לנד רובר דיסקברי ספורט 2015-2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אורך החיים המקובל בתעשיית הרכב של דגם הוא שש שנים, ודיסקברי ספורט שהוצג ב-2014 הוא דגם ותיק ביותר. עם זאת, ב-2019 הוא עבר מתיחת פנים מקיפה שנועדה להשאיר אותו תחרותי לעוד כמה שנים.
במסגרת העדכון קיבל הרכב חזית ואחוריים מחודשים, כולל תאורת לד עדכנית מלפנים ומאחור. שינוי גדול יותר בוצע בתא הנוסעים, עם הבטחה לאיכות חומרים משופרת, עיצוב חדש הכולל בורר הילוכים שונה ומסך מולטימדיה גדול ("10).
מתחת לעור הדיסקברי ספורט מאמץ את פלטפורמת PTA המחודשת של לנד רובר, שמשמשת גם את האיווק החדש. השדרוג העיקרי נוגע ליחידות הכוח - כאשר הפלטפורמה המחודשת מאפשרת להציע הנעת כלאיים מתונה, והחל מ-2020 גם גרסת כלאיים נטענת משקע.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב המעודכן של לנד רובר דיסקברי ספורט יוצר הופעה יוקרתית יותר. עיקר ההבדל מתמקד בחזית שעדיין דומה לדיסקברי ובאחוריים, עם יחידות תאורה חדשות ופגושים נאים יותר.
 
-
תא נוסעים ומטען
בניגוד למקובל במתיחות פנים, השינוי בסביבת הנהג גדול בהרבה מאשר במראה החיצוני. סביבת הנהג נראית איכותית, מזמינה ועשירה מבעבר. גג הזכוכית הענק תורם לאווירה.
הסידור העדכני של היצרנית כולל שני מסכים במרכז ולוח מחוונים מוקרן, אבל התפעול מבלבל ודורש הסתגלות.
האבזור אמנם עשיר בתחומים מסוימים, אך עם כמה חוסרים תמוהים, למשל אוורור מושבים, תאורת אווירה משתנה, תפעול הילוכים מההגה, ומצלמות היקפיות.
בניגוד למתחרים רבים, התחושה ממושב הנהג הנוח היא של רכב פנאי גדול וחסון. מאחור המרחב מצוין והמושב והאווירה נעימים.
הכניסה לשורה האחרונה קשה למבוגרים והמרווח מתאים לילדים.
תא המטען זעיר בתפוסה מלאה אך שימושי מאוד עם קיפול מושב או שניים.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל שנבחן מייצר 180 כ"ס, הוא שקט יחסית בתנועה איטית ומחוץ לעיר נעים עוד יותר. כרגיל בדיזל עיקר כוחו במומנט המתקבל בסל"ד נמוך שמאפשר שמירה על קצב גבוה ללא מאמץ.
תיבת תשעת ההילוכים לא תמיד זורמת ונעימה.
בגרסת P250 מנוע טורבו-בנזין 2.0 המייצר 249 כ"ס ו-37.2 קג"מ.
הביצועים בפועל טובים, והרכב צובר מהירות היטב. פעולת המנוע נעימה, שקטה ומעודנת.
התיבה מגיבה באיטיות, אך שילוב ההילוכים רך ונעים.
-
נוחות והתנהגות
מערך המתלים מצליח ליצור תחושה נעימה ולספוג גם שיבושים מורכבים. בשבילים התחושה חסונה ונעימה והרכב מתמודד היטב עם בורות ושקעים.
למרות הכינוי ספורט, אל תצפו להתנהגות ספורטיבית. לדיסקברי ספורט תחושת ניהוג מגודלת עם התנהגות צפויה ובטוחה.
בקרת היציבות היסטרית מדי. הבלמים מעט עצבניים.
-
תמורה למחיר
מחירו של הדיסקברי ספורט גבוה במיוחד - קרוב לחצי מיליון שקלים לרכב פנאי קומפקטי הם לא מעט, יוקרתי ככל שיהיה.
-
גרסאות ורמות גימור
לכל הגרסאות המוצעות בישראל כעת שבעה מושבים והיצע המנועים השתנה: הרכב המחודש יוצע עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין בשתי גרסאות הספק (200 ו-249 כ"ס) ובגרסת 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 180 כ"ס. לכל המנועים סיוע חשמלי מתון, תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
ב-2020 הצטרפה גרסה היברידית נטענת חדשה. זו מצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים המשודך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים, והתפוקה מועברת לגלגלים הקדמיים. המנוע החשמלי מחובר ישירות לגלגלים האחוריים והתפוקה המשולבת היא 309 כ"ס ו-54 קג"מ, וההנעה כיוצא מהסידור הנ"ל כפולה.
הסוללה היא של 15 קוט"ש, והטווח החשמלי הוא 62 ק"מ. טעינה מהירה אפשרת עד 100 ק"ו, נתון טוב מזה של גרסאות דומות אחרות וכפול מהמקובל.
הדיסקברי ספורט מוצע בשתי רמות גימור - S ו-S פלוס. הבסיסית כוללת גג זכוכית, מושבים קדמיים חשמליים, ריפודי עור ומולטימדיה עם מסך "10.
הפלוס מוסיפה דלת אחורית חשמלית, מפתח חכם ומערכת שמע משודרגת מבית מרידיאן.
-
בטיחות
לנד רובר דיסקברי ספורט נבדק פעם נוספת ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג מעודכן של 5 כוכבים עם ציונים של 84% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-85% במערכות בטיחות.
ברמת גימור S בלימת חירום אוטונומית (עירונית בלבד) ותיקון סטייה מנתיב.
ברמת גימור S פלוס מתווספות בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לניטור שטחים מתים.
-
צריכת דלק
תצרוכת הדלק בגרסת הדיזל (D180) עמדה על 9.8 ק"מ לליטר במסלול מאומץ ו-12 ק"מ לליטר בשיוט בינעירוני.
בגרסת הבנזין שנבחנה (P250) הצריכה הייתה 7.1 ק"מ/ל' ובשיוט בין-עירוני 9.2 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בלנד רובר דיסקברי ספורט 2015-2022
אין שינויים במפרט בשנת המודל 2022.
-
סיכום
רכב פנאי שלם, מוצלח ובעל אופי ייחודי - אך יקר מדי.