יגואר F-Type 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לאחר לא מעט ציפייה אודות דור חדש של מכונית ספורט הנושאת את סמל המותג הבריטי הציגה יגואר את ה-F-TYPE החדשה במסגרת תערוכת פריז 2012.
המתכון מוכר: צמד מושבים, גג פתוח, מנוע מלפנים, הנעה אחורית. ממש כמו ה-E-TYPE האייקונית גם F-TYPE מציגה עיצוב שומט לסתות, במיוחד במבט מאחור.
גרסת קופה בעלת גג קשיח שאינו נפתח נחשפה לראשונה בסוף שנת 2013 (לארץ הגיעה ב-2014).
לטענת יגואר, ל-F-TYPE חלוקת משקל אופטימאלית (כמו גם קשיחות) ליצירת התנהגות ספורטיבית מהמעלה הראשונה. עוד מוסיפה היצרנית כי מערך המתלים – עצמות עצה כפולות – מלפנים ומאחור, עשוי גם הוא תרכובת אלומיניום, ועם הגה בעל יחס העברה קצר, נוצרת חבילה השמה דגש על התנהגות ספורטיבית ממוקדת ומושחזת.
לאורך מרבית שנותיה הוצעה יגואר F-TYPE עם שתי יחידות הנעה עיקריות - V6 בנפח 3.0 מוגדש-על או V8 בנפח 5.0 ל' אטמוספרי או מוגדש-על בהספקים שהחלו ב-340 כ"ס והגיעו עד ל-575 כ"ס בגרסאות הבכירות. בהמשך הצטרף להיצע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' (4 ציל') בעל הספק של 300 כ"ס. התיבה היא אוטמוטית עם 8 היל' בכל המקרים.
בשנת 2019 עבר הדגם מתיחת פנים שעיקרה שינויים עיצוביים לחזית, תוספת מערכות בטיחות ועדכונים לסביבת הנהג (לוח מחוונים דיגיטלי, למשל). השיווק בישראל החל בשנת 2020 וכיום F-TYPE מוצעת בישראל עם שני מנועים -- 2.0 ל' עם 300 כ"ס או 3.0 ל' עם 340 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
יגואר F-TYPE היא אחת מהמכוניות היפות ביותר שנעות על כבישי ישראל. נקודה.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלתות תחשוף בפניכם סביבת נהג מרשימה מאוד, ספורטיבית-אלגנטית באופיה ומאוד מושקעת. איכות החומרים גבוהה והתחושה הכללית עשירה ומיוחדת.
אולם הכניסה אליה אינה נוחה בגלל המבנה הנמוך. גם הנדסת האנוש אינה מצטיינת והתחושה צפופה.
תא המטען בסדר גמור למכונית שכזו.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' (300 כ"ס) מספק ביצועים טובים בהחלט, אך חסר מעט מהמחץ והחוויה שמנועי ה-V6 של הדגם יודעים להעניק.
תיבת ההילוכים פועלת היטב בכל מצב ומציעה תפעול ידני זריז ומוצלח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של F-TYPE אינה מצטיינת, זוהי לא מכונית GT אלא מכונית ספורטיבית אמיתית.
התנהגות הכביש לעומת זאת מצוינת, וחשוב מכך - מהנה ומעלה חיוך על שפתיו של כל נהג.
-
תמורה למחיר
איך אפשר למדוד חיוך בכסף?
-
סיכום
יגואר אמיתית.