מיני קופר 2001-2006 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של המיני נולד בסוף 2006 ושמר על מאפייני העיצוב של הדגם הקודם – הרכב מנצח הרי לא מחליפים.
גם עיצוב הפנים מקורי ונהדר, ורק הנדסת האנוש לא מצטיינת.
רשימת האבזור נכבדה ומרחב הפנים הקדמי טוב, אך מאחור הוא מצומצם ביותר.
המושבים לא תומכים ולא נוחים מספיק ובידוד הרעשים גרוע, כמו גם נוחות הנסיעה הקשיחה.
מנוע ה-120 כ"ס של גרסת הקופר גמיש, גם אם לא חזק במיוחד.
תיבת ששת ההילוכים האוטומטית מאפשרת ניצול כוח יעיל אך מעצבנת ולא החלטית בנהיגה רגועה; הגרסה הידנית עדיפה בהחלט במקרה זה.
בנהיגה דינמית התיבה משתפרת והמיני עצמה זורחת – אחיזה פנטסטית, זרימה מצוינת והיגוי מדויק וחד (אם כי מעט פחות טוב משל הדור היוצא).
הבעיה הגדולה של המיני הייתה מחיר גבוה ללא כל פרופורציה במשך רוב חייה - נושא שזכה לטיפול עם החלפת היבואן ב-2012.
-
עיצוב ונוכחות
מאפייני העיצוב של הדגם הקודם נשמרו כמעט במלואם – הרכב מנצח הרי לא מחליפים – והמיני נותרה מכונית חיננית, ייחודית ומושכת.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים מקורי ונהדר, האיכות שופרה ורק הנדסת האנוש לא מצטיינת. רשימת האבזור נכבדה ומרחב הפנים הקדמי טוב, אך מאחור צפוף ותא מטען קטן.
 
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-120 כ"ס של גרסת הקופר גמיש גם אם לא חזק במיוחד. תיבת ששת ההילוכים האוטומטית לא החלטית בנהיגה רגועה – הידנית עדיפה משמעותית. גרסת הקופר S המוגדשת מהירה, אך המנוע לא מאוד מלהיב באופיו או בצלילו.
 
 
-
נוחות והתנהגות
בידוד הרעשים גרוע והנסיעה נוקשה, אבל המיני מפצה על כך עם יכולת דינאמית פנטסטית והיגוי מדויק וחד (גם אם פחות מתקשר מבעבר).
 
 
-
תמורה למחיר
כמשומשת, המיני איננה זולה לאחזקה ולקנייה. ותק הדגם בשוק מגדיל את הסיכוי למצוא רכב במחיר נוח יחסית (כולל מבחר רחב של גרסאות), אולם המחיר הגבוה ממנו סבלה המיני כחדשה הביא להיצע מצומצם בכל שנות הדגם.
 
 
 
-
סיכום
מכונית ייחודית ומלאת קסם.