מיצובישי אטראז' 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשווקים שונים היא נקראת בשמות שונים ובהם גם מיצובישי מיראז' – שם שבין השנים 1978-2003 שימש את מיצובישי למגוון דגמים ובהם גם את המשפחתית שבישראל שווקה כלאנסר. אבל להבדיל מאותה משפחתית שנמכרה גם בישראל, הפעם מדובר בתת-משפחתית – מכונית בתצורת סדאן בממדים קטנים יותר.
בישראל היא נקראת מיצובישי אטראז' והיא למעשה גרסת הסדאן של ספייס סטאר. עימה היא חולקת את הפלטפורמה, מכלולים רבים כולל יחידות הכוח. עם זאת ממדיה של אטראז' גדולים משל ספייס סטאר כולל בסיס הגלגלים והרוחב הכללי.
היא הגיעה בסוף 2013 – מהשווקים הראשונים באירופה לקבל את המכונית החדשה, ולא השתנתה מאז. השינויים היחידים שהתרחשו בדגם הם הפסקת שיווק הגרסה הידנית בישראל במהלך 2015, הפסקת שיווק רמת הגימור הבסיסית, 'אינוויט' בגרסה האוטומטית בשנה זו, והוספת בקרת שיוט.
אטראז' משווקת עם המנוע החזק בהיצע הדגם שגם זהה לזה שנמצא בספייס סטאר: בנזין, 3 צילינדרים מסדרת ה-MIVEC בנפח 1.2 ל', שמפיק 80 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה.
יש רמת גימור אחת, 'אינסטייל', הגבוהה מבין השתים ששווקו בעבר, כשמהשנה גם מוצעת עם בקרת שיוט. את פירוט תכולתה ניתן לראות בדף הדגם 2013-2015. אטראז' לא נבחנה במבחני ריסוק ומציעה 6 כריות אוויר בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
מיצובישי אטראז' מעולם לא הייתה הנאה שבחבורה. הפרופורציות מעט מוזרות והעיצוב נראה סתמי.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב של מיצובישי אטראז' 2016 תכליתי ופשוט, ואיכות החומרים בסיסית ועל הצד היעיל של הספקטרום. הנדסת האנוש טובה ברובה ורמת הגימור היחידה שיש כעת, היא הגבוהה שהיתה בעבר, ומשדרגת את האווירה הבסיסית לכשעצמה.
המרווח מלפנים גדול, כשמאחור הוא מעט מצומצם לראש. מרווח הברכיים מצוין, והכניסה והיציאה נוחים בזכות דלת גדולה. המושבים בסיסיים וחסרי תמיכה. תא המטען גדול.
 
-
מנוע וביצועים
למרות ההספק הצנוע של 80 כ"ס, בזכות משקל קל (945 ק"ג) מתקבלים ביצועים זריזים בתאוצות ביניים. מעבר לכך הביצועים פחות מסעירים, ומצטרפים למנוע בעל אופי מחוספס, שגם רועד בעמידה ורועש במאמץ. צריכת הדלק בקצב רגיל מאוד חסכנית. תחת עומס מאוד בזבזנית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. בעיר היא מעבירה יותר מיד שיבושים, ומתקשה במיוחד על אלה הגדולים. במהירות בינעירונית הסינון מוצלח יותר, אלא שאז מצטרפים רעשי הרוח והמנוע. בידוד רעש הכביש מצוין.
מיצובישי אטראז' 2016 מאופיינת בזוויות גלגול גדולות ורגישות מוגזמת להעברות משקל. בנוסף ההגה ארוך מידי, ובעל שטח מת גדול במרכז. מצד שני יכולת התמרון בעיר מצוינת והבלמים מעולים.
 
-
תמורה למחיר
מיצובישי אטראז' היא לא הילדה הכי יפה בסביבה, מציעה תא נוסעים פשוט, יחידת כוח חלשה ויכולות נוחות ודינמיות בסיסיות. לעומת זאת היא מאוד חסכונית, מאובזרת בצורה יוצאת דופן, ומוצעת במחיר מאוד תחרותי. התמורה טובה.
-
מה חדש במיצובישי אטראז' 2016
הפסקת שיווק רמת הגימור הבסיסית, 'אינוויט' בגרסה האוטומטית. כך שכעת מוצעת המכונית רק בגרסה אחת וברמת גימור אחת.
-
סיכום
עבור המשפחה, אטראז' מספקת את הסחורה. יחסית מרווחת, חסכונית בדלק ומאוד מאובזרת.