לנד רובר ריינג' רובר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור החמישי של ריינג' רובר, דגם הדגל המפואר של היצרן הבריטי, נחת בישראל ב-2022.
הדגם החדש גדול מקודמו והמרכב קשיח בכ-50%, כך לנד רובר. לראשונה בדגם תוצע גרסת שבעה מושבים.
במפרט הטכני היגוי לכל הגלגלים, קפיצי אוויר, מערכת אקטיבית לביטול רעשים ועוד.
ריינג' רובר החדש משווק בישראל בשתי גרסאות המרכב ובמגוון גרסאות מנוע; בכולן תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה כפולה.
בבסיס מוצע מנוע 3.0 ליטר דיזל עם מערך היברידי מתון המפיק 350 כ"ס ו-71.4 קג"מ (D350), ומעליו בהיצע בנזין כפול-מגדשים 4.4 ליטר V8 המייצר 530 כ"ס ו-76.5 קג"מ (P530).
לקראת 2024 עבר ריינג' רובר עדכון מקיף מתחת לעור.
בגרסאות ההיברידיות נטענות ישנו מנוע חשמלי מחוזק המגביר את הספק גרסת ה-P440e היוצאת מ-440 כ"ס ל-460 כ"ס, בעוד שוורסיית ה-P510e טיפסה מ-510 כ"ס ל-550 כ"ס. בהתאם, שונו שמות הגרסאות כדי לשקף את נתוני ההספק החדשים, והן נקראות כעת P460e ו-P550e בהתאמה.
הדגם המעודכן גם מגדיל את הטווח החשמלי הרשמי ל-120 ק"מ - עלייה של 8 ק"מ ביחס לעבר.
גרסת ה-V8 ה"חלשה", P530, זכתה מצידה לטיפול היברידי-מתון, והקטינה את צריכת הדלק הרשמית שלה במעט.
בתא הנוסעים, כל הדגמים המעודכנים מקבלים את מערכת המולטימדיה החדשה של היצרנית Pivi Pro עם מסך בגודל 13.1 אינץ', ישנם שיפורים לבקרת השיוט האדפטיבית ולמערכת ה-Terrain Response, שדרוגים למתלים ויותר אפשרויות קסטומיזציה מבעבר.
-
עיצוב ונוכחות
ריינג' החדש אלגנטי מקודמו, מעוצב באמצעות משטחים חלקים וקווים זורמים. וכך, למרות שהרכב גדל, העיצוב החדש מרכך זאת ומקנה לו הופעה מכובדת ביותר.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה לתא נוחה למרות שאין מדרגה, וסגירת הדלתות הרכה (ואקום) מוסיפה את המגע של רכב פאר.
תנוחת הנהיגה טובה מאוד, וכך הראות לפנים. המושב מזמין ונוח.
סביבת הנהג מעוצבת באופן פשוט, אלגנטית כנדרש ומהודרת למראה. איכויות החומרים, ההרכבה והגימור מצוינות והאבזור עשיר.
הצג המרכזי טוב, גדול וברור. תפעול המערכות ידידותי, אבל לא בכל תחום.
המרחב מאחור נדיב מאוד, בסיס המושב גדול ותומך וכך גם מסעד הגב.
תא המטען גדול מאוד (725 ליטרים) ועשוי לעילא.
-
מנוע וביצועים
לדגם הנבחן (D350) מנוע טורבו-דיזל 3.0 ליטר עם מערך היברידי מתון (48 וולט), וזה מייצר 350 כ"ס ו-71.4 קג"מ. התיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה כפולה.
הרכב המגודל צובר מהירות באופן מרשים ביותר, ולא רק בכביש המהיר.
לא פחות חשוב: הוא מאוד נינוח בשיוט וגם תחת עומס שומר על רמת שקט ועידון גבוהה. פעולת התיבה חלקה ביותר.
-
נוחות והתנהגות
הכיול הבסיסי של המתלים בריינג' רובר החדש נוטה לצד הרך.
בעיר הספיגה מצוינת, אך נוצר נדנוד קל. כשהמהירות עולה, הנדנוד מתעצם ויש להעביר את המתלים למצב ספורט - אשר משפר את הריסון. כך או כך, הנוחות מצוינת, ובידוד הרעשים משובח.
ריינג' יכול לנוע גם בכביש מפותל במהירות גבוהה מאוד – אבל לא נועד לכך.
כושר התמרון העירוני – למרות הממדים, הודות להיגוי הכפול – מכובד ביותר: 11.4 מטרים בלבד. ההגה טוב והבלמים מצוינים.
היכולת של הרכב הזה לנוע בשבילים כבושים עם תוואי לא ידידותי היא מעל ומעבר, ממקמת מאוד מאוד גבוה בתור כלי טיולים משובח.
-
תמורה למחיר
ריינג' רובר הוא רכב מאוד יקר, גם ביחס לדגמי פנאי-יוקרה אחרים. מי שיכול להרשות לעצמו, ימצא רכב המציע מטוב כל העולמות ועושה זאת ברמה משל עצמו.
-
גרסאות ורמות גימור
ריינג' רובר מוצע בשתי רמות גימור. ברמת הגימור 'HSE' תאורת לד, חישוקי "21, גג זכוכית, סגירה רכה לדלתות; תפעול חשמלי לדלת האחורית, לווילונות הצללה, למושבים הקדמיים (שיש להם גם אוורור ועיסוי) ולאחוריים; למולטימדיה צג מרכזי קמור בגודל "13.1, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, מראה שמשקפת תמונת מצלמה; בקרת אקלים ארבעה אזורית, ריפוד עור, מערכת שמע של מרידיאן ועוד.
ברמת הגימור 'אוטוביוגרפי' מתווספים חישוקי "22, תא נוסעים מהודר יותר עם מושבים משופרים מאחור ומערכת שמע משודרגת עם 35 רמקולים.
-
בטיחות
ריינג' רובר נבדק ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 84% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל ו-82% במערכות בטיחות.
היצע המערכות כולל בלימה אוטונומית גם לאחור ובניצב לתנועה, תיקון סטייה ומרכוז הרכב בנתיב, התרעת שטח מת ומניעה אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הייתה 11 ק"מ לליטר בממוצע, בהחלט נתון נאה לרכב שכזה, והוא רשם גם נתון מצוין של 15 ק"מ/ל' בשיוט.
-
מה חדש בלנד רובר ריינג' רובר 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
ריינג' רובר מביא יכולות וביצוע ברמה ללא תחרות – ויש לכך מחיר מאוד גבוה.