מיני קופר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2021 החל שיווק הגרסה המחודשת של מיני האצ'בק, הדגם המרכזי והוותיק של המותג. הגרסה המחודשת לדגם זה, שהדור השלישי והעכשווי שלו נחשף ב-2013, הוצגה בתחילת השנה, וזה כבר עדכון שני של דגם זה.
מבחינה ויזואלית, כל יחידות התאורה חדשות, כולן בטכנולוגית לד, ובחזית נוספו גם כונסי אוויר ביחידות הפגוש. כל אלה יוצרים חזית השונה מזאת של הדגם לפני חידושו. שינויים דומים נעשו גם מאחור, גם שם עם יחידות תאורה ופגושים חדשים. חישוקים בעיצוב חדש משלימים את השינויים החיצוניים.
בסביבת הנהג מחליפים מחוונים מוקרנים חדשים את אלה המסורתיים שהיו בעבר; המולטימדיה שופרה והצג, כעת "8.5, גדול מקודמו (7), אך ממשק קארפליי וטעינה אלחוטית מוצעים רק כחלק בחבילת 'טק' בתוספת תשלום; עוד חודשו בתא הנוסעים: תאורת האווירה בולטת יותר, החומרים והמתגים משופרים, נוספו גוונים חדשים וגלגל ההגה הוחלף.
יחידות ההנעה עברו עדכונים קלים, והשינוי הבולט נעשה במנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר שההספק שלו ירד מ-192 ל-178 כ"ס. עם זאת, הביצועים נותרו דומים. במפרט הבטיחות נוספה סוף סוף התרעת סטייה מנתיב (אך לא תיקון), כך שהרכב פטור כעת ממערכת התרעה בהתקנה מקומית. עוד במפרט: בלימה אוטונומית במהירות עירונית בכל רמות הגימור, ובקופר S עם חבילת 'טק' גם בקרת שיוט אדפטיבית.
במיני ניסו לעשות קצת סדר בשפע גרסאות המרכב והמנועים ובשילובם עם רמות הגימור השונות. עם מתיחת הפנים תשווק מעתה כל גרסת מנוע ברמת גימור משלה, ועם הצגת הדגם המחודש, מחירי הגרסאות השונות עלו; לכל גרסאות הבנזין ניתן להוסיף את חבילת 'טק' בתוספת תשלום, וזו מוסיפה פריטים כמו מצלמה אחורית בגרסאות הבסיסיות או מערכת שמע משודרגת בגרסאות החזקות יותר.
-
עיצוב ונוכחות
הדור השלישי למיני נראה גדול משמעותית מקודמיו, והוא גם גדול יותר בפועל. השינוי בעיצוב מורגש כאשר הקווים העגלגלים והאלגנטיים יוצרים תחושה יותר מדויקת, שלמה ויוקרתית – וקצת פחות שובבה מאשר בעבר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג המצועצעת כרגיל ומקסימה כתמיד. השילוב של עיצוב הפנים, החומרים והביצוע יוצר אווירה נהדרת. תנוחת הנהיגה של מיני קופר 2021 נמוכה כרגיל, וכך גם הראות המעט מוגבלת לפנים ולכיוון המחוונים. המושב הספורטיבי נוח, אך ידית הכוונון שלו פחות. מאחור המרחב אינו גדול ומבנה המושב והבליטה במרכז הרצפה יוצרים מקום מוגבל גם לשניים. תא המטען הדו-מפלסי נאה אך קטן (278 ליטר).
-
מנוע וביצועים
136 סוסים בקופר הבסיסית אולי לא נשמעים כמו הספק מרשים, אבל למעט בסל"ד מאוד נמוך, יש למנוע תמיד כוח, והמיני צוברת מהירות בקלילות. התיבה פועלת היטב, עם החלפות נעימות ותגובות נכונות ללחיצות מצערת. צריכת הדלק לא מבריקה באופן יחסי, והדבר בולט במיוחד מאחר ונפח מיכל הדלק עומד על 40 ל' בלבד.
הקופר S החזקה, גם אם אינה תזזיתית, היא ממש מהירה, זריזה מאוד ומהנה בכל נהיגה. המנוע אוהב לטפס בסל״ד ולאווירה מסייע גם צליל מנוע גברי שמלווה ב"פיצוצים" מהמפלט.
צריכת הדלק טובה לרכב שכזה: בין 14.5 ק"מ/ל' בשיוט ל־11.2 ק"מ/ל' במסלול מגוון ומאומץ, אבל מיכל קטן (44 ל') דורש ביקורים תכופים בתחנה.
 
-
נוחות והתנהגות
פניות ראשונות והמיני מראה כי שמרה על מסורת ה"קארטינג" שלה בזכות הריסון הטוב של המתלים והתגובה הכמעט עצבנית לפקודות ההגה. לוקח כמה שניות להתרגל, אבל אט אט מגלים שהתוצאה מהנה ותזזיתית.
מה שקצת פחות מהנה הוא התחושה המלאכותית סביב מרכז ההגה; מיני הראתה בעבר שהיא יודעת לייצר הגאים חשמליים טובים יותר. הבלמים לא מציעים נשיכה חדה, ובלימה חזקה בכניסה לפנייה מערערת את היציבות הכיוונית.
המתלים שריסנו היטב בפיתולים מסתדרים פחות טוב עם מהמורות, במיוחד בעיר. מיני קופר 2021 אינה מתרסקת עליהם והתחושה היא שבולמי הזעזועים שולטים היטב בעניינים. חבל רק שרעשי הרוח והכביש מפגינים נוכחות רבה מדי בפנים הרכב.
 
-
תמורה למחיר
למרות המידות וההספק הצנועים, קשה לחשוב על מכונית קטנה עם הספק כזה שהינה כה יקרה - כך שלמרות שמדובר במכונית שקל לחבב, את המחיר קשה לעכל.
-
מה חדש במיני קופר 2021
תחילת שיווק דגם מעודכן ביוני 2021.
-
סיכום
הדור השלישי של המיני מעט פחות ספורטיבי מקודמיו בניהוג ואולי איבד משהו מהאופי, אך עדיין מאוד מיוחד ומהנה – ועכשיו גם יותר נוח לשימוש. הבעיה הגדולה היא המחיר.