הונדה סיוויק סדאן 2020 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור העשירי של הונדה סיוויק סדאן הגיע לישראל באוקטובר 2017, נמכר מאז ללא שינוי, וסיים את מחזור חיו בישראל באמצע 2020. הסיבה היא צמצום מספר הגרסאות ורמות הגימור של סיוויק סדאן שמיוצרת בתורכיה, וביניהן אלה המתאימות אלינו. שיווק תצורת ההאצ'בק נמשך כרגיל.
להבדיל משני הדורות הקודמים, בדור העשירי של הסיוויק גרסאות הסדאן וההאצ'בק מבוססות על אותה הפלטפורמה ומציגות בסיס גלגלים זהה (270 ס"מ).
בישראל מוצעת סיוויק סדאן עם שני מנועים שונים ובהתאם לייעוד: בבסיסית שמיועדת לציי רכב, מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' עם 125 כ"ס, ובבכירה שפונה לקהל הפרטי, מנוע טורבו-בנזין מהסדרה החדשה בנפח 1.5 ל' ו-182 כ"ס. בשני המקרים המנועים משודכים לתיבה אוטומטית-רציפה (בשילוב דומה שמוצע גם בסיוויק האצ'בק).
גם מפרט האבזור, בדגש על מפרט הבטיחות, מושפע מהיעוד. גרסת הבסיס מגיעה ללא עזרי בטיחות מתקדמים כלל, (עם מובילאיי בלבד), וזאת בשונה מגרסת ה-1.5 ל' טורבו שמציעה מפרט רחב כמו בגרסאות ההאצ'בק (כולל בגרסה הבסיסית) עם בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית ואור גבוה אדפטיבי.
-
עיצוב ונוכחות
הונדה סיוויק סדאן 2020 נראית מצוין: גדולה, אגרסיבית, ועם נוכחות בולטת. הצללית המוארכת גם מבהירה את כוונת הונדה כשהיא מדברת על 'קופה-ארבע-דלתות'.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מקורית, אך איכות החומרים בסיסית והנדסת האנוש לוקה בחסר (למשל לוח מחוונים, מולטימדיה). המרחב מספק, כשרק גבוהים שישבו מאחור ירגישו מחסור במקום לראש. תא המטען גדול, אבל לא נפתח עם שאר הדלתות.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' האטמוספרי של הונדה סיוויק סדאן 2020, מציע ביצועים פחות טובים מהמקובל, אבל סה"כ סביר. מנוע ה-1.5 ל' לא נבחן בסדאן (רק בהאצ'בק).
-
נוחות והתנהגות
במהירות עירונית מורגשים שיבושים קטנים, אבל סה"כ מדובר במכונית נעימה לנסיעה. התנהגות הכביש עדיפה בסדאן מאשר בהאצ'בק בעיקר בגלל שימוש במנגנון היגוי אחר.
-
תמורה למחיר
הונדה סיוויק סדאן 2020 נחותה ממתחרותיה בכל הנוגע לאבזור (בטיחות ומותרות). הגרסה הבכירה יקרה מידי. התמורה נמוכה.
-
סיכום
לא בתחרות.