הונדה HR-V 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הונדה הציגה ראשונה דגם פנאי קטן, ועשתה זאת ב-1997, עם ה-HR-V המקורי. למרות שהיה חדשני ומעניין, השוק עדיין לא היה מוכן לרכב פנאי קטן עם הנעה קדמית והוא כשל - בין היתר כי הקדים את זמנו. ייצורו פסק ב-2006 ולהונדה לא היה מתחרה בפלח הפנאי הקטן עד 2013 כאשר התחום היה ללוהט. בדור החדש שלו הוא מבוסס על רצפה מוארכת של הג'אז, והגיע לישראל ב-2015.
בסוף 2018 הגיעה לארץ המהדורה המחודשת, וב-2020 השתנה היצע רמות הגימור: את מקום 'קומפורט' תפסה 'אלגנס', הכוללת תאורת לד ומערכות בטיחות נדרשות. מחיר הדגם, שממילא היה גבוה ביחס למתחרים - התייקר עוד יותר.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה HR-V 2020 נראה גדול יחסית, ובעיצובו משולבים מאחור מאפיינים של מכונית קופה. עדכוני העיצוב שעבר גורמים לו להיראות יותר מודרני וחסון.
-
תא נוסעים ומטען
למרות שאינו צעיר, סביבת הנהג נראית עדיין עדכנית, עיצובה מיוחד ויש בה מחוונים נאים ובקרת אקלים מודרנית. לאלה מצטרפת זרוע עילית נאה במרכז ועליה הבורר ומנשאי כוסות חכמים. מאידך, קשה להתחבר לשקעי ה-USB שתחתיה.
בצד השלילי, הפלסטיקים קשיחים, האווירה קודרת וגלגל ההגה אינו נעים למגע. מערך המולטימדיה אינו נאה למבט ואינו נוח לשימוש, ורשימת האבזור בגרסת הבסיס אינה עשירה.
מושב הנהג החדש נעים ונוח. מאחור המרחב טוב, אפשר לשנות את זווית ההטיה של מסעד המושב, וניתן לנצל את החלל השימושי שמתחת למושב. תא המטען גדול, אבל הכיסוי הדקיק אינו מוצלח.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע 1.5 ליטר האטמוספירי מייצר 130 כ"ס, והוא משודך לתיבה רציפה. בזינוק התגובה חדה, ולרוב הביצועים נאותים. עם זאת, אופי הפעולה של חטיבת הכוח אינו תמיד נעים. בכל האצה המנוע רועש, והדבר מורגש כבר בסל"ד בינוני וגם בעיר. התיבה הרציפה יוצרת חיקוי מוצלח למדי של שילוב הילוכים, ואינה גוררת את המנוע לסל"ד אסטרונומי בכל לחיצה על המצערת. צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 13.5 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
כיול מחודש למתלים הביא לכך שנוחות הנסיעה מפתיעה באיכותה, והרכב מטפל היטב בכל סוגי הפגמים. עם זאת, בכבישים הבין-עירוניים בולטים רעשי כביש ורוח. בשבילים משדר HR-V חוסן, ומעניק לנוסעים איכות נסיעה טובה מאשר לפי חידושו, והוא סופג מפגעים באופן טוב למדי.
למרות שאופי הפעולה של המתלים רך, הרכב מסתדר היטב עם פניות, ולהגה המהיר פעולה מדויקת מבעבר. הבלמים מעט עצבניים בתגובה כאשר המהירות איטית.
 
-
תמורה למחיר
הונדה HR-V 2020 סובל מאותה בעיה מאז השקתו בארץ - המחיר גבוה מדי ביחס לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים מחד, והוא אינו מספיק גדול, חזק או מאובזר ביחס לרכבי פנאי קומפקטיים מאידך.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 1.5 ליטר עם כ-800 יחידות.
-
מה חדש בהונדה HR-V 2020
שינוי בהיצע רמות הגימור, והתייקרות מחיר.
-
סיכום
ה-HR-V הוא רכב פנאי קטן עם בסיס טוב, והדבר מוצא ביטוי בשימושיות ובמרחב, בנוחות וגם בהתנהגות, ומתיחת הפנים אכן שיפרה את הרכב. אולם הוא מציג רשימת אבזור שאינה עשירה (בגרסת הכניסה), המנוע מתאמץ ורועש תחת עומס והמחיר גבוה ביחס למתחרים, אפילו ביחס לדגמים מהקטגוריה הגבוהה יותר.