מיצובישי אטראז' 2013-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מיצובישי אטראז' הוצגה באמצע 2013 כגרסת סדאן לספייס סטאר. בשווקים שונים היא נקראת בשמות שונים ובהם גם מיצובישי מיראז' – שם ששימש את מיצובישי בין השנים 1978-2003 למגוון דגמים בגדלים שונים, ובהם גם את המשפחתית שבישראל שווקה כלאנסר.
להבדיל מאותה משפחתית הפעם מדובר בתת-משפחתית – מכונית בתצורת סדאן בממדים מעט קטנים יותר. היא מבוססת על פלטפורמת ספייס סטאר וחולקת עימה מכלולים רבים, כשממדי גרסת הסדאן, כולל בסיס הגלגלים, גדולים יותר.
לישראל הגיעה בסוף 2013 – מהשווקים הראשונים באירופה לקבל את המכונית החדשה, ולא השתנתה מאז. העדכון היחיד בדגם נוגע להפסקת שיווק הגרסה הידנית בישראל במהלך 2015.
אטראז' משווקת עם המנוע החזק בהיצע הדגם שגם זהה לזה שנמצא בספייס סטאר: בנזין, 3 צילינדרים מסדרת MIVEC (הדור החדש לתקופה) עם תזמון שסתומים משתנה, בנפח 1.2 ל', שמפיק 80 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה או לידנית עם 5 הילוכים. נציין שספייס סטאר גם מוצעת עם מנוע 1.0 ל'.
גם האוטומטית וגם הידנית משווקות בשתי רמות גימור, 'אינוויט' שכוללת 4 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, מערכת שמע מקורית עם כניסת USB ושני רמקולים ועוד. רמת גימור 'אינסטייל' מוסיפה מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם 4 רמקולים, דיבורית בלוטות' וניווט, מצלמת רוורס, מפתח חכם לכניסה והתנעה, ציפוי עור לידית ההילוכים ולגלגל ההגה, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים, חלונות כהים מאחור, כיוון גובה למושב הנהג, פנסי ערפל קדמיים, חישוקים 15 אינץ' קלים ועוד.
בתחום הבטיחות לדגם 6 כריות אוויר והוא לא נבחן במבחני הריסוק. נזכיר כי ספייס סטאר השיגה ציון של ארבע כוכבים במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP, עם ציונים טובים למדי בכל הסעיפים.
-
עיצוב ונוכחות
אטראז' מציגה פרופורציות מעט מוזרות, עם מבנה צר ויחסית ארוך, ואחוריים כבדים ומלאים. התוצאה לא נאה במיוחד, אנמית למדי וחסרת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
המראה המשמים ממשיך גם לתא הנוסעים, כשיחד עם חומרים פשוטים נוצרת תחושה ענייה. האבזור ברמת הגימור הגבוהה, נדיב עם פרטים לא אופייניים לסגמנט (למשל כניסה והנעה ללא מפתח) שמשפרים מעט את המצב.
מלפנים המרווח גדול, ומושבים נוחים, אם כי חסרי תמיכה. מאחור דלת גדולה מקלה על הכניסה והיציאה, מרווח הראש מצומצם והמושב דומה יותר לספסל. תא המטען רחב ונדיב.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' מפיק 80 כ"ס שמצליחים להזיז את המכונית בזריזות במצבי ביניים בזכות משקלה הצנום (945 ק"ג). מעבר לכך, הביצועים פחות מסעירים. המנוע עצמו מחוספס, רועד בעמידה, ורועש בעומס. התיבה האוטומטית איטית, התיבה הידנית ממוקמת היטב ובעלת מהלך ודיוק סבירים. צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכנית, ותחת עומס מאוד בזבזנית.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מתקשים לסנן שיבושים גדולים במהירויות עירוניות. מחוץ לעיר העסק משתפר. כך שסה"כ נוחות הנסיעה בינונית. רעשי הכביש מוחרשים, ואילו של הרוח ומנוע בולטים.
התנהגות הכביש היא לא הצד החזק של אטראז'. זוויות הגלגול גדולות, וההגה עם תגובה ראשונית איטית. עם זאת, שולי הבטיחות הדינאמיים מספקים בהחלט, וההגה מתגמל בזכות יכולת תמרון מצוינת.
 
-
תמורה למחיר
מיצובישי אטראז' האוטומטית מציעה חבילה מעניינת בהרבה מאחותה הידנית, ומשלבת בין מרחב טוב וצריכת דלק נמוכה. האבזור בשתי הגרסאות זהה ועשיר, כך שהתמורה טובה, ועדיפה באוטומטית שיקרה מהידנית רק במעט.
-
מה חדש במיצובישי אטראז' 2013-2015
הפסקת שיווק הגרסה הידנית במהלך 2015.
-
סיכום
משפחתית קטנה שצמודה לה הצעה ייחודית שקשה להתחרות בה. מחיר.