מזראטי לבנטה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2016 החל שיווק בישראל של מזראטי לבנטה - רכב הפנאי הראשון של היצרן האיטלקי האקזוטי. הרכב, אשר מבוסס על רצפת הגיבלי/קוואטרופורטה, מצליח להסתיר מידות גדולות למדי עם בסיס גלגלים באורך 300.5 ס"מ ואורך כללי של 500 ס"מ. אנשי היצרן גאים בחלוקת משקל שווה בין הסרנים ובמערך קפיצי אוויר (בעלי שש רמות גובה) ומתלים אדפטיביים בכל הגרסאות.
גרסת הבסיס, בעלת מנוע הדיזל, צוידה ביחידת 3.0 ליטר עם 275 כ"ס (230 קמ"ש והאצה למאה ב-6.9 ש'). מעליה בהיצע מנוע בנזין כפול מגדשים, אף הוא בנפח 3.0 ליטר, המספק 350 כ"ס (251 קמ"ש, 6 ש') בגרסה 'מודנה' או 430 כ"ס בגרסת ה-S הכוחנית (264 קמ"ש, ו-5.2 ש'). כל הגרסאות מצוידות בתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה כפולה.
ב-2018 הוצגה גרסת העל 'טרופאו', עם מנוע בנזין V8 טווין טורבו בנפח 3.8 ליטר, המפיק 580 כ"ס ו-74.4 קג"מ. הביצועים מרשימים – 4.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 302 קמ"ש.
זמן קצר לאחר מכן הוצגה גרסת GTS, בעלת מנוע V8 בהספק מופחת ל-550 כ"ס וביצועים מעט פחות מסחררים: 4.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 292 קמ"ש.
גרסת GTS גם הייתה הראשונה להציג אופציה לתאורת 'לד מטריקס', לצד שינויים נוספים - שהוכנסו בכל הגרסאות ורמות הגימור - דוגמת בורר הילוכים מסוג חדש, מערכת מולטימדיה מעודכנת ומבחר צבעי מרכב מורחב.
ב-2021 הצטרפה גרסה היברידית-מתונה עם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים, המייצר 330 כ"ס ו-45.8 קג"מ. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.0 שניות והמהירות המרבית היא מעל 245 קמ"ש.
לצד הגרסה החדשה בוצעה מתיחת פנים קלה: החזית עודכנה עם סבכה וכונסי אוויר חדשים ויחידות התאורה האחוריות השתנו. בסביבת הנהג בולט מערך מולטימדיה מחודש ("10.1) ומחוונים עדכניים יותר. במקביל נוספו מספר גוונים למרכב ולפנים הרכב.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מרשים מאוד מלפנים, עם אפקט הגעה רב רושם הנעזר גם במכסה מנוע עצום. גם בפרופיל הלבנטה ממשיך להפגין נוכחות עם תפיחה מורגשת בקורה C. רק מאחור הוא חסר ייחוד ונראה קצת כמו רכב פנאי גנרי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מתהדרת בשפע של עור המשתרע על המושבים ועל מרבית הדשבורד, יוצר אווירה יוקרתית בכל תא הנוסעים. האווירה בתא הנוסעים מאוד נעימה, אך העיצוב מעט אמריקאי באופיו, ותפעול המערכות לא תמיד נוח.
המרחב מלפנים מצוין, אם כי המושב עצמו לא היה נוח לכולם. מאחור נוח והמרחב סביר, אך הספסל נמוך.
תא המטען בעל סף הטענה גבוה, הוא עמוק ומציע נפח נאה של 580 ליטר.
-
מנוע וביצועים
לגרסה שבחנו מנוע V6 טווין טורבו בנפח 3.0 ליטר המספק 350 כ"ס. מערכת ההנעה מעבירה במצב רגיל 100% מהכוח לאחור, ומעבירה עד 50% ממנו לפנים לפי הצורך. מפרט ההנעה כולל גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור והכוונת-מומנט (טורק וקטורינג).
המנוע חזק, אבל בזינוק הוא מעט מהוסס, ופעולת התיבה לא תמיד חלקה. במצב ספורט נפתח פרפר במפלט, הצליל חזק ועמוק יותר ובתאוצה הוא פשוט נשמע מעולה.
-
נוחות והתנהגות
בכביש המפותל הלבנטה מצליח להתנהל כאילו מצב הספורט גרם לו להתכווץ ועושה אותו לקטן ממידותיו.
ישנה שליטה מצוינת בזוויות הגלגול והתנהגות מהודקת ומדויקת להפתיע בפניות.
ההגה ההידראולי (!) כבד בנהיגה רגילה, מהיר ומדויק, אך אינו נושא דגל של תקשורת. אהבנו את האפשרות לתפעול ידני מלא של התיבה דרך פקדי האלומיניום מאחורי ההגה.
הבלמים לא ממש הרשימו.
נוחות הנסיעה טובה רוב הזמן. מחוץ לעיר הלבנטה ספיגת שיבושים חדים קצת פחות מרשימה. במרבית הזמן איכות הנסיעה ובידוד הרעשים טובים.
-
תמורה למחיר
המחיר נמוך במקצת ביחס לזה של רכבי פנאי מקבילים ממותגי פרימיום (ב.מ.וו X5, מרצדס GLE), ומזה של פורשה קאיין - ומקבלים בעבורו מותג אקזוטי יותר, כך שהתמורה בהחלט לא רעה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק גבוהה; בשיוט נינוח קיבלנו 9.8 ק"מ/ל' ובימי המבחן המאומצים נרשם ממוצע של קצת יותר מ–5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש במזראטי לבנטה 2022
אין שינויים במפרט בשנת המודל 2022.
-
סיכום
רכב פנאי מרשים, מושך ומלא אופי.