הונדה סיוויק סדאן 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור העשירי של הונדה סיוויק סדאן הגיע לישראל באוקטובר 2017 ונמכר מאז ללא שינוי. להבדיל משני הדורות הקודמים, בדור העשירי של הסיוויק גרסאות הסדאן וההאצ'בק מבוססות על אותה הפלטפורמה ומציגות בסיס גלגלים זהה (270 ס"מ). גם המנוע הבכיר בשתיהן זהה: טורבו-בנזין 1.5 ל' (182 כ"ס) כשההבדל נמצא במנועי הבסיס. בעוד שבהאצ'בק נמצא מנוע 1.0 ל' טורבו, בסדאן מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר (125 כ"ס) שמשרת את הסיוויק בשווקים המתפתחים (מצרים, דרום אפריקה ואוקרינה). שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית-רציפה (גם כמו בהאצ'בק).
גם במפרט האבזור יש הבדל ניכר בין שתי גרסאות הסדאן, בדגש על מפרט הבטיחות. גרסת הבסיס מגיעה ללא עזרי בטיחות מתקדמים כלל, (עם מובילאיי בלבד), וזאת בשונה מגרסת ה-1.5 ל' טורבו שמציעה מפרט רחב כמו בגרסאות ההאצ'בק (גם בגרסה הבסיסית) עם בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית ואור גבוה אדפטיבי.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של הונדה סיוויק 2019 מוצלח. עם קורה אחורית משתפלת בחדות שמקנה הופעה של 'קופה-ארבע-דלתות'.
-
תא נוסעים ומטען
איכות החומרים בינונית והנדסת האנוש לא מבריקה (למשל לוח מחוונים, מולטימדיה). תנוחת הנהיגה נמוכה, המרחב מלפנים מספק, כשמאחור רק גבוהים ירגישו שחסר מקום לראש. תא המטען גדל אבל לא נפתח עם שאר הדלתות, ומצריך פתיחה מהשלט או מסביבת הנהג.
-
מנוע וביצועים
המנוע האטמוספרי בנפח 1.6 ל' מציע תחושה נמרצת בתחילת נסיעה ותגובת מצערת חדה. המשך צבירת הכוח סביר, וסה"כ טוב. צריכת הדלק ממוצעת. מנוע ה-1.5 ל' לא נבחן בסדאן (רק בהאצ'בק).
-
נוחות והתנהגות
למרות ריכוך מסוים, פעולת המתלים מוצלחת ויוצרת נוחות נסיעה טובה. התנהגות הכביש ברורה וטובה יותר בסדאן מאשר בהאצ'בק בעיקר בגלל שימוש במנגנון היגוי אחר.
-
תמורה למחיר
הונדה סיוויק סדאן 2019 בגרסת הבסיס מחסירה באבזור, גם באבזור הבטיחות וגם בזה המפנק (מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים מפוצל, תפעול ידני וכו'). הגרסה הבכירה יקרה מידי. התמורה נמוכה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אלגנס 1.6 ליטר סדאן עם כ-900 יחידות.
-
סיכום
לא משתלמת.