ניאו ET5 2023 - אוטו

ניאו ET5 2023 יד שניה

ניאו ET5 2023 יד שניה

קטגוריה: משפחתיות
גירסה מומלצת:
451 ק"מ
שנת השקה: 2023

ניאו ET5 2023 יתרונות וחסרונות

יתרונות ביצועים, יכולת דינמית, אבזור נדיב
חסרונות איכות ותפעול תא נוסעים, תא מטען קטן, נוחות נסיעה, מחיר
בשורה התחתונה לא מקיימת את ההבטחה

ניאו ET5 2023 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    ניאו ET5 היא משפחתית גדולה (סגמנט D) במרכב סדאן-קופה המתחרה בדגמים כמו טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ועוד, אלא שלפי ניאו מדובר במכונית יוקרה כך שמחירה גבוה יותר.

    ה-ET5 נחשפה לראשונה בשנת 2021, עיצובה עדכני ומקדם הגרר נמוך למדי – 0.24.

    בדומה לשאר דגמי החברה גם ET5 מצוידת במערך בטיחות עשיר הכולל שילוב של מצלמות, לידאר ורדאר – ולפי ניאו המערך מאפשר יכולות נהיגה אוטונומית ברמה 3 (כרגע לא פעילה בישראל).

    ניאו ET5 משווקת בישראל בגרסה אחת – שני מנועים המייצרים יחד 489 כ"ס להנעה כפולה ו-4 שניות ל-100 קמ"ש.

    יש שתי אפשרויות לסוללה – 75 קוט"ש לטווח של עד 451 ק"מ או 100 קוט"ש ל-583 ק"מ מירבים. הטעינה המהירה איטית יחסית – עד 125 ק"ו.

    ייחודה של ניאו הוא במערך החלפת סוללות הנמשך 3 דקות בלבד – בשנה הקרובה צפויות לקום שתי עמדות כאלה בישראל.

  • עיצוב ונוכחות

    החזית של ET5 פחות מוצלחת מאשר זו בדגם הגדול יותר (ET7), והשילוב של חרטום נמוך ושמשה גבוהה מדי יוצר הופעה אנמית מדי ופרופורציות שאינן מוצלחות לטעמנו. גם כאן, כמו בשאר דגמי ניאו, מכלולי המצלמות והרדאר נמצאים במעין כיסויים על הגג ודומים ל"כובעים שחורים", ואלה אינם מחמיאים לרכב.

  • תא נוסעים ומטען

    כמו בדגמים האחרים של ניאו, גם ב-ET5 נתקבל בברכת בוקר טוב/ערב טוב מנומי (Nomi), הסייעת הדיגיטלית - שעלולה להיות טרחנית ומציקה.

    סביבת הנהג מבוססת על עיצוב נקי לחלוטין ללא פקדים חיצוניים, עם פתחי מיזוג מוסווים כאשר במרכז צג אנכי ("12.8) ומול הנהג לוח מוקרן ובו מחוונים קטנים, ותאורת פנים מאוד יפה.

     

    גם כאן החומרים ממוחזרים, אבל בייחוד בדלתות הם נוקשים ואינם כנדרש ממכונית יוקרה.

    בדומה ליתר דגמי ניאו הצג שולט כמעט בכל מערכות הרכב ובממשק ביניהן ובין הנהג. התוצאה גם כאן אינה משכנעת, והתפעול מסורבל.

    ההשפעות השליליות של טסלה מוצאות ביטוי עם גג זכוכית ענק ללא כיסוי (בקיץ הלוהט עלולה להיווצר בעיה), בכיוון פתחי המיזוג המאוד לא נוח, או אופן כיוון המראות וההגה דרך לחצנים לא נוחים על גלגל ההגה.

    מושב הנהג רחב מדי ואינו תומך מספיק, ובנסיעות ארוכות הדבר פוגע בנוחות. בגלל מבנה החרטום ורוחב המכונית, קצות הרכב אינם נראים מספיק, והראות מאוד מוגבלת לאחור.

    המרחב הברכיים לנוסעים מאחור טוב, גם בזכות רצפה שטוחה, אך מרווח הראש מרשים פחות.

    נפח תא המטען, 385 ליטרים, קטן ביחס למקובל בקטגוריה, ומפתח ההטענה צר.

  • מנוע וביצועים

    קרוב ל-500 כ"ס, יותר מ-70 קג"מ – אלה נתונים מעולים, הביצועים מסחררים בהתאם. ההתנהלות מצוינת לא פחות; במצב רגיל הרכב צובר מהירות באופן מרשים מאוד ועושה זאת באופן לינארי, ויחד עם רמת שקט מכובדת צריך להסתכל במד המהירות כדי לא להסתבך עם החוק.

  • נוחות והתנהגות

    כאמור, ל-ET5 אין מתלי אוויר והבולמים רגילים, ואלה מכוילים בצד הנוקשה של הסקלה. בעיר, הרכב מטפל היטב על שיבושים קטנים ופני כביש מטולאים, אבל שיבושים גדולים או חיבורים של משטחי אספלט שונים מורגשים מאוד ולעיתים מקפיצים אותו. מחוץ לעיר וככל שהמהירות עולה הנוחות משתפרת, אך הרכב מתנדנד מדי על כביש גלי. רעשי הכביש והרוח נעשים מוחשיים ככל שהמהירות עולה.

    ET5 מהנה לנהיגה יותר מאשר ET7, גם בהתנהלות מחודדת יותר, גם בחיבור לנהג - אבל זה עדיין לא משהו שיטריד את תוצרת גרמניה.

    הבלמים מעולים, מהטובים שפגשנו בכלים חשמליים.

  • תמורה למחיר

    בניגוד לדגמים סיניים מתחרים, ניאו שואפת להתחרות במותגי יוקרה - ולכן המחיר נמצא בצד היותר גבוה של הסקאלה. ובמחיר הזה ET5 קרובה מדי למכונית חשמלית משובחת כמו ב.מ.וו i4 (בגרסה 40). וה-i4, למרות שנתוני ההספק שלה נמוכים יותר, היא מכונית מגובשת, מלוטשת ומהנה יותר לנהיגה - שמגיעה עם סמל יוקרתי יותר בחזית.

  • גרסאות ורמות גימור

    רשימת האבזור עשירה: תאורת לד מלאה, חישוקי "19, גג זכוכית ענק (ללא כיסוי), תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבי הספורט הקדמיים, צג מרכזי "12.8 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים עם אפשרות לטיהור האוויר, מערכת שמע מתקדמת עם 23 רמקולים ועוד כסטנדרט.

    חבילת 'קומפורט' מוסיפה חימום לגלגל ההגה, אוורור, עיסוי וכוונון מורחב למושבים הקדמיים, ועיסוי וחימום לשורת המושבים השנייה, בישום בחלל תא הנוסעים ועוד.

  • בטיחות

    ניאו ET5 החדשה נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2023 וזכתה בדירוג של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים: 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על-ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, 81% במערכות בטיחות.

    היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.

  • טווח נסיעה

    בקצב התנועה הצריכה עמדה על 4.6-4.9 ק"מ/קוט"ש לטווח של 420 עד 445 ק"מ. במהלך ימי המבחן, כולל קטעים דינאמיים ומאומצים, עמדה הצריכה הממוצעת על 4.2 ק"מ/קוט"ש לטווח של 380 ק"מ.

  • מה חדש בניאו ET5 2023

    תחילת שיווק בישראל באוקטובר 2023.

  • סיכום

    מרשימה בחלק מהתחומים, אך יקרה מדי ולא מספיק מלוטשת.

ניאו ET5 2023 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג ניאו ET5
ניאו ET5 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
451 ק"מ
489
החל מ- 3551 ₪
-
451 ק"מ
489
החל מ- 3376 ₪
-
583 ק"מ
489
החל מ- 3605 ₪
-
532 ק"מ
489
החל מ- 3605 ₪
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים ניאו ET5

ברשותך ניאו ET5?

ציון ותגובת גולשים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב על פי שווי רכב מקובל בשוק, מקדמה בגובה 25%, לתקופה של 100 חודשים ולפי ריבית של 8.9%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5