הונדה סיוויק סדאן 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור העשירי של הונדה סיוויק סדאן הוצג בספטמבר 2015, שנה לפני ההאצ'בק, והשיווק בישראל החל באוקטובר 2017 – ארבעה חודשים אחרי שיווק ההאצ'בק.
בשונה משני הדורות הקודמים, הפעם שתי התצורות מבוססות על אותה פלטפורמה (שתשרת גם את אקורד הבאה) ומציעות בסיס גלגלים זהה (270 ס"מ). מבחינת הסדאן מדובר בגידול בממדים, אבל פחות דרמתי מזה שבהאצ'בק.
גם תצורת הסדאן מוצעת בשתי גרסאות מנוע, אבל בשונה מההאצ'בק, המנוע הבסיסי הוא בנזין אטמוספרי, ולא מנוע טורבו. בנוסף ולראשונה מזה 12 שנה, הונדה חוזרת להציע סיוויק עם מנוע 1.6 ליטר (125 כ"ס). מדובר במנוע חדש יחסית (מ-2016) המשרת את הסיוויק בשווקים המתפתחים (מצרים, דרום אפריקה ואוקרינה). המנוע הבכיר הוא 1.5 ל' טורבו (182 כ"ס), כמו בהאצ'בק, כך שמשפחת הסיוויק היא המכונית הראשונה של הונדה שמציעה בישראל את סדרת מנועי הטורבו החדשים. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית-רציפה (גם כמו בהאצ'בק).
יש רמת אבזור אחת ששונה בהתאם ליחידת הכוח ולייעוד: מנוע 1.6 ל' פונה לשוק הליסינג ומנוע 1.5 ל' טורבו לשוק הפרטי. לשתיהן מסך מולטימדיה בגודל "7, אבל בגרסת הבסיס זו התקנה מקומית, לעומת מסך מקורי בגרסה הבכירה, למנוע ה-1.5 ל' גם משוטים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חימום מושבים וחישוקי "17 קלים (חישוקי "16 קלים בגרסת הבסיס). מנגד, רק גרסת הבסיס מוצעת עם גג שמש חשמלי.
בכל הנוגע לאבזור בטיחות יש הבדל ניכר בין שתי הגרסאות. גרסת הבסיס מגיעה ללא עזרי בטיחות מתקדמים כלל (רק מובילאיי), כשגרסת ה-1.5 ליטר טורבו, מציעה בדומה להאצ'בק: בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית ואור גבוה אדפטיבי.
-
עיצוב ונוכחות
חזית הונדה סיוויק סדאן 2017 מפגינה נוכחות בולטת בהרבה מאשר זו הקודמת. מאחור המבנה הקרוב ל"סדאן-קופה". שינוי עצום ביחס לדור הקודם.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג לא מוצלחת, בעיקר בשל איכות ייצור לא גבוהה והנדסת אנוש בינונית (למשל לוח מחוונים, מולטימדיה). המרחב לנוסעים נדיב, פרט למרווח הראש לגבוהים מאחור. תא המטען גדול, אך פתח הטעינה צר ומגביל. בנוסף דלת תא המטען לא נפתח עם שאר הדלתות, ונפתח מהשלט או מעמדת הנהג.
-
מנוע וביצועים
למרות שמדובר במערכת הנעה מיושנת, הופתענו לטובה ממנוע ה-1.6 ל' האטמוספרי – נתקלנו בחטיבות כוח נעימות יותר לשימוש, אולם הביצועים בהחלט טובים וצריכת הדלק הפתיעה לטובה. יותר הפריע לנו שאין מצב ידני לתפעול תיבת ההילוכים.
מנוע ה-1.5 ל' לא נבחן בסדאן אלא רק בהאצ'בק.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נותרה טובה בגרסת הסדאן – כושר ספיגת השיבושים עדיין טוב למרות ריכוך המתלים, ובידוד הרעשים עדיף על זה שבהאצ'בק – אם כי לא מבריק בפני עצמו. גם התנהגות הכביש טובה יותר מאשר בהאצ'בק בעיקר בזכות מערכת היגוי פשוטה ונעימה יותר.
-
תמורה למחיר
הונדה סיוויק סדאן 2017 עם מנוע 1.6 ל' מוצעת במחיר שהוא כביכול מקובל בקטגוריה. בפועל מדובר במחיר גבוה מדי עבור רכב די בסיסי בהתחשב באיכות, במערכת ההנעה ובאבזור הדל – בדגש על אבזור הבטיחות. גרסת ה-1.5 ל' טורבו יקרה מידי.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט 1.8 ליטר סדאן עם כ-500 יחידות.
אחריה גרסת אלגנס 1.6 ליטר סדאן עם כ-60 יחידות.
-
סיכום
גרסת ה-1.6 ל' ללא רלוונטית בשל היעדרן של מערכות בטיחות וה-1.5 ל' יקרה מידי.