הונדה סיוויק סדאן 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור התשיעי של סיוויק סדאן הוצג לראשונה ב-2011 והגיעה לישראל במרץ 2012 (יחד עם תצורת ההאצ'בק שנחשפה כחצי שנה אחריה). מאז וכולל שנה זו, נמכרות השתיים ללא שינוי במפרט הטכני או באבזור. ועדיין שנת 2014 היא שנת מפנה חשובה לדגם: ב-2014 החל שיווק סיוויק בגרסה האמריקאית באמצעות הייבוא המקביל של 'אלבר' והצטרפה תצורת סטיישן (טורר) – לראשונה אי-פעם בשוק הישראלי.
כמו בדור הקודם, גם הדור הזה התחיל את דרכו בישראל בשתי תצורות – סדאן המכוונת לאמריקה והאצ'בק המיועדת לאירופה. בחו"ל קיימת גם גרסה היברידית לסדאן, אך זו אינה משווקת בישראל. הסדאן גדולה מקודמתה, למרות שבסיס הגלגלים שלה צומצם ב-3 ס"מ וירד ל-267.5 ס"מ – נתון ממוצע ביחס למתחרות.
עיצובית, סיוויק ממשיכה את הקווים הכלליים של קודמתה, עם קו שמרני וקונבנציונלי יותר מזה של מחומשת הדלתות. בתא הנוסעים השינוי לא דרמטי, והוא ממשיך להציע עיצוב רב שכבתי, מסימני ההיכר הבולטים של הדור הקודם.
בדומה לעבר, גרסת הסדאן מוצעת עם מנוע 1.8 ליטר ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית, עם שיפור קל בהספק (142 כ"ס, לעומת 140 כ"ס בעבר) ובתצרוכת הדלק (ההאצ'בק מוצעת גם עם תיבה ידנית, שישה הילוכים).
יש שתי רמות גימור כשהגבוהה בהצ'אבק שונה מבסדאן. 'קומפורט' שכוללת מערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה וכניסת USB ו-AUX, בקרת אקלים, מחשב דרך, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'. רמת 'אקזקיוטיב' בסדאן מוסיפה גג נפתח, בלוטות', תפעול הילוכים מההגה, בקרת שיוט, מצלמה אחורית, פנסי קסנון ועוד.
סיווק סדאן שמגיעה מאמצעות היבוא המקביל של 'אלבר' שונה במעט. ההבדל הבולט ביותר הוא תיבת ההילוכים – תיבה רציפה בסיוויק האמריקאית של אלבר לעומת אוטומטית פלנטרית עם חמישה הילוכים בסיוויק האירופאית. יש הבדלים זניחים בהספק מנוע ה-1.8 ל' (יתרון כ"ס אחד ועשירית הקג"מ לאמריקאית, ייתכן בגלל תקן מדידה שונה), והבדלי אבזור קלים. רמת האבזור כאן היא LX, מקבילה בערך ל'קומפורט' וביחס אליה מוסיפה בקרת שיוט, בלוטות' ומושבים קדמיים מחוממים. מנגד היא מחסירה בקרת אקלים, חיישני אור וגשם, וחישוקים קלים. ויש גם הבדלי עיצוב קלים.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה סיוויק סדאן 2014 שונה מהאצ'בק כמעט בכל זווית והיבט. המראה החיצוני פחות נאה מבעבר, אבל היא נראית גדולה, וזה משחק לטובתה.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים חושף הבדל משמעותי בין הסדאן להאצ'בק, עם איכות כללית פחות מרשימה ופלסטיק קשיח שאינו נעים למגע בסדאן. בניגוד לאחות, בקרת האקלים כאן אינה מפוצלת, והמרחב מאחור גדול מהותית (במיוחד לראש). לתא המטען נפח סביר.
-
מנוע וביצועים
הנפח מעט גדול יותר מהממוצע, אבל על הכביש הוא מרגיש שגרתי למדי. עם ביצועים טובים, אבל לא מעבר לכך. תיבת ההילוכים טובה ורהוטה. התיבה בהאצ'בק מכוילת שונה, וגם מוסיפה תפעול ידני.
 
הגרסה של אלבר עם התיבה הרציפה בעלת תגובת דוושה מידית ללא שמץ מההססנות שלא פעם מתלווה לתיבות רציפות.
 
צריכת הדלק בכל הגרסאות טובה.
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים שונה בין סיוויק סדאן האירופאית לאמריקאית, מניב תוצאות שונות, כשזו האמריקאית רכה ונוחה יותר. מנגד האירופאית מציעה בידוד עדיף, כשההאצבק מציעה את הנוחות הטובה ביותר מבניהם. התנהגות הכביש של הונדה סיוויק סדאן 2014 צפויה ובטוחה.
-
תמורה למחיר
פרט למרחב במושב האחורי, ההאצ'בק עדיפה בכל היבט על תצורת הסדאן. ביחס למתחרות סיוויק מציעה חבילה בינונית מידי ולא אטרקטיבית. גם בגרסה האמריקאית הזולה משמעותית.
-
מה חדש בהונדה סיוויק סדאן 2014
אין שינויים בדגם בשנה זו. נוספה גרסת סדאן אמריקאית שמגיעה באמצעות הייבוא המקביל של 'אלבר'.
 
 
-
סיכום
מרגישה מיוחדת, אבל יקרה מדי.