יגואר E-Pace 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוקטובר 2020 יגואר הכריזה על מתיחת הפנים מסיבית של ה-E פייס. במסגרת החידוש זכה הדגם להיצע מנועים וגרסאות מורחב ועדכני, שדרוג הרצפה, וסביבת נהג משופרת.
שינוי חשוב אחד הוא בצירופו למבחר של מנוע חדש – טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים – המשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. בגרסה הבסיסית, ההספק הוא 160 כ"ס, למנוע צמוד מערך היברידי מתון של 48 וולט וההנעה קדמית.
בגרסת הפלאג-אין החדשה, מייצר אותו מנוע 200 כ"ס, התיבה זהה, ובזכות מנוע חשמלי המייצר 109 כ"ס ומחובר לגלגלים האחוריים, עומד ההספק המשולב על 309 כ"ס וההנעה כפולה. לגרסה זו סוללה של 15 קוט"ש לטווח חשמלי של 55 ק"מ.
בנוסף יוצע E-Pace עם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המצויד במערך היברידי מתון (48 וולט) ברמות הספק של 200, 250 ו-300 כ"ס, בשידוך לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה כפולה.
גרסה נוספת מצוידת במנוע טורבו-דיזל חדש המייצר 163 כ"ס – כאן עם אפשרות לתיבה ידנית והנעה קדמית – או 204 כ"ס. לגרסאות האוטומטיות תשעה הילוכים ומערך היברידי מתון.
מאחר וה-E פייס מבוסס על רצפה ותיקה, שמקורה עוד בימי הבעלות של פורד על יגואר, נעשו שיפורים במערך המתלים והתושבות, ומערכת ההנעה הכפולה מחודשת. לפי יגואר המרכב קשיח יותר והרכב המחודש נוח ומעודן מקודמו, ועם זאת בעל יכולת דינמית עדיפה.
סביבת הנהג עברה שינוי משמעותי אף היא, ולפי יגואר ממוקדת יותר בנהג וגם עשויה טוב יותר, הודות לחומרים משופרים. בעיקר בולט צג מולטימדיה חדש וגדול, "11.4, הדומה בתפעולו לזה שבלנד רובר דיפנדר החדש. כמובן, לרכב המחודש גם מחוונים מוקרנים חדשים ותצוגה עילית, ואלה מצטרפים לבורר הילוכים וגלגל הגה חדשים ונאים יותר.
הדגם המחודש יוצע בישראל החל משנת המודל 2021.
-
עיצוב ונוכחות
יגואר E־פייס 2020 נראה נהדר, במיוחד מהצד או מאחור. קווי העיצוב המוכרים של החברה מקבלים כאן ביטוי דחוס ושרירי והתוצאה מלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
כניסה אל תא הנוסעים תוציא קודם כל סוג של קריאת התפעלות. הישיבה הגבוהה ברכב רחב שכזה, יחד עם שילוב הצבעים הבהיר והדשבורד העמוק יוצרים תחושה כאילו נכנסנו לרכב גדול בהרבה ממה שהוא באמת.
אבל איכות החומרים בינונית והנדסת האנוש לא מבריקה, בעיקר בגלל מערכת המולטימדיה המסובכת לתפעול. בנוסף, רמת האבזור הנאה אינה מרשימה לאור המחיר הגבוה, וישנם גם חוסרים תמוהים באבזור הבטיחות.
מאחור המרחב סביר לשני נוסעים, אך אלה יתמודדו עם צמד דלתות עבות שחודרות למרחב האישי. בסך הכל ובהתחשב בממדים, מדובר ברכב די צפוף מבפנים.
תא המטען ענק על־פי המפרט (577 ל'), אך רק גדול במפגש בפועל.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע של הבייבי יגואר מפיק בגרסה זו 250 כ"ס ו־36.5 קג"מ, והכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת 9 הילוכים. יחידת ההנעה הזו אפקטיבית מאוד — ותמיד יימצא ההילוך המתאים כדי לייצר קצב התקדמות מהיר. עם זאת, התיבה אינה מהחלקות או מהמהירות שבנמצא, והמנוע לא תמיד מעודן באופיו. צריכת הדלק במהלך ימי המבחן המאומצים עמדה על 8.3 ק"מ לליטר בלבד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות נסיעה היא נקודת תורפה עיקרית. ה־E־פייס מכויל על הצד הנוקשה, והדבר מוצא ביטוי במיוחד בעיר, שם הוא מדווח באופן מפורט על מצב האספלט. רמת הרעש, בכל המדדים, נמוכה למדי בזמן נסיעה, בין היתר תודות לסל"ד שיוט נמוך במיוחד.
מבחינה דינאמית, עד רמת עומס גבוהה, מתגלה רכב עם שלדה טובה, להגה משקל ודיוק טובים למדי, וגם האחיזה מרשימה. אבל אם תמשיכו לדחוף אותו למגבלות תגלו די מהר שקשה לרמות את הפיזיקה: המשקל מורגש, וגם הגובה, ותחת עומס גבוה היגואר הזה מתחיל להתפזר.
 
-
תמורה למחיר
מאחר וה-E פייס מוצע בארץ רק בגרסה חזקה וכפולת־הנעה, זו גורסת מחיר התחלתי גבוה למדי — ולכן התמורה בעייתית, בעיקר נוכח החוסרים בתחום אבזור הבטיחות.
-
מה חדש ביגואר E-Pace 2020
בינואר 2020 הורחב היצע ה-E פייס בישראל ומעתה הוא יוצע גם עם חבילת אבזור שכוללת קוסמטיקה חיצונית וחבילה דינמית.
רמת הגימור החדשה, שמכונה "שאדו אדישן" (Shadow Edition) כוללת חישוקי "19 בגוון אפור כהה ייחודי ושמשות כהות. החבילה גם כוללת בלמים משופרים עם דיסקים גדולים יותר וקליפרים אדומים. מבחינת חטיבת הכוח אין שינויים וכמו בעבר, יגואר E-Pace 2020 מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין שמייצר 250 כ"ס.
 
-
סיכום
רכב פנאי נאה וספורטיבי באופיו - אך יש לזה מחיר בנוחות.