מיני קופר קבריולה 2009-2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
המיני קבריו הוצגה ב-2009, כ-3 שנים לאחר הצגת הדור השני של המיני, עליה מבוססת הקבריו.
זהו הדור השני של הקבריו, שהחליף את הדור הראשון שיוצר בין השנים 2005-2008.
למרות שב-2013 הוצגה מיני חדשה, ייצור דגם הקבריו דור-שני נמשך ללא שינוי - כולל היצע יחידות ההנעה הותיקות, מימי השת"פ עם פיג'ו-סיטרואן באמצע העשור הקודם.
חשוב לשים לב שמדובר במכונית כבדה יחסית - עם 122 כ"ס (בגרסת הבסיס) ומשקל של כ-1.3 טון מתקבלים ביצועים פושרים למדי (בוודאי בגרסה האוטומטית, עם תיבה איטית להרגיז) ולכן מומלץ לבחור בגרסת ה-S החזקה משמעותית, בעלות נוספת של 30,000 ש"ח (עבור דגם ה-S; קיימת גם גרסת JCW חזקה אף יותר) למחיר הבסיסי הלא-צנוע.
הקבריו נבדלת מדגם הרודסטר (הזול יותר) בהימצאו של מושב אחורי.
-
עיצוב ונוכחות
המיני קבריו יפה ומגניבה - הן עם גג פתוח והן עם גג סגור. העיצוב קלאסי, נאמן למקור (גם אם למיני המקורית לא הייתה גרסת קבריולט) ומאוד מזוהה עם המותג.
-
תא נוסעים ומטען
עבור היושבים מלפנים, תא הנוסעים מרווח למדי. מאחור, לעומת זאת, המרווח צנוע למדי ויאפשר להכיל שם אדם בגובה ממוצע לכל היותר, שיאלץ מצידו לשבת זקוף לחלוטין - ועדיין מדובר בבונוס ביחס למכוניות קבריולט (שלרוב אינן מציעות מקום מאחור).
 
הקונסולה המרכזית מעוצבת למשעי, אך סובלת מפלסטיקה זולה למדי.
 
הראות לאחור מוגבלת.
 
תא המטען קטן ולא שימושי גם כשהגג סגור ופתח הטעינה צר - אולם דלת התא נפתחת כלפי מטה, לכדי מדף נוח ושימושי.
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
המיני קבריו לא נוחה - המתלים הנוקשים, התורמים להתנהגות הספורטיבית, פוגמים בנוחות הנסיעה.
 
כמו כן, בידוד הרעשים -
כשהגג סגור - לקוי, עם רעשי כביש, מנוע, רוח בולטים. 
מצד שני, עם גג פתוח רעש הרוח אחיד וממסך את שאר הרעשים, כך שהתחושה במפתיע פחות מציקה.
-
תמורה למחיר
דגמי מיני בכלל - וקבריולט בפרט - מתקשים בד"כ בכל הקשור לתמורה למחיר.
 
מנגד, מסתבר שתג-המחיר של הקבריו הוא בכל זאת סביר ביחס להיצע מכוניות הקבריולט בישראל - אם מתעלמים מפיאט 500 או סיטרואן C1 (שאמנם מציעות גג נפתח עשוי בד - אך הן אינן מכוניות קבריולט אמיתיות) המיני קבריו היא מכונית הקבריולט הזולה בישראל - שנייה רק למיני רודסטר.
-
סיכום