ג'יפ גלדיאטור 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2019 הציגה ג'יפ את גלדיאטור החדש, גרסת טנדר לרנגלר שנעדרה מהמבחר במשך שנים.
גלדיאטור החדש מבוסס על הדור הרביעי של הרנגלר (JL) אבל ארוך ממנו משמעותית. הגלדיאטור מיוצר רק בגרסת תא-נהג כפול, וכמו רנגלר מוצע בגרסה רגילה או בגרסת רוביקון מוקשחת לשטח, עם גג קשיח או רך, ואפשרות לפירוק הגג והדלתות ולהשטחת השמשה הקדמית. בנוסף, מציעה ג'יפ גרסאות נוספות כמו מוהאבי הייעודית למדבר, ומהדורות מיוחדות.
לארץ מגיע הגלדיאטור רק בגרסת רוביקון ועם יחידת כוח אחת: V6 בנזין אטמוספרי בנפח 3.6 ל', המייצר 280 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
גרסת רוביקון מיועדת יותר לשטח טכני, ולכן יחס העברה בה שונה (כאן 4:1), וזוויות המרכב משפרות ביחס לגרסאות האחרות.
בניגוד לרנגלר, שיש לו סרן חי מאחור, לגלדיאטור קפיצי סליל, והסרנים שלו מחוזקים ליכולת העמסה של 545 ק"ג. כמו ברנגלר, יש נעילות דיפרנציאל קדמי ואחורי, וניתן לנתק את המוט המייצב הקדמי לשיפור העבירות בשטח טכני.
השיווק בישראל החל בפברואר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
גלדיאטור ארוך כמו טנדר אמריקאי ענק, אבל אינו רחב או גבוה כמוהו. התוצאה ייחודית ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג משמר רוח של יעילות סגפנית - כמסורת הרנגלר. המשמעות היא שהחומרים קשיחים, ואיכות ההרכבה משובחת. אבל לעיצוב השטוח והניצב של הדשבורד יש מחיר – מרחק מידיו של הנהג כשצריך לתפעל את המערכות השונות. המראות בינוניות.
מלפנים המרחב מספק, אבל תנוחת הרגלים לא נוחה, בסיס המושב לא מצטיין, ומושב הנוסע אינו נוח בשטח. מאחור יש המון מקום, אך מסגרת הגג קרובה מדי לראש. הספסל עצמו נוח, למרות שבסיס המושב קצר.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V6 מספק ביצועים טובים, ותיבת ההילוכים הזריזה והחלקה עוזרת למצות אותו היטב. מיקום בורר ההילוכים לא אידיאלי, אך מיקום בורר מצבי השטח נוח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר לא מצטיינת, ומשתפרת רק כאשר המהירות עולה. אולם הבעיה העיקרית היא רעש. הצמיגים נשמעים כבר ב-40 קמ"ש, הרוח מ-70 קמ"ש. המנוע נשמע מ-3000 סל"ד, ורועש מ-4000 סל"ד – אבל הצליל חביב.
היכולת הדינמית סבירה. קוטר הסיבוב, 13.6 מטרים, גדול יחסית, דבר המפריע בעיר (בעיקר בפניות פרסה, פחות בחנייה) ובתמרונים בשטח.
בשטח הוא מצטיין, כמובן. גם בנוחות ובעיקר בעבירות.
-
תמורה למחיר
ג'יפ גלדיאטור יקר מאוד, אבל מי שצריך יכולת העמסה של טנדר, בשילוב עם יכולת שטח גבוהה בהרבה מהמקובל בטנדרים, ימצא שגלדיאטור הוא הפתרון היחיד.
-
גרסאות ורמות גימור
יש שלוש רמות גימור: 'רוביקון' בסיסית עם חישוקי "17, מולטימדיה עם צג "7 וגג שניתן לפירוק. רמת גימור 'רוביקון S', מוסיפה תאורת לד, חיפויים לבתי גלגלים, גג ניתן לפירוק בצבע המרכב, מפתח חכם, צג "8.4, ריפוד מהודר יותר ומערכת שמע משודרגת של אלפין. רמת 'רוביקון סייפטי' מוסיפה מערכות בטיחות מתקדמות שאין כלל באחרות.
-
בטיחות
חבילת הבטיחות מוצעת רק ברמת הגימור הגבוהה שנקראת 'רוביקון סייפטי'. במפרט: בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת, המפרט מחסיר התרעה על סטייה מנתיב, כך שגם רמת גימור זו מחויבת במערכת התרעה בהתקנה מקומית.
-
צריכת דלק
במהלך המבחן המאומץ מדדנו 7.2 ק"מ/ל'. בשיוט מדדנו כ-11 ק"מ/ל'. לא מזהיר.
-
מה חדש בג'יפ גלדיאטור 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב יחיד מסוגו.