מאזדה CX-90 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מאזדה CX-90 הוא רכב הפנאי הגדול (E-SUV) החדש של היצרנית היפנית והוא מחליף בהיצע את CX-9 ששיווקו בעולם הופסק.
ה-CX-90 הוא חלק ממשפחת דגמים המבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה לגמרי שפותחה במסגרת תכנית העבודה של היצרנית אל עבר מיצוב יוקרתי יותר.
מידותיו נאות בהחלט: אורכו 510 ס"מ, רוחבו 199.5 ס"מ, גובהו 175 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני לא פחות מ-312 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 608 ל' מכובדים כאשר כל המושבים בשימוש.
הוא מוצע בתצורת 7 מושבים בסידור 2+2+3 או בתצורת 6 מושבים בסידור 2+2+2 בהתאם לרמת הגימור.
כחלק מפיתוח הפלטפורמה החדשה מאזדה תכננה גם סדרת מנועים חדשה לגמרי. לישראל מגיע בשלב זה מנוע ה-3.3 ל' בתצורת 6 ציל' בטור, מוגדש טורבו ועם מערך היברידי מתון (48V) שהספקו 345 כ"ס – זהו הרכב החזק ביותר שייצרה מאזדה מעולם. התיבה היא אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה כפולה.
שיווק מאזדה CX-90 בישראל החל ביולי 2023.
-
עיצוב ונוכחות
מאזדה CX-90 החדש נראה נהדר – למרות שמדובר ברכב גדול ויוקרתי הוא מעוצב באופן שאינו בוטה או מוגזם והפרופורציות מצוינות ומעניקות לו מראה דינמי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה באיכותה וקו העיצוב המאופק בהחלט הולם אותו ומוסיף לתחושת היוקרה, במיוחד אם בוחרים בריפוד החום.
הנדסת האנוש טובה לרוב בזכות שילוב חכם ומדויק של פקדים פיזיים יחד עם מערך מולטימדיה המתופעל באמצעות חוגה נוחה במרכז הקונסולה. רק חבל שאין אופציה גם לתפעול במגע.
מושב הנהג נוח ותנוחת הנהיגה טובה. הראות לאחור אינה מבריקה אך יש מערך מצלמות היקפי מוצלח.
הכניסה לשורה השניה נוח והמרחב שם מצוין בזכות שני מושבי "קפטן" נוחים. הכניסה לשורה השלישית נוחה ב'אקסקלוסיב' ופחות מוצלחת ב'סיגנצ'ר' המאובזרת.
תא המטען ענק גם כאשר כל המושבים בשימוש – 608 ל' – והופך לעצום כלל שמקפלים מושבים.
-
מנוע וביצועים
מלפנים פועם מנוע חדש בהיצע היצרנית בסידור לא שגרתי עבורה – 6 ציל', 3.3 ל' מוגדש טורבו וכולל מערך היברידי מתון.
עם ספק של 345 כ"ס ו-51 קג"מ אין זה פלא שהביצועים טובים מאוד. מעבר לכך למנוע אופי פעולה נעים, חלק ומעודן והתגובות חדות ומהירות. תיבת ההילוכים חלקה לרוב למעט במהירויות נמוכות.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוטה לצד הרך והאופי מזכיר כלים אמריקאים. בכל זאת, הנוחות עצמה סבירה בעיר ומשתפרת ממש ככל שיוצאים למרחבים הפתוחים ועולים במהירות.
נוחות הנסיעה בשבילים דומה למדי.
התנהגות הכביש נאותה לרכב מסוגו אך היא רחוקה מזו הקלילה של דגמי מאזדה המוכרים.
-
תמורה למחיר
מחירו של CX-90 כמקובל בתחום.
-
גרסאות ורמות גימור
מאזדה CX-90 מוצע בישראל בגרסה אחת – 3.3 ל', 6 ציל', טורבו, 345 כ"ס – ובשתי רמות גימור – אקסקלוסיב עם 7 מושבים או סיגניטצ'ר עם שישה מושבים.
רמת אקסקלוסיב כוללת: חישוקי 21 אינץ', חלון שמש בגג, ריפוד עור נאפה שחור, כוונון חשמלי למושבים כולל חימום ואוורור, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, תאורת אווירה, מסך מולטימדיה ולוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע מבית 'בוז', קישוריות לאנדרואיד ואפל, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
סיגניטצ'ר מוסיפה: ריפוד עור נאפה בצבע חום, גלגל הגה בעצוב ייחודי, גימור יוקרתי יותר בסביבת הנהג אוורור מושבים וקונסולה מרכזית בשורה השניה וחישוקי 22 אינץ'.
-
בטיחות
מאזדה CX-90 טרם נבדק ביורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות עשיר ביותר: 10 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה ויציאה מהמקום, התראה על תנועה צולבת מלפנים ומאחור, ניטור שטחים מתים ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק אינה מצטיינת, אך סבירה בהתחשב במימדים ובביצועים – 7 ק"מ לליטר במבחן הדרכים שלנו וכ-10 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש במאזדה CX-90 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
מאזדה כמו שלא הכרתם.