מזראטי קוואטרופורטה 2012-2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מזראטי הציגה את הדור השישי של הקוואטרופורטה לקראת 2013. הדגם החדש גדול וקל יותר מקודמו. גרסת הכניסה מצויידת במנוע V6 ושני מגדשי טורבו בנפח 3.0 ליטר (410 כ"ס), המניב תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בדרך ל-285 קמ"ש מירביים. הגרסה הבכירה מאכלסת V8 בנפח 3.8 ליטר עם זוג מגדשי טורבו גם כן ומפיקה 530 כ"ס. נתוני הביצועים מספרים על 4.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-307 קמ"ש מירביים. שני המנועים שודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה. נזכיר שכמו בעבר, את המנועים פיתחה ומייצרת פרארי – למרות שלה אין בהיצע מנועים דומים.
ב-2016 הוצגה מתיחת פנים לרכב;
מבחוץ זכתה הקוואטרופורטה לשינויי עיצוב קלים יחסית, הכוללים פגוש קדמי חדש עם פתחים מוגדלים לכניסת אוויר ושבכה קדמית חדשה המצופה כרום. ברשימת השינויים נמצאות גם מראות צד חדשות. בהיבט הטכני, זכתה הקוואטרופורטה לתריס יניקת אוויר אקטיבי, התורם לשיפור היעילות האווירודינאמית.
גם מבפנים עברה הקוואטרופורטה שינויים עיצוביים – אבל לא רק. הקונסולה המרכזית תוכננה מחדש, כולל מערכת בקרת האקלים ומסך המגע (ללא שינוי בגודלו, "8.4). תפריט מצבי הנהיגה, הנמצא בסמוך לידית ההילוכים מתופעל כעת גם באמצעות חוגה. מסך המגע הוחלף בחדש ולמערכת ההפעלה ממשקי CarPlay ו-Android Auto.
לדגם המחודש התווספו כעת גם בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב ייעודי לתנועה פקוקה, אזהרת סטייה מנתיב ומערכת התרעה על אי שמירת מרחק עם מערכת בלימה אוטומטית. כאופציה, ניתן להוסיף גם מערך צילום היקפי.
רשימת השינויים מסתיימת בתוספת של שתי רמות גימור חדשות – "גראן לוסו" ו"גראן ספורט". רמות גימור אלה כוללות חישוקי "20-"21, ספוילר, צביעה שונה לחלקי גוף מסוימים מבחוץ ודיפוני עור ובדי משי מבפנים.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
מה חדש במזראטי קוואטרופורטה 2012-2022
מזראטי מאוד גאה להיות מותג היוקרה האיטלקי הראשון שעובר לחשמל, כאשר כל הגרסאות החשמליות העתידיות של היצרן יוצגו תחת הסימול 'פולגורה' (Folgore, 'ברק' באיטלקית).
עד שנת 2025 מותג היוקרה האיטלקי צפוי לחשוף גרסה חשמלית כל-חדשה של מכונית הספורט-סלון קוואטרופורטה.
הקוואטרופורטה הבאה תהיה חשמלית בלבד, וצפויה להציע יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3 וטווח נסיעה מרבי של כ-700 ק"מ בין טעינות.
-
סיכום