות ומשתפרים בעצירות חזקות, אך עדיין המשקל הרב של הרכב מורגש.
-
תמורה למחיר
ג'נסיס GV60 מציע תמורה מאוד טובה לכסף, כרכב חשמלי ובכלל כרכב פנאי קומפקטי יוקרתי.
גרסת 'טופ' יקרה בהרבה ומבחינה צרכנית מציעה תמורה פחותה, אבל מעניקה ריגוש נדיר במעשה הנהיגה גם בעידן החשמלי.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת ההנעה הקדמית מוצעת ברמת הגימור 'פרמיום' ובמפרט האבזור, בין השאר, תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לגלגל ההגה ולמושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור, מולטימדיה עם צג "12.3 הכוללת גם מערכת שמע של B&O.
גרסת ההנעה הכפולה בהספק 318 כ"ס מוצעת ברמות הגימור 'פרמיום' ו'לקשרי'. במפרט האבזור של 'לקשרי', בנוסף, חישוקי "20, מצלמות וצגים המחליפים את המראות, פעולות נוספות בכיוון מושב הנהג ועיסוי, ריפוד מעור נאפה.
אותה גרסת הנעה ב'טופ' בהספק 489 כ"ס, מוצעת ברמת הגימור 'אולטימייט'. לזו מפרט טכני מועשר הכולל חישוקי "21, בולמים נשלטים אלקטרונית, דיפרנציאל מוגבל החלקה ואפשרות למצב דריפט.
-
בטיחות
לג'נסיס GV60 ציון של חמישה כוכבים ויותר מ-85% בכל הקטגוריות, מלבד ציון מעט מאכזב של 63% בהגנה על הולכי רגל.
מפרט הבטיחות עשיר, וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב, בלימה אוטונומית, גם הצגת תמונת שטח מת במחוונים, התרעת פתיחת דלת והשארת ילדים.
-
טווח נסיעה
בגרסת ההנעה האחורית, במבחן נינוח, מצאנו כי הטווח המלא הוא 510 ק"מ – נתון מרשים ביותר.
בגרסת 'טופ' הבכירה, במבחן מאומץ יותר, עמד הטווח על בין 325 ל-360 ק"מ. סביר.
-
מה חדש בג'נסיס GV60 2022
תחילת שיווק בישראל ביוני 2022.
-
סיכום
מהטובים בקטגוריה.