אופל אדם 2019 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אופל אדם נכנסה למשבצת של דגמי מיני יחודיים/רטרו - רעיון שפותח במקור ע"י מיני (ב.מ.וו) בסוף שנות התשעים, המשיך דרך פולקסווגן (חיפושית) והגיע עד פיאט 500. לאדם אמנם אין את המורשת של הדגמים הנ"ל, אך הופעתה ייחודית וכללה אז אפשרות ייחודית להתאמת צבעי מרכב אישית. כמותן, גם אדם מוצעת במרכב 3 דלתות בלבד.
אדם מוצעת בישראל מאפריל 2014 - אז עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.4 ליטר ותיבה ידנית. מתחילת 2015 הוצעה גם תיבה רובוטית חד-מצמדית.
באמצע 2015 הצטרפה גרסת "רוקס" ייחודית, עם מרווח גחון מוגבה במעט וחיפויי פלסטיק מסביב למרכב לטובת מראה "קשוח".
מאפריל 2016 מוצעת אדם בגרסת S ספורטיבית, עם מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטר (מנוע LUJ, כמו באסטרה J) עם 150 כ"ס, תיבה ידנית (6 היל') ו-8.5 שנ' ל-100 קמ"ש. גרסה זו הוצעה עד סיום שיווק הדגם בישראל באמצע 2019.
ייצורה של אופל אדם הופסק באמצע 2019.
-
עיצוב ונוכחות
לוקח קצת זמן לעכל את העיצוב של הקטנטנה מבית אופל, אבל התוצאה בסך הכול חיוביות ומושכת מבטים ועניין מהסביבה. היא בפירוש מיוחדת, מודרנית ושופעת פרטי עיצוב מעניינים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים פחות ייחודי מעיצוב החוץ, אך יתרונו הוא בתחושת האיכות, שהיא טובה מהמקובל אצל המתחרות. המושבים נוחים והמרווח טוב מלפנים, אך מאחור הוא סביר בלבד (אם כי עדיין טוב ביחס לקטגוריה). תא המטען אינו שימושי - קטן ובעל מבנה לא נוח.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ליטר הוותיק מפתיע עם תגובה ראשונית מיידית. זמינות הכוח טובה בסל"ד נמוך ובינוני והתחושה זריזה למדי. התיבה הרובוטית, כמקובל, מעיקה בשימוש עירוני/ פקוק ומצריכה פרק זמן הסתגלות בחנייה. צריכת הדלק סבירה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה באופיו, אולם הוא מרוסן ונכון - האדם מצליחה לספוג את מפגעי התשתיות, מבלי לחבוט בנוסעים. גרסת הרוקס, מנגד, פחות נוחה - זאת בשל כיול מתלים נוקשה יותר מהרגיל לצד צמיגים בחתך נמוך - כבר עם חישוקי "17.
-
תמורה למחיר
רמת האבזור נאותה והביצוע טוב, אבל זו לא מכונית זולה (אם כי גם לא יקרה בהתחשב במתחרות)
-
סיכום
מכונית מיני צעירה וראויה. התיבה הרובוטית מהווה פשרה.