מזראטי קוואטרופורטה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
כשהוצגה מזראטי קוואטרופורטה המקורית בעולם, בשנת 1964, היא הציעה חבילה מיוחדת ושילבה פאר והדר של מכונית יוקרה עם אופי של מכונית ספורט טהורה.
בסוף 2012 הושק הדור השישי של מזראטי קוואטרופורטה, אשר ממשיך את המסורת של מכוניות סדאן יוקרתיות ומהירות מבית מזראטי.
משמעות השם, אגב, היא ארבע (Quattro) דלתות (Porte) באיטלקית, ולא כמו באודי שם הקוואטרו מתייחס להנעה כפולה.
למרות שהקוואטרופורטה הנוכחית גדולה מקודמתה, היא קלה יותר, עם 1,900 ק"ג בלבד – נאה בהתחשב בממדים (הדומים לאלו של מרצדס S קלאס וב.מ.וו סדרה 7, בגרסאותיהן המוארכות).
את גרסאות הבסיס מניעים אחד משני מנועים - שניהם V6 ולשניהם נפח של 3.0 ליטר - אולם אחד לוגם בנזין, מצויד בשני מגדיש טורבו ומייצר 410 כ"ס, והשני לוגם סולר, מצויד במגדש טורבו אחד ומייצר 275 כ"ס.
את הגרסה הבכירה - GTS - מניע V8 כפול מגדשים בנפח 3.8 ליטר (530 כ"ס), והוא פותח בשיתוף עם פרארי (וגם מנוע הבנזין הקטן יותר).
כל גרסאות הקוואטרופורטה מוצעות עם תיבה אוטומטית 8 היל' והנעה אחורית כבסיס, כאשר הנעה כפולה הינה אופציונאלית.
ביוני 2016 עברה הקוואטרופורטה מתיחת פנים - עיצובית בעיקרה, מבפנים ומבחוץ - ושיווקה בישראל החל שלושה חודשים מאוחר יותר.
הדגם המעודכן מוצע בישראל בשתי גרסאות - גרסת הבסיס מצויידת במנוע 3.0 ל' טורבו המפיק 430 כ"ס והנעה כפולה, לגרסה השנייה מנוע 3.8 ל' טורבו עם 580 כ"ס והנעה אחורית.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום