ג'נסיס GV80 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ג’נסיס GV80 הוא רכב פנאי גדול (E-SUV) המבוסס על G80, מכונית הסלון של היצרנית. GV80 נחשף לראשונה בינואר 2020, ויחד עם G80 זהו הדגם הראשון של היצרנית שהגיע לישראל ביבוא סדיר.
עיצובו החיצוני מוחצן מאוד, אולם מידותיו צנועות יחסית למתחרים כמו אודי Q7 וב.מ.וו X5.
GV80 מביא כמה חידושים שמופיעים לראשונה בדגמי המותג — זהו הרכב הראשון של המותג עם מנוע דיזל בעל 6 ציל', הראשון עם ביטול רעשים אקטיבי והראשון עם מערך מתלים אדפטיבי מבוסס מצלמה.
לארץ הוא הגיע עד סוף 2024 עם מנוע אחד — טורבו דיזל בנפח 3.0 ל’ המפיק 278 כ”ס וכ-60 קג”מ. התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה כפולה.
השיווק בישראל החל בפברואר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
ג‘נסיס GV80 הוא רכב מרשים למראה — הסבכה, הסמלים ויחידות התאורה מזכירים רכבי יוקרה בריטיים, הקווים הכלליים נאים והתוצאה מושכת ומלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג משדרת בראש ובראשונה איכות מאוד גבוהה — החל מהחומרים מהם היא מורכבת, דרך התחושה המוצקה ועד לתשומת לב מרשימה לפרטים קטנים. העיצוב עצמו ייחודי ונאה.
תנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש, והמרחב מלפנים מספק, גם אם התחושה לא אוורירית כפי שניתן לצפות לאור המימדים. הנדסת האנוש תדרוש מהנהג עקומת למידה קלה.
בשורה השניה מרחב מצוין לשלושה ומרווח לכל הכיוונים. הדיפונים נאים ומושקעים, ריפוד העור נעים ויש פתחי מיזוג.
בשורה השלישית המרחב סביר, מרווחי הרגליים טובים, מרווח הראש גבולי, והתמיכה בירכיים למבוגרים בינונית.
תא המטען גדול וניתן לקפל/לפתוח את שורת המושבים השלישית באופן חשמלי.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל — 3.0 ל‘, טורי, 278 כ“ס — מציע אופי פעולה נעים. התגובות למצערת אינן חדות; כיאה ללוגם סולר המנוע מטפס מעלה באופן נינוח, אבל הביצועים שלו מכובדים, והוא יעיל בכל עומס שהוא. התיבה פועלת בכביש הבין-עירוני באופן חלק וזורם, אך אינה זריזה במיוחד בתגובתה. בעיר, מנגד, בזחילה (כמו בחנייה, למשל) פעולתה אינה חלקה תמיד.
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים מוצלח מביא לנוחות נסיעה טובה למדי בעיר שמשתפרת בכבישים מהירים תוך שמירה על ריסון מספק ברוב תנאי הדרך. בידוד רעשים מוצלח משלים איכות נסיעה גבוהה.
התנהגות הכביש טובה ביחס למימדים ולמשקל הגבוה (2.2 טון) — הרכב משנה כיוון בזריזות מפתיעה והעברת הכוח יעילה.
ההיגוי חסר מעט בהיזון חוזר, אך יכולת ההפניה טובה מאוד, וזו נעזרת בצמיגים המספקים אחיזה טובה מאוד. תחת עומס דינאמי, חגורות הבטיחות מתהדקות בחוזקה וזה מציק. לבלמים פעולה מדויקת, אך עוצמתם דועכת תחת עומס נמשך.
-
תמורה למחיר
מחירו של GV80 דומה לשל כלים מתחרים ממותגי היוקרה הגרמנים. מבחינת איכות ויכולת אין לו שום סיבה להתבייש מולם — אולם המותג עצמו עדיין לא עומד בקנה אחד עם הגרמנים, ומוטב היה אם מחירו היה זול משמעותית ביחס אליהם. לכן התמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'נסיס GV80 מוצע בשתי רמות גימור. ב'אלגנט' תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, ריפוד עור בכולם ועיסוי במושב הנהג, מולטימדיה עם צג "14.5 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית ועוד.
ברמת הגימור 'לקשרי' מפרט טכני מתקדם יותר הכולל דיפרנציאל מוגבל החלקה, מצלמה הסורקת את פני הכביש לניהול בולמי הזעזועים לנוחות נסיעה משופרת, מערכת אקטיבית לנטרול רעשי רוח וכביש. עוד במפרט האבזור ב'לקשרי': גימור שונה לגלגל ההגה, עור נאפה, קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית, מערכת שמע של לקסיקון ואינטרקום דו-כיווני לסיוע בשיחות.
-
בטיחות
ג'נסיס GV80 נבדק על ידי ארגון יורו NCAP בשנת 2021 ונמצא זכאי לציון של חמישה כוכבי בטיחות.
הרכב מוצע עם אבזור בטיחותי מלא שכולל, מלבד מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב הנסיעה, גם הצגת תמונה של השטחים המתים במחוונים, התרעה על שכחת ילד בתא הנוסעים או יציאה מסוכנת. לרכב עשר כריות אוויר.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה לרכב כה גדול וחזק — 10 ק“מ לליטר במבחן מאומץ וכ-12 ק“מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בג'נסיס GV80 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
מעוצב, מוצלח ותחרותי.