איווקו דיילי 2018-2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
דיילי הוא דגם וותיק בתעשיה. הדגם הוצג ב-1978 והדור הנוכחי הוא השלישי בשושלת והוצג ב-2014. מאז עבר עדכון מנועים וממשק נהג ב-2016, ומתיחת פנים מאסיבית ב-2019 שכללה עדכון למראה חיצוני והפנימי, מנועים משופרים ולראשונה מערכות בטיחות אקטיביות. לישראל מתיחת הפנים הגיעה ב-2021 ומאז אין שינוי בדגם.
גם בגלל שאיווקו הוא יצרן רכב כבד וגם כדי לבדלו מפיאט דוקאטו המקביל בגודל, לדיילי טווח משקל הנע בין 3 ל־7.2 טון (בגרסת שלדה) וגם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית או כפולה – אין קדמית (בניגוד לדגמים מקבילים אחרים). נפח ההטענה הוא הגדול ביותר בברנז'ה, ומגיע עד ל-19.6 מ"ק.
הפרינציפ הוא כמו של המסחריות הגדולות: דגם-בסיס אחד, מספרי תתי-דגם ומספר עצום של גרסאות. באופן כזה יוצר דיילי עבור קונצרן פיאט המשכיות רציפה בהיצע המסחרי של הקונצרן, המתחיל בקובו/פיורינו המאוד קטן ונמשך ברצף עד גרסאות הציוד הכבד של טרקר.
בישראל נמכר דיילי עם מנוע אחד: טורבו-דיזל 3.0 ליטר, 180 כ"ס בשילוב לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
לדיילי מראה נאה כשהפגוש הוא בשלושה חלקים, לצמצום הוצאות האחזקה.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה לא מספיק נוחה בגלל העדר ידית אחיזה. המושב קצר אבל נוח ותנוחת הנהיגה טובה מאוד. מסך המולטימדיה יחסית קטן ותפעול המערכות השונות לא תמיד נוח. בתא המון חללי אחסון.
הדלתות האחוריות נפתחות ומקובעות עד ל-270 מעלות, הן גם יכולות להיפתח ל-180 מעלות וגם ל-90 מעלות אך ללא נעילה שתשאיר אותן יציבות במקומן.
-
מנוע וביצועים
המנוע, 3.0 ליטר, 4 צילינדרים, 180 כ"ס, 43.8 קג"מ, מתגלה כנמרץ מאוד, ומספק ביצועים מצוינים גם בנסיעה במעלה הררי תלול וארוך. פעולת התיבה האוטומטית משובחת. התפעול חזרה ממצב ידני לא מוצלח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד על שיבושים קטנים, ופחות על שיבושים גדולים. בידוד רעש המנוע סביר, אבל זה של הכביש והרוח טעון שיפור.
דיילי מציע כושר תמרון מעולה במקומות צפופים. היכולת הדינמית טובה, אבל הרכב גבוה והוא מושפע מרוחות צד.
-
תמורה למחיר
 
-
צריכת דלק
אין נתונים.
-
מה חדש באיווקו דיילי 2018-2022
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
איווקו דיילי הוא רכב מסחרי מוכח