הונדה סיוויק סדאן 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זו השנה האחרונה לדור התשיעי של סיוויק סדאן, שהוצגה במקור ב-2011, ותימכר בשנה זו ללא שינוי. בעולם כבר נמכר דור חדש לסדאן, כשהאצ'בק חדשה מוצגת השנה – כשנה אחרי חשיפת הסדאן. שתי התצורות יעלו לישראל מהלך 2017.
השינוי היחיד שהתרחש השנה נוגע לגרסת Type R הקרבית שהגיעה באמצע 2016, ובאיחור מהתכנון המקורי. ה-Type R נעזרת במגדש טורבו – לראשונה אצל הונדה מחוץ לשוק היפני – כמו גם בדיפרנציאל (קדמי) מוגבל החלקה.
כמו בדור הקודם, גם הדור הזה התחיל את דרכו בישראל בשתי תצורות – סדאן המכוונת לאמריקה והאצ'בק המיועדת לאירופה. ממדי הסדאן ממוצעים לקטגוריה ובחרטומה מנוע 1.8 ליטר, 142 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית. הגרסה האמריקאית של 'אלבר' שונה במעט, כשההבדל הבולט הוא תיבת ההילוכים: רציפה בגרסה האמריקאית. יש גם הבדלים זניחים בהספק מנוע ה-1.8 ל' (יתרון כ"ס אחד ועשירית הקג"מ לאמריקאית, ייתכן בגלל תקן מדידה שונה).
יש שתי רמות גימור כש'אלבר' מייבאת רמת גימור שונה שמתייצבת ביניהן. פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2014.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה לקחו צעד אחורה כשמדובר בעיצוב סיוויק, גם ההאצ'בק, אבל בעיקר בסדאן שנראית מעט סתמית ולא מיוחדת כבעבר.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של הסדאן שונה מזה של ההאצ'בק, עם איכות כללית פחות מרשימה ופלסטיק קשיח שאינו נעים למגע בסדאן. בניגוד לאחות, בקרת האקלים כאן אינה מפוצלת. מנגד המרחב מאחור בתצורת הסדאן גדול מהותית (במיוחד לראש). לתא המטען של הונדה סיוויק סדאן 2016, נפח ממוצע לקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח בסדאן ובהאצ'בק דומות, ועדיין התחושה בסדאן הרבה יותר נמרצת – גם בגלל יותר רעש מנוע וגם בגלל תכנות התיבה בסדאן, שבנוסף מחסיר אפשרות לתפעול ידני.
הגרסה של אלבר, עם התיבה הרציפה, נעדרת את אותה ההססנות שמתלווה לתיבות רציפות, וכל לחיצה על הדוושה נענית בתאוצה ובעלייה הדרגתית בסל"ד.
צריכת הדלק בכל הגרסאות טובה.
 
-
נוחות והתנהגות
בידוד הרעשים הנחות לעומת החמש דלתות ממשיך גם לכיוון הכביש והרוח, אפילו פעולת המתלים נשמעת יותר ויוצרת תחושה חלולה. ההגה של הונדה סיוויק סדאן 2016 קל מדי גם כאן, אבל הסדאן לא מנסה לפתות בתגובה ראשונית חדה ולכן גם פחות מאכזבת.
 
 
-
תמורה למחיר
כמו בדורות הקודמים, גם לסיוויק הזו תדמית ספורטיבית. אבל אין לכך כיסוי של ממש בשטח, וביחס למתחרות היא יקרה מידי ופחות משתלמת.
 
-
מה חדש בהונדה סיוויק סדאן 2016
אין שינויים בדגם בשנה זו.
 
-
סיכום
הונדה סיוויק סדאן 2016
 
יתרונות / עיצוב תא נוסעים, מרווח בתא הנוסעים, ביצועים, צריכת דלק.
חסרונות / חומרים בתא הנוסעים, נוחות נסיעה בינונית, יכולת דינמית פושרת, היגוי לא מוצלח.
בשורה התחתונה / יקרה מידי ביחס למתחרות שגם עדיפות.
 
רקע כללי
זו השנה האחרונה לדור התשיעי של סיוויק סדאן, שהוצגה במקור ב-2011, ותימכר בשנה זו ללא שינוי. בעולם כבר נמכר דור חדש לסדאן, כשהאצ'בק חדשה מוצגת השנה – כשנה אחרי חשיפת הסדאן. שתי התצורות יעלו לישראל מהלך 2017.
השינוי היחיד שהתרחש השנה נוגע לגרסת Type R הקרבית שהגיעה באמצע 2016, ובאיחור מהתכנון המקורי. ה-Type R נעזרת במגדש טורבו – לראשונה אצל הונדה מחוץ לשוק היפני – כמו גם בדיפרנציאל (קדמי) מוגבל החלקה.
כמו בדור הקודם, גם הדור הזה התחיל את דרכו בישראל בשתי תצורות – סדאן המכוונת לאמריקה והאצ'בק המיועדת לאירופה. ממדי הסדאן ממוצעים לקטגוריה ובחרטומה מנוע 1.8 ליטר, 142 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית. הגרסה האמריקאית של 'אלבר' שונה במעט, כשההבדל הבולט הוא תיבת ההילוכים: רציפה בגרסה האמריקאית. יש גם הבדלים זניחים בהספק מנוע ה-1.8 ל' (יתרון כ"ס אחד ועשירית הקג"מ לאמריקאית, ייתכן בגלל תקן מדידה שונה).
יש שתי רמות גימור כש'אלבר' מייבאת רמת גימור שונה שמתייצבת ביניהן. פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2014.
 
מה חדש
אין שינויים בדגם בשנה זו.
 
עיצוב ונוכחות
הונדה לקחו צעד אחורה כשמדובר בעיצוב סיוויק, גם ההאצ'בק, אבל בעיקר בסדאן שנראית מעט סתמית ולא מיוחדת כבעבר.
 
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של הסדאן שונה מזה של ההאצ'בק, עם איכות כללית פחות מרשימה ופלסטיק קשיח שאינו נעים למגע בסדאן. בניגוד לאחות, בקרת האקלים כאן אינה מפוצלת. מנגד המרחב מאחור בתצורת הסדאן גדול מהותית (במיוחד לראש). לתא המטען של הונדה סיוויק סדאן 2016, נפח ממוצע לקטגוריה.
 
מנוע וביצועים
יחידת הכוח בסדאן ובהאצ'בק דומות, ועדיין התחושה בסדאן הרבה יותר נמרצת – גם בגלל יותר רעש מנוע וגם בגלל תכנות התיבה בסדאן, שבנוסף מחסיר אפשרות לתפעול ידני.
הגרסה של אלבר, עם התיבה הרציפה, נעדרת את אותה ההססנות שמתלווה לתיבות רציפות, וכל לחיצה על הדוושה נענית בתאוצה ובעלייה הדרגתית בסל"ד.
צריכת הדלק בכל הגרסאות טובה.
נוחות והתנהגות
בידוד הרעשים הנחות לעומת החמש דלתות ממשיך גם לכיוון הכביש והרוח, אפילו פעולת המתלים נשמעת יותר ויוצרת תחושה חלולה. ההגה של הונדה סיוויק סדאן 2016 קל מדי גם כאן, אבל הסדאן לא מנסה לפתות בתגובה ראשונית חדה ולכן גם פחות מאכזבת.
 
תמורה למחיר
כמו בדורות הקודמים, גם לסיוויק הזו תדמית ספורטיבית. אבל אין לכך כיסוי של ממש בשטח, וביחס למתחרות היא יקרה מידי ופחות משתלמת.
 
סיכום
מתקשה להצדיק את מחירה היקר משל המתחרות.