מזראטי קוואטרופורטה 2005-2011 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הקוואטרופורטה הראשונה הגיעה לעולם בשנת 1964, כאשר החליטו במזראטי להכניס מנוע של מכונית מרוץ לתוך סדאן בעלת 4 מושבים.
משמעות השם, אגב, היא ארבע (Quattro) דלתות (Porte) באיטלקית, ולא הנעה כפולה כמו שאפשר לחשוב בטעות.
הדור הנוכחי (השישי) נמצא איתנו משנת 2003 כאשר עד היום נמכרו מעל ל-15 אלף יחידות, שיא מכירות לחברה האיטלקית.
ב-2008 זכה העיצוב המוצלח של פינינפארינה למתיחת פנים קלה שכוללת פנסי לד, גריל עם פסים אורכיים במקום רוחביים (והרבה ניקל), פגושים מחודשים ועוד כמה נגיעות לא-ממש מורגשות – ובמהלך השנים הוצעה המכונית בוואריאציות מנוע, גיר ומתלים שונות, כולל מספר גרסאות צביעה/אבזור מיוחדות.
כיום מוצעת הקוואטרופורטה (ממש כמו הגראנטוריסמו) עם צמד מנועי V8 המיוצרים על ידי פרארי – 4.2 ל' המספק 400 כ"ס, וורסיית S המציעה נפח מוגדל של 4.7 ל' והספק של 430 כ"ס וגרסת GT-S עם אותו מנוע, 440 כ"ס, כיול יותר ספורטיבי וביצועים משופרים.
המנועים משודכים לשתי תיבות לפי בחירת הלקוח: רובוטית או אוטומטית, שתיהן עם שישה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום