ניאו ET7 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ניאו ET7 היא מכונית סלון גדולה במיוחד (סגמנט E) אשר הוצגה לראשונה בינואר 2021 והיא נחשבת למתחרה לדגמים כמו BYD האן, טסלה מודל S ועוד.
ממדיה של ET7 נדיבים ונושקים לאלה של מכוניות פאר, ובזכות תכנון אווירודינמי יעיל מקדם הגרר נמוך מאוד – 0.208 בלבד.
בדומה לשאר דגמי ניאו, גם כאן ישנה עוזרת חכמה מבוססת בינה מלאכותית (NOMI), אפשרות להחלפת סוללות ומערך בטיחותי עשיר הכולל לא פחות מ-33 חיישנים שונים בהם מצלמות, רדאר, לידאר ועוד.
ה-ET7 מוצעת בישראל עם הנעה כפולה בזכות שני מנועים המפיקים יחדיו 653 כ"ס, המספיקים ל-3.8 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש.
לסוללה 100 קוט"ש והיא מאפשרת טווח נסיעה מירבי של עד 580 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של ET7 מעורר תחושות מעורבות. מצד אחד המופע משדר משהו נקי ועדכני, אך מצד שני הוא מעט פשוט וחסר אלמנטים שמושכים את העין. צריך גם להתרגל לבליטות של החיישנים על גג הרכב.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן מנימליסטי. מול הנהג לוח מחוונים מוקרן נאה ולצידו מערך מולטימדיה אנכי - וכמעט שאין כפתורים. התוצאה נאה למראה ואיכות חומרים טובה. מנגד, הנדסת האנוש אינה מוצלחת ונדרש ללמוד ולהתרגל לאופן התפעול השונה והלא ממש יעיל של המערכות.
הישיבה גבוהה יחסית ולא כל הבוחנים הצליחו למצוא תנוחת נהיגה מוצלחת.
המרחב מאחור מצויין לרגליים וסביר לראש.
תא המטען קטן יחסית למימדים ובכלל – 363 ל' בלבד – ופתח הטעינה הקטן מקשה על השימוש בו.
-
מנוע וביצועים
הביצועים אדירים ממש – לא שזה מפתיע עם 653 כ"ס והנעה כפולה.
מעבר לביצועים המצוינים התרשמנו לטובה מאספקת הכוח הלינארית והעברת הכוח היעילה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד, לא מעט בזכות מתלי האוויר היעילים. במצב ה"רך" השיכוך מצוין אך הוא בא על חשבון ריסון המרכב כאשר הכביש משובש מדי, אך ניתן לבחור באחד מהמצבים האחרים המציעים איזון עדיף בתנאים אלה.
בידוד הרעשים נאות, גם אם לא מצטיין ביחס לסגמנט.
התנהגות הכביש ברמה גבוהה מאוד – האחיזה גבוהה, מערכת ההנעה מנהלת את הכוח ביעילות והריסון מוצלח במצבים הספורטיביים של המתלים.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר בינונית – מצד אחד יש מכוניות סלון סיניות במחירים נמוכים יותר, ומצד שני ישנן יצרניות יוקרה אירופאיות המציעות מכוניות מלוטשות יותר וסמל נחשק יותר במחיר קרוב.
-
גרסאות ורמות גימור
ניאו ET7 החדשה משווקת בישראל בגרסה אחת – 653 כ"ס, הנעה כפולה, 100 קוט"ש, 580 ק"מ – וברמת גימור אחת.
רשימת האבזור עשירה במיוחד וכוללת כסטנדרט: חימום קירור ועיסוי לכל יושבי הרכב, גג זכוכית פנורמי ומערכת שמע עם 23 רמקולים התומכת ב-Dolby Atmos מסך מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ', לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.2 אינץ', תצוגה עילית בגודל 8.8 אינץ', מסך מגע בגודל 6.6 אינץ' מאחור ממנו שולטים היושבים שם בתאורה, שמע, אופציות המושבים ועוד. ישנם גם מתלי אוויר ובולמי זעזועים אדפטיביים, עם חישוקי 20 אינץ' ועוד.
הדגם מוצע גם עם חישוקי "21, צמיגי Self-Sealing וטווח של 505 ק"מ בתוספת תשלום.
-
בטיחות
ניאו ET7 החדשה נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וזכתה בדירוג של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים, במיוחד במערכות הבטיחות: 91% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על-ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל, 95% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה לא הרשים – במבחן הדרכים המאומץ הנתון עמד על 3.9 ק"מ לקוט"ש: טווח של כ-350 ק"מ בלבד. בקטעי שיוט רגועים ונינוחים הגענו ל-4.2 ק"מ לקוט"ש השווים לטווח של כ-390 ק"מ.
-
מה חדש בניאו ET7 2023
תחילת שיווק בישראל באוקטובר 2023.
-
סיכום
מרשימה אך יקרה מדי.