מיני קופר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 החל שיווקה בישראל של הגרסה המחודשת למיני האצ'בק.
מבחינה ויזואלית, כל יחידות התאורה חדשות, כולן בטכנולוגית לד, ובחזית נוספו כונסי אוויר בפגוש. שינויים דומים נעשו גם מאחור, גם שם עם יחידות תאורה ופגושים חדשים. חישוקים בעיצוב חדש משלימים את השינויים החיצוניים.
בסביבת הנהג מחליפים מחוונים מוקרנים חדשים את אלה המסורתיים שהיו בעבר; המולטימדיה שופרה והצג, כעת "8.8, גדול מקודמו, אך ממשק קארפליי וטעינה אלחוטית מוצעים רק כחלק מחבילת 'טק' בתוספת תשלום; עוד חודשו בתא הנוסעים: תאורת האווירה, החומרים והמתגים משופרים, ונוספו גוונים חדשים וגלגל ההגה הוחלף.
יחידות ההנעה עברו עדכונים קלים, והשינוי הבולט נעשה במנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר שההספק שלו ירד מ-192 ל-178 כ"ס. במפרט הבטיחות נוספה סוף סוף התרעת סטייה מנתיב (אך לא תיקון). עוד במפרט: בלימה אוטונומית במהירות עירונית בכל רמות הגימור, ובקופר S עם חבילת 'טק' גם בקרת שיוט אדפטיבית.
עם מתיחת הפנים תשווק מעתה כל גרסת מנוע ברמת גימור משלה, ועם הצגת הדגם המחודש, מחירי הגרסאות השונות עלו; לכל גרסאות הבנזין ניתן להוסיף את חבילת 'טק' בתוספת תשלום, וזו מוסיפה פריטים כמו מצלמה אחורית בגרסאות הבסיסיות או מערכת שמע משודרגת בגרסאות החזקות יותר.
-
עיצוב ונוכחות
החידוש החיצוני במתיחת הפנים אינו גדול, אבל מאוד מורגש. תאורת לד יוצרת הופעה עדכנית והשבכה החדשה יוצרת מראה מעודן יותר.
-
תא נוסעים ומטען
המחוונים החדשים מעניקים לסביבת הנהג הופעה עדכנית יותר, אך לטעמנו היא יפה פחות ופחות מתאימה במכונית שיש בה מרכיבי רטרו רבים; הצג משתלב טוב בהרבה, והתצוגה בו טובה; גלגל ההגה החדש נאה אבל הפקדים אינם נוחים.
בחירת הגוונים והחומרים נאה ואיכותית מאשר לפני החידוש, והאווירה נעימה ושובת לב.
מפרט האבזור התקני, על רקע המחיר, חסר לא מעט פריטים – כולל חסרונן של מערכות בטיחות כמו תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית.
תנוחת הנהיגה הנמוכה מכניסה מיד לאווירה הספורטיבית, אבל המושב לא מאוד נוח לאורך זמן.
מאחור יש מרחב מצומצם לשני בוגרים לא גדולים, ותא המטען קטן.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו־בנזין הבסיסי בסך הכל 136 כ"ס, אבל כבר עם הזינוק הראשון מפגינה הקופר שהיא מאוד זריזה ונמרצת. אין הרבה מכוניות בתקופתנו שמכניסות את הנהג כל־כך מהר — וביותר ממובן אחד – לאווירה נכונה, ועל כך מיני ראויה להערכה.
התיבה אינה זריזה במצב הרגיל, גם כי יחסי ההעברה מעט ארוכים מדי, ומצב ספורט די הכרחי; גם פעולתה במהירות זחילה אינה חלקה תמיד.
 
-
נוחות והתנהגות
הבריטים־גרמנים אוהבים להזכיר את המילה "קרטינג", ויש לכך כיסוי בהתנהלות של הקופר בכביש מפותל: התגובות החדות להיגוי ולמצערת, ואותה כניסה מהירה לפנייה.
המיני גם יודעת להתנהג, לרקד ולפסוע בפיתולים - מי היה מאמין שניתן לקבל כיף במינון כזה ברכב כזה. חבל רק שפעולת הבלמים עדיין אינה נחושה מספיק.
המיני אינה ממש נוחה בנסיעות ארוכות, והרכב הקטן עסוק כל הזמן על אספלט פגום. היא גם אינה שקטה ורעש הצמיגים החזק משתלב בהדהוד בתדר נמוך מכיוון המנוע.
 
-
תמורה למחיר
עם תג מחיר שמתחיל ב־173,000 שקלים ומגיע עם חבילת 'טק' ל־184,000 שקלים במכונית שבחנו, הקופר יקרה מדי, ומאובזרת פחות מדי.
-
צריכת דלק
בתוואי מבחן מאומץ הצריכה הייתה 13 ק"מ/ל', וביום טיול היא עמדה על 16-17 ק"מ/ל'.
-
מה חדש במיני קופר 2022
אין עדכונים בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
המיני מוכיחה שלא צריכים הרבה כדי ליהנות ברכב מודרני, רק את הדברים הנכונים - וכל זה מתובל באווירה שובת לב.