הונדה סיוויק סדאן 2001-2005 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עם השנים ודרישות השוק איבדה הסיוויק את ייחודה אשר הבדיל אותה מאחיותיה לסגמנט.
לא עוד מנועים תאבי סל"ד או מערך מתלים שונה – כן ליעילות, חיסכון בדלק, בטיחות ואיכות ייצור.
כך שמלבד מוניטין שנשמר, הסיויק היא עוד משפחתית יפנית ממוצעת.
הדור השלישי של הסיוויק נראה יפני למדי, כשהעיצוב אינו מחדש דבר והקשר המשפחתי ברור מאליו.
עיצוב הפנים שבלוני למדי, אך הנדסת האנוש טובה ויעילה, כמו גם איכות החומרים וההרכבה.
תא הנוסעים מרווח למדי מלפנים ומאחור (תודות לרצפה שטוחה) והאבזור כולל חשמול מלא, בקרת שיוט ו-ABS.
המנוע מציע 110 כ"ס עם זמינות כוח יעילה וחלקה, אבל שילוב ההילוכים אינו מעודן תחת עומס.
הסיוויק מכוילת לרכות מתלים, אך נדמה שבהונדה קצת הגזימו, המרכב אינו מרוסן מספיק ושיכוך ההחזרה של המתלים נמוך – כך שהנוחות בעיר ומחוצה לה אינה טובה.
ההגה קל משקל אך מדויק ומהיר, באופן כללי החבילה אינה מעודדת (ומתגמלת) נהיגה דינאמית.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב הסיוויק אינו מחדש דבר (בעיקר לעומת קודמיו), המראה יפני למדי ומזוהה מיד עם הקשר המשפחתי.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נעים ומשדר איכות באופן כללי.
 
המרווח טוב ליושבים מלפנים ומצוין בשורה השנייה.
 
תא מטען גדול ויעיל אך הפתח אינו נוח.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע גמיש ופעולתו טובה בתחום הבינוני, תיבת ההילוכים זריזה ובסה"כ פועלת בהרמוניה עם המנוע למעט תחת מאמץ.
 
-
נוחות והתנהגות
הסיוויק מכוילת לרכות ונוחות, אך התחושה אינה טובה והרכב נע ונד על מתליו הן בעיר ומחוצה לה.
 
התנהגות הכביש בטוחה והאחיזה גבוהה. ההגה אמנם מהיר ומדויק אך השלדה והמתלים (הרכים) אינם שותפים לנהיגה דינאמית.
 
-
תמורה למחיר
הסיוויק הפכה למשפחתית מהוגנת ואף איכותית, אך לטעמנו עלותה הגבוהה אינה עומדת אל מול התמורה הכללית.
 
-
סיכום
הסיוויק נהנית ממוניטין ושמירת ערך גבוהה. היא אומנם אינה המשפחתית הטובה ביותר – אך עם זאת ללא מעט אנשים, עצם היותה בת למשפחת הונדה שווה את ההפרש.