יגואר XF 2008-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
היגואר XF הגיעה בדיוק בזמן כדי לחגוג (ולהתחיל ברגל ימין, מקווים כולם) את מעבר יגואר מידי פורד לטאטא ההודית.
ה-XF מחליפה את ה-S, מכונית שנכשלה שיווקית בשל מגוון סיבות, אחת מהן העיצוב השמרני-מדי – מה שאי אפשר לומר על ה-XF, שמקפיצה את יגואר למאה ה-21 עם עיצוב חדשני, בחוץ ולא פחות גם בפנים.
מגוון פתרונות מעניינים בתא הנוסעים מקנים לה ייחוד, כמו פתיחת תאים באמצעות תנועת-יד מלטפת או בורר הילוכים עגול שנעלם בתוך משטח הקונסולה כאשר אין בו צורך.
גם בצד הדינאמי מדובר בשיפור ניכר, אם כי ה-XF עדיין יותר נעימה ומכובדת מאשר חדה וספורטיבית.
בתחילת 2015 הוצג הדור השני של ה-XF ובסוף אותה שנה הגיע הדור החדש לישראל.
-
עיצוב ונוכחות
ה-XF מקפיצה את יגואר למאה ה-21 עם עיצוב חדשני, מקורי ובעל נוכחות רבה. זו כנראה מכונית הסלון הנאה ביותר שנמכרת בישראל.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מקורי לא-פחות, איכותי ומרשים. המרווח לא מצטיין, בעיקר מאחור.
 
תא המטען גדול.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-3.0 ל' מעט חסר מחץ בסל"ד נמוך, אך מספק ביצועים סבירים בסה"כ.
 
מנועי ה-V8 חזקים ובעלי צליל נפלא, ותיבת ההילוכים מצוינת. צריכת הדלק גבוהה.
 
-
נוחות והתנהגות
ה-XF, כמו כל יגואר טובה, נהנית מנוחות נסיעה גבוהה ומכיול רך יחסית – יחד עם יכולת דינאמית טובה. היא אומנם קצת מנותקת – בין היתר בגלל הגה קל מדי – אבל בהחלט מהנה לנהיגה.
 
-
תמורה למחיר
המחיר ניצב בחלק הגבוה של פלח הסלון, והגרסה הבסיסית יקרה מדי.
 
אם יש לכם את הממון, היינו ממליצים על ה-V8, ולו בזכות המנוע והצליל הנפלאים שלה...
 
-
סיכום
מתחרה ייחודית, איכותית ומושכת להגמוניה הגרמנית בקטגורית הסלון.